ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Brand storytelling & μικρές επιχειρήσεις: Ας δούμε πώς γράφεται η επιτυχία!

Brand storytelling & μικρές επιχειρήσεις: Ας δούμε πώς γράφεται η επιτυχία!

Newsroom

«Κάθε εταιρεία έχει μια ιστορία να πει» διαπιστώνει ένα ενδιαφέρον άρθρο που αναφέρεται στο brand storytelling, την τεχνική μέσω της οποίας ένα brand αναπτύσσει τις ιστορίες του, επικοινωνεί τις αξίες του και συνδέεται περισσότερο με το κοινό του.

Μάλιστα, παρακάτω ανακαλύπτουμε ότι «εφόσον μια εταιρεία δεν είναι σε θέση να περιγράψει ικανοποιητικά τι είναι αυτό που παρέχει, τα προϊόντα και οι υπηρεσίες της δεν θα έχουν την επιθυμητή απήχηση» (Rosecrans, 2019). Δεν αρκεί, λοιπόν, η επικοινωνία μέσω της παραδοσιακής διαφήμισης ή η περιγραφή του τι προσφέρει η επιχείρησή μας στην εταιρική ιστοσελίδα, προκειμένου να πειστούν οι καταναλωτές; Και πώς θα συμβάλλει το storytelling που συνδέεται με τα brands, στο να κερδίσει κανείς το καταναλωτικό κοινό;

Το brand storytelling αναπτύσσεται με επιτυχία εδώ και πολλά χρόνια από μεγάλες εταιρείες, ενδεικτικά να αναφέρουμε τη Nike, την Toms, τη Virgin και την Airbnb. Είναι φυσικό και επόμενο να υιοθετείται η συγκεκριμένη μέθοδος επικοινωνίας από καταξιωμένες εταιρείες, καθώς έχει αποδειχθεί, μέσω έρευνας, ότι οι αναγνώστες και καταναλωτές στους οποίους στοχεύουμε, ακόμη και εάν εκτίθενται καθημερινά σε μεγάλο αριθμό μηνυμάτων, θα θυμηθούν αυτό το οποίο εμπεριέχει μία ιστορία. Επιπλέον, δεδομένου ότι οδηγούμαστε σε αποφάσεις όχι τόσο με βάση τη λογική, αλλά περισσότερο με βάση το συναίσθημά μας, το μήνυμα που έχει δομηθεί χρησιμοποιώντας τις αρχές της εξιστόρησης και έχει ως στόχο να εγείρει το συναίσθημα, είναι πολύ πιο πιθανό να οδηγήσει στην επιθυμητή ανταπόκριση του κοινού προς το προϊόν ή και την υπηρεσία της εταιρείας μας (Sills, 2018).

Τα παραπάνω στοιχεία ενισχύουν την άποψη της αποτελεσματικότητας του brand storytelling ως επικοινωνιακού εργαλείου. Δεν σημαίνει, όμως, ότι η συγκεκριμένη μέθοδος αφορά μόνο επιχειρήσεις μεγάλου μεγέθους. Μια εταιρεία, ανεξαρτήτως μεγέθους, έχει τη δυνατότητα να αφηγηθεί τις ιστορίες των brand της, στη συχνότητα που την εξυπηρετεί και χρησιμοποιώντας τα μέσα επικοινωνίας που της ταιριάζουν. Όμως, έχει σημασία η διαδικασία αυτή να γίνει με συγκεκριμένες προδιαγραφές, προκειμένου να οδηγήσει στην επιτυχία. Και αυτό σημαίνει να είναι σαφές το πού στοχεύουμε μέσω του storytelling, καθώς και να επιλεγούν συνεργάτες που εξειδικεύονται σε αυτή την ιδιαίτερη επικοινωνιακή στρατηγική.

Ας δούμε, λοιπόν, ποια είναι τα υλικά της επιτυχημένης συνταγής για το brand storytelling που αφορά σε μια εταιρεία μικρού ή μεσαίου μεγέθους:

Καταρχάς, κατά την ανάπτυξη της συγκεκριμένης μεθοδολογίας, οφείλει κανείς να εστιάζει σε επιμέρους σημεία που επιθυμεί να προβάλλει (Rosecrans, 2019). Αναμφισβήτητα, κάθε επιχείρηση, ανεξαρτήτως μεγέθους, γνωρίζει καλύτερα από όλους οτιδήποτε την αφορά. Όμως, έχει σημασία, κατά την ανάπτυξη μιας ιστορίας που «συνοδεύει» ένα brand, να εστιάζουμε κάθε φορά σε μία θεματική, ακόμη και εάν πρόκειται στη συνέχεια να δημιουργηθούν επιπλέον θεματικές ενότητες που θα οδηγήσουν σε νέα αφηγηματικά «μονοπάτια». Με άλλα λόγια, ακόμη και εάν έχουμε πολλά να πούμε, θα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι το brand storytelling αναπτύσσεται σταδιακά, καθώς αφορά στην ενδυνάμωση της σχέσης με το κοινό – αναγνώστες και αυτό δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί άμεσα ή βιαστικά, προϋποθέτει την επικοινωνία με αυθεντικότητα και την τόνωση της εμπιστοσύνης, με συστηματική παρουσία. Χρήσιμο, επίσης, είναι να γνωρίζουμε ότι το επόμενο «κεφάλαιο» της εξιστόρησής μας δεν χρειάζεται πάντα να είναι μεγάλο σε έκταση: κάποιες φορές αρκεί ένα σύντομο κείμενο ή μια φράση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή ακόμη και μια κατάλληλη φωτογραφία με ή χωρίς συνοδευτική λεζάντα, για να συνεχιστεί η ιστορία μας.

Κατάλληλο υλικό για το brand storytelling μπορεί κανείς να αναζητήσει στο ποιες είναι οι αξίες μιας εταιρείας, από πού ξεκίνησε, καθώς και ποιο είναι το «ταξίδι» που διαγράφει. Βεβαίως, μια εταιρεία ή ένας φορέας που εφαρμόζει ήδη τη συγκεκριμένη στρατηγική ενδέχεται να έχει ήδη επικοινωνήσει σε μεγάλο βαθμό τα παραπάνω. Σε αυτή την περίπτωση, πώς τροφοδοτείται η σχετική διαδικασία; Εικάζεται ότι οι επιτυχημένες ιστορίες και τα «επεισόδια» που τις απαρτίζουν βρίσκονται… παντού. (Lawhead, 2018). Σε διάφορα τμήματα της εταιρείας που αγωνίζονται να κατακτήσουν ένα στόχο, στους παλαιότερους εργαζόμενους που γνωρίζουν με λεπτομέρειες, τις πρώτες, πιθανότατα δύσκολες, ημέρες της επιχείρησης ή ακόμη και στο σχόλιο ενός πελάτη που εξυπηρετήθηκε με ξεχωριστό τρόπο. Επίσης, «κλειδί» στο brand storytelling είναι ότι πρωταγωνιστής, βασικά, είναι ο καταναλωτής μας. Αυτός μας επιλέγει και καταλήγει να καλύψει τις ανάγκες του μέσω του brand. Με αυτό το σκεπτικό, «ανοίγει» ο δρόμος για νέες περιπέτειες.

Σε κάθε περίπτωση, μια εταιρεία γνωρίζει το κοινό στο οποίο απευθύνεται, ένα κοινό που αναμένει να ακούσει περισσότερα για το brand που εμπιστεύεται ή που θα εμπιστευτεί. Αξίζει να μην υποτιμηθεί αυτή η προσμονή και να ανταμειφθεί με συγκίνηση, έκπληξη, θαυμασμό, καθώς και με οτιδήποτε άλλο νομίζετε ότι βοηθά μια σχέση να ενδυναμωθεί ακόμη περισσότερο. Πρόκειται για μια σχέση που στηρίζεται σε αναμνήσεις, προσπάθεια & διαρκές όραμα! Σας θυμίζει κάτι;

Τελευταία Νέα

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις