ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Εισβολή Ι.Χ στο Ελληνικό Κοινοβούλιο – Η αποκάλυψη της ανικανότητας της ΕΛ.ΑΣ

Εισβολή Ι.Χ στο Ελληνικό Κοινοβούλιο – Η αποκάλυψη της ανικανότητας της ΕΛ.ΑΣ

Δώρα Μιχαήλ

Toυ Άγγελου Αγραφιώτη

Σήμερα τα ξημερώματα Ι.Χ.Ε με μεθυσμένο οδηγό εισέβαλε στο Κοινοβούλιο, στο Νο 1 στόχο κτήριο της χώρας, δίχως να συναντήσει κανένα εμπόδιο.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα που επικαλούνται πηγές της ΕΛ.ΑΣ ……η φρουρά της Βουλής γνώριζε εγκαίρως για τη φρενήρη πορεία του λευκού οχήματος και ήταν προετοιμασμένη για παν ενδεχόμενο. Οι αστυνομικοί άκουγαν από τον ασύρματο τις διαβιβάσεις των συναδέλφων τους και γνώριζαν που βρίσκεται κάθε στιγμή το αυτοκίνητο.

Και εδώ φυσικά γεννιούνται ερωτήματα…

Ακόμη και να υποθέσουμε ότι η φρουρά της Βουλής άκουγε τη συχνότητα κλπ,

Ακόμη και να υποθέσουμε πως η φρουρά της Bουλής είχε «κληρονομικό χάρισμα» και μάντεψε ότι το Ι.Χ.Ε όχημα που συνάδελφοί τους το καταδίωκαν από την Αττική οδό… κατευθυνόταν στη Βουλή και θα εισέβαλε στο προαύλιο,

Πως άραγε θα το σταματούσαν;

Ο καταδιωκόμενος οδηγός έσπασε τη μπάρα της εισόδου επί της λεωφόρου Βασιλίσσης Σοφίας και εντελώς ανενόχλητος, εισέβαλλε στο προαύλιο του κοινοβουλίου, διανύοντας μια απόσταση 80+ μέτρων μέχρι το όχημά του να διακόψει την πορεία του, μόνο του όπως προκύπτει από τη φωτογραφία….

Αφού λοιπόν το Ι.Χ.Ε σταμάτησε…οι αστυνομικοί της φρουράς της Βουλής με συνοπτικές διαδικασίες του πέρασαν χειροπέδες και διαπίστωσαν ότι ο οδηγός του ήταν μεθυσμένος.

Ας δούμε λίγο τα πραγματικά γεγονότα…

Ι.Χ.Ε όχημα διασχίζει τη μισή Αθήνα (Αττική οδός-Σύνταγμα) και τα περιπολικά που τον ακολουθούν (αν τον ακολουθούσαν δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω) δεν ανακόπτουν την πορεία του, καθιστώντας το δημόσιο κίνδυνο για όποιον άλλο πολίτη βρεθεί στο δρόμο του.

Το συγκεκριμένο Ι.Χ.Ε (σύμφωνα με τη φωτογραφία) είναι ένα όχημα FIAT Panda κατασκευής του 1980!!! 899CC, μόλις 34HP και βάρους 550 kgr. Άρα και εύκολο να ανακοπεί με τεχνικές επιθετικής οδήγησης…

Το όχημα αυτό λοιπόν, κατόρθωσε να εισβάλει στην ανοχύρωτη βουλή!

Και πως άραγε να το σταματούσαν οι αστυνομικοί που φρουρούσαν τη Βουλή; Με τα χέρια;

Πρόσφατα, Μάρτιος 2018, περιπολικά καταδίωκαν (ουσιαστικά ακολουθούσαν) ΙΧΕ για 180 χλμ, που κινούταν ανάποδα στη Ε.Ο Λαμίας-Αθηνών με τραγικά αποτελέσματα, 1 νεκρό, 3 τραυματίες, περιπολικά καταστρεμμένα, ΙΧΕ ιδιωτών και 1 φορτηγό με σημαντικές ζημιές. Και όμως μυαλό δεν έβαλαν… Δεν αντιλήφθηκαν στην ηγεσία της ΕΛ.ΑΣ, την αναγκαιότητα της εκπαίδευσης των αστυνομικών αλλά και των χειριστών R/T Kέντρων, για αντιμετώπιση παρόμοιων περιστατικών και να που 7 μήνες μετά η ΕΛΑΣ κλήθηκε να αντιμετωπίσει παρόμοιο περιστατικό..

Είναι η πρώτη φορά που εισβάλει Ι.Χ στο Ελληνικό κοινοβούλιο. Άρα ως κίνδυνος δεν έχει ξανααντιμετωπιστεί στην Ελληνική επικράτεια.

Υπάρχουν όμως παρόμοια συμβάντα στο εξωτερικό, που σημειώθηκαν το 2018, όπως προσπάθεια εισβολής Ι.Χ στο Αγγλικό Κοινοβούλιο το Μάρτιο: https://www.protothema.gr/world/article/812849/londino-os-upoptos-gia-tromokratia-sunelifthi-o-adras-pou-epese-stin-puli-tou-koinovouliou

αλλά και προσπάθεια εισβολής Ι.Χ στο Λευκό οίκο: https://www.newsbomb.gr/kosmos/story/863618/ektakto-synagermos-stis-hpa-pyrovolismoi-tora-ston-leyko-oiko

τα οποία θα έπρεπε να σημάνουν «συναγερμό» στους αρμοδίους αξιωματικούς της ΕΛ.ΑΣ, που σχεδιάζουν και υποχρεωτικά πρέπει να αναπροσαρμόζουν τα μέτρα ασφαλείας της Βουλής.

¨Όπως λοιπόν προκύπτει στα μέτρα ασφαλείας της Βουλής, δεν έχει συμπεριληφθεί η εγκατάσταση υπογειωμένων μπαρών αποτροπής εισβολής οχημάτων στο κοινοβούλιο. Αν υπήρχε θα ήταν ενεργοποιημένη και έτσι δεν θα μπορούσε το Ι.Χ.Ε να εισέλθει ανεμπόδιστο στο προαύλιο της Βουλής.

Θα πρέπει οι πολιτικοί να μην αισθάνονται ασφαλείς μέσα στο κοινοβούλιο, αφού την επόμενη φορά μπορεί να εισέλθει ανεμπόδιστο Ι.Χ.Ε ή και Ι.Χ.Φ φορτωμένο με εκρηκτικά και απρόβλεπτες αυτή την στιγμή συνέπειες…

Όσο για τη επικοινωνιακή προσπάθεια διαχείρισης και αυτής της αποτυχίας, μόνο γέλιο προκαλεί. Πολύ γέλιο!

Μάλλον ήρθε η στιγμή να αναζητηθεί ο αξιωματικός που εκπόνησε τα μέτρα ασφαλείας της Βουλής και να υποστεί τις συνέπειες. Μόνο έτσι θα σοβαρευτούν και θα αντιληφθούν ότι η εκπόνηση Risk Assessment επέχει και την ευθύνη του υπογράφοντος και δεν είναι «τίποτα» και κάτι «πολύ απλό» όπως πιστεύουν αρκετοί…

Αν δε σοβαρευτούν με το θέμα της ασφάλειας των πολιτών, σύντομα, πολύ σύντομα τα γεγονότα, για ακόμη μια φορά, θα τους διαψεύσουν.

Ο προβληματισμός μου είναι, ποιος ή ποιοι θα είναι τα θύματα.

Ο ΄Αγγελος Αγραφιώτης είναι
*Σύμβουλος Διαχείρισης Κινδύνου www.ak-riskmanagment.gr
*Μέλος της Γραμματείας του Τομέα Προστασίας του Πολίτη του ΠΑΣΟΚ
*Μέλος του Τομέα Προστασίας του Πολίτη του ΚΙΝ.ΑΛ

Τελευταία Νέα

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις