ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Η αναγκαιότητα του φυσικού καταστήματος, στην επιτυχία του ηλεκτρονικού εμπορίου!

Η αναγκαιότητα του φυσικού καταστήματος, στην επιτυχία του ηλεκτρονικού εμπορίου!
Newsroom

Newsroom

Σαφώς ο Covid-19 είχε αντίκτυπο στη φυσική λιανική πώληση. Αλλά όχι τόσο μεγάλη όσο νομίζουμε.Πριν από τον coronavirus, μία από τις χειρότερες περιόδους στην ιστορία της λιανικής ήταν η οικονομική κρίση του 2008. Η UBS ανέφερε ότι πάνω από 28.000 καταστήματα έκλεισαν στις ΗΠΑ εκείνο το έτος – 2% του συνολικού αριθμού καταστημάτων στη χώρα.

Τον Μάιο, η UBS προέβλεπε ότι το 2% των καταστημάτων θα συνεχίσει να κλείνει στις ΗΠΑ μεταξύ 2020 και 2025 – περίπου 100.000 καταστήματα συνολικά.Αυτός είναι ένας τρομακτικός αριθμός.

Από τον Απρίλιο του 2019, πριν τον Covid-19 και τις επιπτώσεις του, η πρόβλεψη κλεισίματος καταστημάτων της UBS για το 2020 έως το 2026 ήταν σχεδόν η ίδια ,στα 75.000 συνολικά καταστήματα.

Αυτό υποδηλώνει ότι μόνο το 25% των πιθανών αυτών καταστημάτων που θα κλείσουν τα επόμενα πέντε χρόνια οφείλονται στον Covid-19 και σε άλλα ζητήματα που προέκυψαν φέτος.Αυτό που αλλάζει είναι ότι η πανδημία επιταχύνει τις τάσεις που ήταν ήδη ενεργές.

Μερικά καταστήματα πάντοτε έκλειναν. Κάποια άλλα όχι.Με τη σειρά τους, το κλείσιμο καταστημάτων δημιουργεί ευκαιρίες για λιανοπωλητές που ενδιαφέρονται να επεκτείνουν ή να ξεκινήσουν τους φυσικούς τους χώρους λιανικής.

Αυτήν τη στιγμή, υπάρχει μια μακροπρόθεσμη ευκαιρία να μπεί μια νέα εταιρεία στο φυσικό λιανικό εμπόριο και υπάρχει ένας καλός λόγος για τον οποίο ορισμένες μάρκες μπορεί να θέλουν να το κάνουν αυτό.

Πέρυσι, το eMarketer προέβλεπε ότι το φυσικό λιανικό εμπόριο θα εξακολουθεί να επεξεργάζεται 3,5 φορές περισσότερες πωλήσεις από τα διαδικτυακά κανάλια έως το 2023.

Ενώ αυτή η πρόβλεψη έγινε πριν από τον Covid, γνωρίζουμε ότι δεν θα μεταφερθούν όλες αυτές οι πωλήσεις στο διαδίκτυο.Απλώς δεν είναι δυνατό όσον αφορά τον τρόπο λειτουργίας του λιανικού εμπορίου αυτήν τη στιγμή. Και δεν είναι επιθυμητό όσον αφορά τη συμπεριφορά των πελατών.

Ως εκ τούτου, το κατάστημα θα παραμείνει αναπόσπαστο μέρος του οικοσυστήματος λιανικής.Αυτό φαίνεται εξάλλου από το γεγονός ότι αρκετοί ψηφιακά εγγενείς λιανοπωλητές  ανοίγουν φυσικά καταστήματα.

Το Amazon είναι εξαιρετικά επιτυχημένο στον κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου. Γιατί λοιπόν συνεχίζει να ανοίγει φυσικά καταστήματα;

Γιατί γνωρίζει ότι τα δύο κανάλια πώλησης αλληλοσυμπληρώνονται και είναι απαραίτητα για την ολιστική εμπειρία των πελατών.

Η Allbirds εξασφάλισε μόλις 100 εκατομμύρια δολάρια σε χρηματοδότηση, την οποία σκοπεύει να χρησιμοποιήσει εν μέρει για να επεκτείνει τις δραστηριότητές της. Και πάλι, εάν το ψηφιακό λιανικό εμπόριο είχε όλα τα πλεονεκτήματα γιατί θα ήθελε να ανοίξει καταστήματα;

Ωστόσο, το φυσικό λιανικό εμπόριο δεν θα φαίνεται απαραίτητα ούτε θα λειτουργεί όπως λειτουργούσε προηγουμένως. Η ηλεκτρονική αγορά είναι το σημείο όπου συμβαίνει η ανάπτυξη και αυτό σημαίνει ότι ο ρόλος του καταστήματος θα αλλάξει.

Σε αυτές τις νέες συνθήκες θα δούμε την αναγέννηση του φυσικού λιανικού εμπορίου και το ρόλο του καταστήματος ως κανάλι marketing. 

Τα φυσικά καταστήματα λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο που λειτουργεί ένας τεράστιος μηχανισμός διαφήμισης και επικοινωνίας. 

Κάθε φορά που ένας πελάτης βιώνει μια εμπειρία σε ένα κατάστημα ενισχύεται η συνειδητοποίησή του για τη συγκεκριμένη μάρκα. Αυτό είναι σημαντικό επειδή υπάρχουν περισσότερες μάρκες από ποτέ.

Νέες εταιρείες εμφανίζονται χάρη στην ανάπτυξη ψηφιακών εργαλείων που διευκολύνουν την πρόσβαση και την πώληση σε πελάτες πιο εύκολα από ποτέ. 

Όμως, καθώς ο διαδικτυακός κόσμος γίνεται πιο γεμάτος με περισσότερες μάρκες που “φωνάζουν” για την προσοχή ενός πελάτη, το φυσικό λιανικό εμπόριο έχει γίνει ένα μέρος όπου οι μάρκες μπορούν να ξεχωρίζουν.

Ένα κατάστημα μπορεί να βοηθήσει έναν έμπορο λιανικής να προσεγγίσει νέους πελάτες και να επανασυνδεθεί με παλιούς, επειδή το φυσικό λιανικό εμπόριο μπαίνει στο δρόμο του πελάτη καθώς προχωρά στην καθημερινή του ζωή. 

Δεν είναι κάτι που πρέπει να αναζητήσουν ή να μετακινηθούν σε σελίδες αποτελεσμάτων ή σε ατελείωτες δημοσιεύσεις κοινωνικών μέσων. Η φυσική λιανική είναι το σημείο όπου βρίσκονται – είτε ψάχνουν να αγοράσουν αυτή τη στιγμή είτε όχι -ένας εξαιρετικός χώρος που μπορεί να “διαταράξει” την καθημερινή ρουτίνα τους και να τους κάνει να μπουν μέσα.

Ένα άλλο πράγμα που καθιστά το κατάστημα ένα εξαιρετικό κανάλι marketing είναι ότι δεν μπορεί κάθε μάρκα να έχει φυσικό χώρο. Δεν υπάρχει αρκετός χώρος λιανικής στον κόσμο για κάθε μάρκα να έχει δικό της κατάστημα.

Το ψηφιακά εγγενές εμπορικό σήμα Glossier είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο το φυσικό λιανικό εμπόριο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως κανάλι marketing.

Ενώ η μάρκα έχει τεράστια επιτυχία στο διαδίκτυο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, έχει επίσης ανοίξει φυσικά καταστήματα προκειμένου να προσεγγίσει περισσότερους πελάτες. 

Σε αυτό λοιπόν το πεδίο ανάμεσα στα φυσικά καταστήματα και στο ηλεκτρονικό εμπόριο υπάρχει ένα δεδομένο και μια μεγάλη πρόκληση.Είναι δεδομένη η ανάγκη για φυσικά καταστήματα σε συνδυασμό με ηλεκτρονικό εμπόριο.Η μεγάλη πρόκληση είναι η απαραίτητη αρμονία, συνδυασμός, συνεργασία μεταξύ των δύο καναλιών και το μέγεθος του δικτύου των φυσικών καταστημάτων.

Τελευταία Νέα

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις