ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Η απάτη του: “Ακριβό είναι” και οι ευθύνες του επαγγελματία!

Η απάτη του: “Ακριβό είναι” και οι ευθύνες του επαγγελματία!
Newsroom

Newsroom

Η δουλειά μου και η επιστήμη μου μου επιβάλλουν να παρατηρώ.

Νομίζω ήρθε η ώρα, να σχολιάσω κάτι που ειλικρινά κάθε φορά που το ακούω εκνευρίζομαι. Εκνευρίζομαι μ εμένα, με τους επαγγελματίες και λιγότερο με τους καταναλωτές.

Η φράση “είναι ακριβό”!

Μια φράση που δείχνει την έλλειψη της γνώσης του καταναλωτικού κοινού, αλλά και την μέχρι σήμερα μηδενική προσπάθεια των επιχειρηματιών, αλλά και τη δική μας των Δημοσιογράφων που ασχολούμαστε με αυτό το ρεπορτάζ, να εκπαιδεύσουμε και να εξηγήσουμε στον κόσμο, τι πληρώνει και γιατί.

Γιατί, πολλοί δεν λένε “είναι ακριβό” και γι αυτό δεν αγοράζουν, λένε “είναι ακριβό” χωρίς να ξέρουν το γιατί και γι αυτό δεν αγοράζουν.

Όχι, δεν είμαι υπέρμαχος του ότι δίνεις παίρνεις. Ούτε πως το ακριβό είναι καλύτερο από το πιο οικονομικό.

Όχι, δεν ισχύουν τα παραπάνω σε όλες τις περιπτώσεις.

Ας πάρουμε για παράδειγμα το γλυκό, τ οποίο το έχω δουλέψει πολύ το τελευταίο χρόνο και γενικότερα ο χώρος της ζαχαροπλαστικής είναι ένας χώρος σε ακμή και με πολύ μέλλον.

Θεωρώ μάλιστα ότι το επίπεδο του γλυκού τα επόμενα χρόνια, θ ανέβει κατακόρυφα, όπως και γενικότερα ο χώρος της μαγειρικής και της αρτοποιίας, ίσως σε λιγότερο βαθμό.

Θυμάμαι λίγο πριν τα Χριστούγεννα, ένα ζευγάρι να συζητά για μελομακάρονα και κουραμπιέδες!

“17 ευρώ το κιλό, αν είναι δυνατόν”!!!! σχολίαζαν….

Γνωρίζοντας από μέσα τα πράγματα, θα σας πω ότι και 20 ευρώ να έκαναν, εγώ, που είμαι εκπαιδευμένη, λόγω δουλειάς, γιατί έπρεπε, θα αντιλαμβανόμουν το γιατί…..

Τα ίδια σχόλια, αν και χρησιμοποίησα το πιο ακραίο και ακριβό παράδειγμα, βλέπω να γράφετε και για τις πάστες ή κάθε άλλο γλυκό, σχολιάζοντας ΜΟΝΟ την τιμή!

Λάθος του επαγγελματία, του ζαχαροπλάστη και δικό μας που σας ενημερώνουμε για προϊόντα και νέους κωδικούς!

Οι επαγγελματίες του χώρου είναι αυτοί που θα έπρεπε να μας έχουν εκπαιδεύσει, ώστε πριν σχολιάσουμε την τιμή, να σκεφτούμε τι αγοράζουμε με αυτό το κόστος!

Αν έχεις την τέλεια συνταγή και τον καλύτερο ζαχαροπλάστη, γλυκό υψηλού επιπέδου δεν φτιάχνεις, ΑΝ δεν έχεις τα πιο ΠΟΙΟΤΙΚΑ ΥΛΙΚΑ!

Γλυκό, σημαίνει πρώτη ύλη (ακριβή πρώτη ύλη), που αυτός που την έχει στα χέρια του ξέρει να την δουλέψει σωστά!

Θες να φας μαργαρίνη; Θες να φας φυτική κρέμα; Τι θες να φας;

Επίσης δεν αγοράζεις μόνο αυτό που τρως, ο άνθρωπος που στο δίνει, δεν επενδύει μόνο στη πρώτη ύλη και στο προσωπικό, αλλά έχει επενδύσει χιλιάδες ευρώ σ εξοπλισμό, που επίσης είναι είναι απίστευτα βασικό κομμάτι και ναι….πρέπει να κάνει απόσβεση!

Πέτυχα έναν πολύ γνωστό επιχειρηματία, με μαγαζιά πανελλαδικά, σ ένα από τα καλύτερα μαγαζιά ξηρών καρπών. Είναι μπροστά μου και είμαι πίσω του, δεν μ έχει δει και εγώ μέχρι εκείνη την ημέρα, ήξερα μόνο τ όνομα του και όχι τον ίδιο και σε καμιά περίπτωση δεν περίμενα ότι θα έβγαινε ο ίδιος να ψάξει την πρώτη ύλη για τα ζαχαροπλαστεία του.

Άρχισα να δίνω σημασία όταν τον άκουσα να λέει: Δεν με νοιάζει πόσο κάνει, θέλω τον καλύτερο ξηρό καρπό που έχεις. Μη μου λες τιμές, δώσε μου να δοκιμάσω!

Έφτασαν στο ταμείο και αναγνώρισα το ποιος είναι από τα στοιχεία στο τιμολόγιο….μάντεψε ποιος ήταν!!!

Αυτός, που λίγες μέρες πριν σχολίαζε το ζευγάρι που προανέφερα….

Έχουμε την τύχη στον Βόλο, να έχουμε αρκετά ζαχαροπλαστεία σε πολύ καλό επίπεδο και κάνα δυο που έχουν φύγει αρκετά μπροστά. Φυσικά και θα μπορούσαμε να είμαστε σε ακόμα υψηλότερο επίπεδο, όμως ευτυχώς γνωρίζοντας τα πράγματα από μέσα, είμαι βέβαιη πως τα επόμενα χρόνια ο ανταγωνισμός θ αυξηθεί ακόμα περισσότερο, αφού και η κρίση βοήθησε στο να εξελίσσονται, να ψάχνονται, να βελτιώνονται και να επενδύουν στους ίδιους και στις επιχειρήσεις τους σε πολύ μεγάλο βαθμό.

Υπάρχουν και ζαχαροπλαστεία στα οποία προσέχουν πολύ την ποιότητα, οι γεύσεις τους είναι πραγματικά ικανοποιητικές και πολύ δυνατές, ωστόσο έχουν μείνει πολύ πίσω σ επίπεδο design και σε όσα η κάθε εποχή προστάζει.

Θυμάμαι έναν παλιό ζαχαροπλάστη του Βόλου που ακολουθεί πιστά την δική του παραδοσιακή ζαχαροπλαστική, να μου λέει: Δεν καταλαβαίνω τι κάνουν οι νέοι, όλο λουλούδια και κυκλάμινα και βιολέτες πάνω στα γλυκά, όλο μόστρα και από γεύση τίποτα και ξέρεις τι, έρχεται εδώ κόσμος και μου λέει: Τα λουλούδια να πάρω να φάω; Αυτά είναι για φωτογραφίες!

Και η αλήθεια είναι κάπου στη μέση, αφού δεν μπορούμε να μείνουμε, ούτε πρέπει πίσω σ επίπεδο εποχής και design, ομως δεν μπορούμε να νοιαζόμαστε περισσότερο γι αυτό απ ότι για τη γεύση!

Χρειάζονται και τα δύο, αφού οι απαιτήσεις μεγαλώνουν.
Ακόμα και αυτό, αυτό που ο συγκεκριμένος καταναλωτής είπε στον ζαχαροπλάστη μας, δείχνει την έλλειψη εκπαίδευσης του καταναλωτή.

Πρέπει ν αφιερώσεις χρόνο έξω από το εργαστήριο, στον πελάτη, να του εξηγήσεις τι είναι αυτό το λουλούδι, γιατί είναι εκεί….

Πριν πεις “ακριβό” είναι…σκέψου το γιατί. Σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί όντως να είναι ακριβό, στις περισσότερες όμως και σε όλα τα είδη και σε όλους τους κλάδους υπάρχουν πολύ λόγοι που κάτι κοστίζει όσο κοστίζει και αν δεν κάνουν σωστά τη δουλειά τους, ώστε να σου εξηγήσουν έχοντας αντιληφθεί την ευθύνη τους στην εκπαίδευση του καταναλωτή, ρώτα τους για να μάθεις και τότε, αποφάσισε αν όντως είναι ακριβό ή όχι!

Σε καμιά περίπτωση, μιας και έπιασα ως παράδειγμα το γλυκό και όχι τυχαία, αφού πρόσφατα εσείς ανοίξατε την κουβέντα “φθηνό-ακριβό” μέσω των σχολίων σας στο site μας, δεν θέλω να πω πως κάτι που σας ικανοποιεί στην τιμή ή είναι πολύ οικονομικότερο από τις τιμές που έθεσα ως παράδειγμα, δεν είναι γευστικό ή δεν είναι καλό!

Δεν είναι λίγοι οι ζαχαροπλάστες μας, που για να προλάβουν το “ακριβό” είναι, περιορίζουν κατά πολύ το δικό τους κέρδος, αφού δεν θέλουν να διαπραγματευτούν την ποιότητα, επίσης πάντα έχει σημασία το μέγεθος της επιχείρησης για τ οποίο μιλάμε, η κατανάλωση και πολλοί άλλοι παράγοντες.

Καταλήγοντας, το μόνο που επιζητώ, παίρνοντας ως παράδειγμα το γλυκό, αλλά μιλώντας ουσιαστικά για όλο τα φάσμα της εστίασης, θέλω να μάθουμε να σκεφτόμαστε….

Έχεις σκεφτεί ποτέ, πως στον καφέ που πληρώνεις, ουσιαστικά πληρώνεις ακόμα και το σφουγγαράκι με τ οποίο θα πλυθεί το ποτήρι του καφέ σου;
Όχι, δεν το έχεις σκεφτεί!!!

Ελπίζω να σταθεί αφορμή αυτό το άρθρο, για ν αρχίσουμε να σκεφτόμαστε, τι θέλουμε να φάμε, τι θέλουμε να πιούμε και κυρίως τι αξίζει να πληρώσουμε γι αυτό!

Πάντα δίπλα σας,

Δώρα

Τελευταία Νέα

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις