Θέλω να γράψω πολλά, αλλά δεν έχει σημασία, αφού για τον καθένα σας, πρέπει να πω ξεχωριστά, ανάλογα με το είδος της επιχείρησης, την εποχικότητα ή μη, τ ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, την συγκυρία, τους στόχους, γενικούς και ειδικούς, τα κοινά σας και τόσους άλλους παράγοντες…θα σας πω όμως μόνο λίγα βασικά, που ισχύουν για όλους!
Είναι νόμος: Μια τακτική που ακολούθησες και έφερε έσοδα στην επιχείρηση σου ή δημοφιλία στα social media, όσο επικερδής και αν ήταν αν συνεχιστεί για πολύ θ αποδειχθεί “αυτοκτονική”!
Αν βρίσκαμε μια συνταγή και η ιστορία τελείωνε, τότε κάθε χρόνο, καμία σοβαρή επιχείρηση δεν θα ξεκίναγε από την αρχή τον στρατηγικό σχεδιασμό της, δημιουργώντας marketing plan.
H αγορά δεν θα είναι ίδια αύριο, πόσο μάλλον σ ένα ή δύο μήνες.
Κάτι πέτυχε την δεδομένη στιγμή, με δεδομένο ανταγωνιστικό χάρτη,δεδομένες “απέναντι” στρατηγικές, δεδομένες οικονομικές και καταναλωτικές ψυχολογικές συγκυρίες, με δεδομένα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, κάτι πέτυχε ΚΥΡΙΩΣ γιατί δεν υπήρχε!
Δεν θέλω να μπω σε ορολογία που χρησιμοποιείτε από επαγγελματίες μαρκετίστες, ούτε να βασανίσω το μυαλό σας με αναλύσεις, απλά κρατείστε αυτά και σκεφτείτε τα.
Κάνετε έναν διαγωνισμό (δίνοντας δώρο προϊόντα ή υπηρεσίες) κυρίως για να σας γνωρίσουν, να μάθουν το προϊόν σας και φυσικά για ν αυξήσετε την επισκεψιμότητα, τα like συγκεκριμένα, στη σελίδα σας.
Πόσα από αυτά είναι ποιοτικά;
Βλέπετε το ΤΖΑΜΠΑ όλοι το προτιμούν.
Ποιοί πραγματικά από αυτούς θα συνεχίσουν να ενδιαφέρονται ουσιαστικά για τη σελίδα σας και τις ανανεώσεις σε αυτή;
Θέλετε απλά νούμερα έτσι για να τα έχετε;….Καλώς!
Με ποια λογική επίσης, έχετε μόνιμα προϊόντα σε προσφορά;
Το ίδιο προϊόν σε μια τιμή που κέρδος δεν έχετε και αν έχετε είναι ελάχιστο…;;;;
Έχετε σκεφτεί ποτέ, ότι αν θελήσετε να φέρετε ισορροπία στις τιμές σας, με κανονική τιμολόγηση, όχι υπερτιμολόγηση, ο πελάτης-καταναλωτής, θα το πάρει ως αύξηση της τιμής σας, γιατί εσείς τον συνηθίσατε να το αγοράζει τόοσο χαμηλά;
“Αύξησε τις τιμές, δεν πάμε ξανά”!!!!
Οι προσφορές και οι διαγωνισμοί βοηθάνε, αλλά με μέτρο και σωστά σχεδιασμένες από την αρχή. Και πρέπει πάντα να είναι ανταποδοτικές για την επιχείρηση.
Μπορώ να σας πω τόσα αρνητικά, όπως μπορώ ν αναλύσω και όλα τα θετικά τους, αλλά δεν είναι αυτό το ζητούμενο.
Θέλει στρατηγική και οργάνωση από την αρχή. Πρέπει να γίνεται σωστά. Δεν κάνουμε έναν διαγωνισμό έτσι για να τον κάνουμε, ούτε μόνιμες προσφορές και μάλιστα στα ίδια προϊόντα ή υπηρεσίες, κάνοντας ουσιαστικά κακό στην επιχείρηση μας και στέλνοντας λάθος μηνύματα στους καταναλωτές!
Μη ξεχνάτε τον παράγοντας συγκυρία-χρόνο! Το περιβάλλον γύρω σας αλλάζει, οι συνθήκες αλλάζουν, ο επιχειρηματικός χάρτης αλλάζει, δεν γίνεται λοιπόν εσείς να συνεχίζετε με την ίδια τακτική ή χωρίς ν αναμορφώσετε τον διαγωνισμό ή την προσφορά με κριτήριο τις νέες ανάγκες, τις νέες επιχειρήσεις, τα νέα προϊόντα, τις τιμές όπως διαμορφώνονται στην πιάτσα που ανήκετε…
Το όπλο σας, μπορεί να στραφεί εναντίων σας!
Αυτά τα λίγα….χωρίς μαρκετίστικους όρους, χωρίς βαθιές αναλύσεις, χωρίς όλα όσα θα έπρεπε να ξέρετε, ωστόσο σημαντικά για ν αρχίσετε να σκέφτεστε κάποια πράγματα!
Τα φιλιά μου…
Πάντα δίπλα σας,
Δωρα.