Η Teleperformance Greece έλαβε και έθεσε σε εφαρμογή όλα τα απαραίτητα προληπτικά μέτρα σύμφωνα με τις πρόσφατες οδηγίες που έδωσαν οι αρμόδιες αρχές και πάντα σε συνεργασία με τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας
Τους τελευταίους μήνες, τόσο η χώρα μας όσο και ολόκληρος ο πλανήτης βιώνουν μία πρωτόγνωρη κρίση. Ο αναγκαστικός κατ’ οίκον περιορισμός και το lockdown όλων των δομών και των επιχειρήσεων, μας έφερε αντιμέτωπους με μία νέα κρίση, η οποία απαίτησε από εμάς ΕΔΩ και ΤΩΡΑ προσαρμογή!
Εκτός από τα νέα απροσδόκητα δεδομένα που έφερε στη ζωή μας, ο κορωνοϊός δημιούργησε ένα πλέγμα προκλήσεων τόσο για τον ιδιωτικό όσο και τον δημόσιο τομέα. Η επιχειρηματική κοινότητα επιδόθηκε σε μια προσπάθεια έγκαιρης λήψης κάθε αναγκαίου μέτρου για την προστασία της υγείας και την ασφάλεια των εργαζομένων και ταυτόχρονα της διατήρησης – στο μέγιστο δυνατό βαθμό– του παραγωγικού ιστού της χώρας. Στόχος, οι επιχειρήσεις να συνεχίσουν να λειτουργούν απρόσκοπτα στηρίζοντας την Ελληνική οικονομία και τις πολύτιμες θέσεις εργασίας, την ώρα που η οικονομία, καθώς όλα δείχνουν, βγαίνει από την φάση του lockdown με βαθιά ύφεση.
Επιχειρήσεις μεγάλου μεγέθους
Αυτή η προσπάθεια υπήρξε ακόμη πιο δύσκολη και πολύπλοκη για εταιρείες μεγάλου “μεγέθους” όπου ο αριθμός των εργαζομένων αγγίζει τριψήφια και τετραψήφια νούμερα. Με ένα τέτοιο μεγάλο στοίχημα, ήρθε αντιμέτωπη και η εταιρεία Teleperformance Greece – ένας από τους μεγαλύτερους εργοδότες στην χώρα μας, με περισσότερους από 8.500 εργαζομένους, από 101 διαφορετικές εθνικότητες, σε 9 διαφορετικές εγκαταστάσεις, σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Κρήτη– η οποία σε μηδενικό χρόνο κατάφερε το ακατόρθωτο! Θέτοντας σε εφαρμογή, από τα τέλη Φεβρουαρίου, ένα πλάνο μετάβασης σε συνθήκες τηλεργασίας, έχει καταφέρει πλέον το 95% του προσωπικού της να εργάζονται από το σπίτι και πλέον στις εγκαταστάσεις της να απασχολείται το ελάχιστο προσωπικό ασφαλείας.
Πρόληψη “κλειδί” στην επιβίωση των μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων
Με το ξέσπασμα του κορωνοϊού όλες οι επιχειρήσεις βρέθηκαν αντιμέτωπες με μια σειρά επιμέρους δυσχερειών και την αναγκαιότητα ολοκληρωτικού “οργανωτικού μετασχηματισμού”. Ποια όμως είναι τα δεδομένα και ο στρατηγικός σχεδιασμός που θωρακίζουν μία επιχείρηση και την καθιστούν βιώσιμη την επόμενη ημέρα, ξεπερνώντας την εκάστοτε κρίση με τις ελάχιστες δυνατές απώλειες;
Μιλώντας στο ΝΜ, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Teleperformance Greece, κ. Κωνσταντίνος Χαμαλέλης ανέφερε: “Πλήθος επιχειρήσεων μικρού και μεγάλου μεγέθους ανά τον κόσμο βρέθηκαν αντιμέτωπες με πρωτοφανείς καταστάσεις, καθώς η κοινωνία και η οικονομία δέχθηκαν ισχυρό πλήγμα με την επόμενη ημέρα να φαντάζει αβέβαιη. Τέτοιες συνθήκες, επιβάλλουν πρόληψη και προσαρμοστικότητα σε καταστάσεις που αλλάζουν διαρκώς, δημιουργώντας συνθήκες που θα διευκολύνουν την προσαρμογή στις νέες καταστάσεις και θα οδηγήσουν την επιχείρηση και τους εργαζόμενους με ασφάλεια στην επόμενη ημέρα.
Μία εταιρεία, όπως η Teleperformance Greece που απασχολεί τόσο μεγάλο αριθμό εργαζομένων, οφείλει – κυρίως απέναντι στο προσωπικό της, που αποτελεί την πρωταρχική της φροντίδα και το θεμέλιο των δραστηριοτήτων της – να είναι προετοιμασμένη να αντιμετωπίσει ακόμη και το πιο δύσκολο σενάριο. Ήδη, από τα μέσα Φεβρουαρίου, πριν δηλαδή εμφανιστούν στη χώρα μας τα πρώτα κρούσματα, βλέποντας πως η κατάσταση εξελίσσονταν διεθνώς, θέσαμε προληπτικά σε εφαρμογή μία σειρά μέτρων, τα οποία εντείναμε στη συνέχεια με την εμφάνιση του πρώτου κρούσματος, καταλήγοντας σε ένα ολοκληρωμένο πλέγμα μέτρων προστασίας σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ και του Υπουργείου Εργασίας.
Σε μηδενικό χρόνο βρεθήκαμε αντιμέτωποι με μία νέα απαιτητική κατάσταση, η οποία ήρθε για να δοκιμάσει τις αντοχές και την ευελιξία μας. Τα καταφέραμε χάρις στην προετοιμασία, την ψυχραιμία και την υπευθυνότητα όλων των μελών της μεγάλης οικογένειας της Teleperformance Greece, ώστε σήμερα να συνεχίζουν υγιείς να εργάζονται πλέον από τα σπίτια τους. Δεν είχαμε ευτυχώς κανένα κρούσμα στις εγκαταστάσεις της εταιρείας. Συγχρόνως, καταφέραμε οι εργασίες της επιχείρησης να συνεχίζονται ομαλά και απρόσκοπτα, εξυπηρετώντας τόσο το εθνικό όσο και το διεθνές πελατολόγιό μας, χάρις στους δικούς μας καθημερινούς ήρωες, το ανθρώπινο δυναμικό μας!”
Μετάβαση από το γραφείο σε περιβάλλον τηλεργασίας
Η μετάβαση ήταν μια πολυσύνθετη άσκηση που απαιτούσε τον ακριβή συγχρονισμό σε πολλά επίπεδα και διαφορετικούς τομείς και επιπλέον έπρεπε να υλοποιηθεί από την εταιρεία με ταχύτητα και ασφάλεια.
Αρχικά, οι ομάδες εργασίας μοιράστηκαν στις εγκαταστάσεις ώστε να τηρούνται οι αποστάσεις ασφαλείας έως ότου ολοκληρωθεί η μετάβασή τους σε περιβάλλον τηλεργασίας.
Στο ίδιο χρονικό διάστημα, εξασφαλίσαμε ότι οι εργαζόμενοι θα είχαν όλοι τον απαραίτητο εξοπλισμό στο σπίτι ώστε να συνεχίσουν απρόσκοπτα την εργασία τους.
Παραδώσαμε εξοπλισμό εργασίας, ηλεκτρονικούς υπολογιστές, περιφερειακά και σε πολλές περιπτώσεις internet routers, στις κατοικίες του προσωπικού μας, διασφαλίζοντας σε εικοσιτετράωρη βάση την απαιτούμενη τεχνική υποστήριξη, σε ένα πεδίο ουσιαστικά και για εμάς πρωτόγνωρο. Τέσσερις εβδομάδες εντατικής και συντονισμένης προσπάθειας, έφεραν αυτό το μοναδικό αποτέλεσμα για την προστασία της υγείας των χιλιάδων εργαζομένων μας, απέναντι στην αόρατη απειλή του κορωνοϊού.
Παράλληλα, η εταιρεία σε συνεργασία πλέον με τον ΕΟΔΥ, έθεσε σε πλήρη εφαρμογή σχέδιο δράσης για την άμεση εφαρμογή των απαραίτητων προληπτικών μέτρων και την αυστηρή τήρηση των κανόνων υγιεινής σε όλους τους εργασιακούς χώρους. Ενδεικτικά, επανειλημμένοι νεφελοψεκασμοί των χώρων εργασίας, καθημερινή χορήγηση των απαραίτητων προϊόντων υγείας (μάσκες, αντισηπτικό χεριών κλπ) στους εργαζομένους της εταιρείας, θερμομετρήσεις στην είσοδο των εγκαταστάσεων, εφαρμογή της ελάχιστης απόστασης στους χώρους εργασίας, για όσο διάστημα υπήρχαν εργαζόμενοι σε αυτούς. Τα περισσότερα μέτρα εφαρμόστηκαν πριν οριστικοποιηθούν από την Πολιτεία, όπως αυτό της υποχρεωτικής παραμονής στο σπίτι για 14 ημέρες όσων εργαζομένων έρχονταν από το εξωτερικό.
Κοινωνική προσφορά σε κρίσιμους τομείς
Η εξαιρετική επιτυχία του σύνθετου εγχειρήματος της μετάβασης σε καθεστώς τηλεργασίας της συντριπτικής πλειοψηφίας των εργαζομένων της χωρίς να διαταραχθεί στο παραμικρό η ομαλή παροχή των υπηρεσιών της, έδωσε την δυνατότητα στην Teleperformance Greece να σχεδιάσει και να εφαρμόσει συγχρόνως, σημαντικά προγράμματα προσφοράς προς το κοινωνικό σύνολο, όπως αυτό της πλήρους δωρεάν υποστήριξης του κέντρου ενημέρωσης κοινού του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ).
Η εταιρεία, αποδεχόμενη σχετική πρόσκληση του ΕΟΔΥ, οργάνωσε και προσφέρει ενημέρωση στους πολίτες σε 24ώρη βάση, εξυπηρετώντας περισσότερες από 7.000 κλήσεις ημερησίως. Για το σκοπό αυτό έχει διαθέσει 120 πλήρως εκπαιδευμένους και αμειβόμενους εργαζόμενους. Η υπηρεσία είναι κρίσιμη γιατί με τον τρόπο αυτό διαβιβάζονται στους πολίτες η ενημέρωση και οι κατευθύνσεις του ΕΟΔΥ για τον τρόπο διαχείρισης ύποπτων κρουσμάτων και για τις διαδικασίες ενώπιον των υγειονομικών υπηρεσιών. Μάλιστα, η εταιρεία προκειμένου να ανταποκριθεί απέναντι στις διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες του κοινού για ενημέρωση, προχώρησε στην πρόσληψη 40 επιπλέον εργαζομένων, οι οποίοι εκπαιδεύτηκαν και εντάχθηκαν στην ομάδα έργου της γραμμής στήριξης του ΕΟΔΥ. Όλο το προσωπικό παρέχει την υπηρεσία σε καθεστώς τηλεργασίας.
“Η καθημερινότητα μας αλλάζει δραστικά” τόνισε ο κ. Κωνσταντίνος Χαμαλέλης “αυτό όμως που δεν αλλάζει, είναι η σταθερή προσήλωσή μας στην κοινωνία και τους συμπολίτες μας καθώς επίσης και η ευελιξία και η ετοιμότητα μας απέναντι σε οποιαδήποτε πρόκληση. Για τον λόγο αυτό, βρισκόμαστε πάντα στην πρώτη γραμμή, στηρίζοντας αυτούς που έχουν ανάγκη”.
Για όλους τους παραπάνω λόγους η Teleperformance Greece, για μία ακόμη συνεχή χρονιά συμπεριλήφθηκε στην λίστα Best Workplace 2020, επιβεβαιώνοντας ότι το περιβάλλον της συγκεντρώνει τις ιδανικές συνθήκες εργασίας. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι θεωρείται ως έναν από τους καλύτερους εργοδότες στην χώρα μας που αντιμετώπισαν και συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις χωρίς να χάνουν την ανθρωποκεντρική τους φιλοσοφία και να έχουν ως κινητήριο δύναμη τους το προσωπικό τους.