ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Στον Βόλο τρώμε καλύτερο γλυκό από παλιότερα, αλλά όχι καλό!

Στον Βόλο τρώμε καλύτερο γλυκό από παλιότερα, αλλά όχι καλό!

Newsroom

Μπορεί ο τίτλος μου να σου κάνει εντύπωση, μπορεί και να σου φαίνεται υπερβολικός, αλλά πριν με κρίνεις, ας συγκρίμουμε λίγο τις εμπειρίες μας και την εκπαίδευσή μας.

Έχεις φάει γλυκά και μάλιστα συστηματικά από μερικούς εκ των καλύτερων Ελλήνων Ζαχαροπλαστών; Έχεις δοκιμάσει εστιατορικά γλυκά σε όλα τα μισελενάτα εστιατόρια της χώρας;

Κάνεις ταξίδια με λίστα για τα ζαχαροπλαστεία που θα επισκεφθείς;

Εγώ ναι και ίσως γι αυτό να σου φαίνομαι και αυστηρή αλλά αν δεν είχα όλη αυτή την εμπειρία, δεν θα μπορούσα να γράφω δημόσια για την εστίαση και την γαστρονομία ειδικότερα.

Κρίνοντας γλυκά φίλοι μου, μου έχουν πει: Εντάξει ρε Δώρα στον Βόλο είμαστε, τι περιμένεις;

Όχι, δεν το δέχομαι αυτό. Τι σημαίνει αυτό; Ότι δεν μας αξίζει το καλύτερο;

Θα μου πεις, αν ο επιχειρηματίας το αποφασίσει και επενδύσει για να έχει στο μαγαζί του το τέλειο γλυκό, ο κόσμος θα το καταλάβει; Θα το εκτιμήσει; Θα γίνει απόσβεση;

Λυπάμαι, αλλά πρέπει οι επιχειρηματίες να καταλάβουν ότι πρέπει να ρισκάρουν και κυρίως να αντιληφθούν την ευθύνη τους στο γαστρονομικό μέλλον της πόλης μας. Αν αυτοί δεν βάλουν πλάτη για να εκπαιδευτεί ο κόσμος τότε, ποιός;

Και στη τελική “ποιός θες να είσαι”; Κάποιος που απλά βγάζει λεφτά και κινδυνεύει από μια νέα δυνατή συνεργασία να εξαφανιστεί ή κάποιος που θα γράψει ιστορία;

Με σιγουριά θα σου πω, ότι τώρα και όχι πριν ένα ή δύο χρόνια ο Βολιώτης είναι πιο έτοιμος από ποτέ για το καλό γλυκό και ναι, θα το πληρώσει κιόλας!

Ας κάνουμε όμως μια ανασκόπηση. Πότε ξεκινήσαμε να τρώμε καλύτερα γλυκά;

Η απάντηση είναι πανεύκολη και ξεκάθαρη. Το επίπεδο στο γλυκό, το ανέβασε ο Στύλλας. Ξαφνικά, είδαμε ένα ζαχαροπλαστείο που πλεόν δεν είχε στην βιτρίνα του αγαπημένους και συνηθισμένους παραδοσιακούς κωδικούς, δεν υπήρχαν τα λεγόμενα “τυλιχτά” και η βιτρίνα τους με μια πολύ ευνοϊκή κριτική και καθόλου αυστηρή από μέρους μου, ήταν η πρώτη βιτρίνα της πόλης που έμοιαζε….πιο γαλλική, γιατί γαλλική βιτρίνα στην πόλη δεν έχεις κανείς μέχρι και σήμερα!

Γιατί τα δικά μας Paris Brest τα βλέπουν οι Γάλλοι και γελάνε….

O Στύλλας είναι μας αρέσει δεν μας αρέσει και ο άνθρωπος που έκανε μόδα το delivery στην πόλη, είναι ο άνθρωπος που του χρωστάμε ότι το γλυκό πια είναι επιλογή απόλαυσης και όχι η απάντηση σε μια υπογλυκαιμία!

Μας εκπαίδευσε. Άνοιξε “τον ασκό του ανταγωνισμού” και είδαμε και άλλους πολλούς επιχειρηματίες να επενδύσουν σε καλύτερες βιτρίνες και στην πιο σύγχρονη ζαχαροπλαστική.

Ένας από τους λόγους που επίσης τα πήγε καλά στην συνέχεια, πέρα από το ΄ότι χόρτασε το μάτι του Βολιώτη που ήθελε να δοκιμάσει αυτό το διαφορετικό, ήταν ότι έβγαζε λίγους κωδικούς και λίγα κομμάτια από τον καθένα, δίνοντας έτσι στον κόσμο φρέσκο γλυκό!

Για την ποιότητα και την γεύση, δεν θα τοποθετηθώ σε αυτό το άρθρο, διότι έπεται και συνέχεια για όλα τα ζαχαροπλαστεία της πόλης μας…

Θα επιστέψω στον ανταγωνισμό και στους επιχειρηματίες που άμεσα απάντησαν ανεβάζοντας και αυτοί το επίπεδο στο γλυκό, με ωραίες βιτρίνες και πολύ πιο σύγχρονους κωδικούς γλυκών!

Κάπως έτσι και 5-6 χρόνια μετά ο Στύλλας δεν παίζει μόνος του, αλλά με πολλούς και καλούς ανταγωνιστές, κρατώντας όμως όπως φαίνεται τουλάχιστον από τις ουρές στο μαγαζί του, την πρωτιά και αυτό φυσικά έχει να κάνει με κάτι που λέγεται “συνήθεια καταναλωτικής συμπεριφοράς”! Κάπως έτσι άλλωστε γίνεται πάντα, ο πρώτος πάντα θα είναι πρώτος, αυτός που ξεκίνησε αν δεν κάνει τραγικά λάθη, θα είναι πάντα και πιο κερδισμένος, όσοι και αν προσπαθήσουν να τον ακολουθήσουν εκτός αν….

Αν κάποιος επενδύσει σοβαρά και θελήσει να κάνει την διαφορά στην πόλη!

Συνεργάζομαι με ζαχαροπλαστεία στο πλαίσιο του marketing, στην Φλώρινα, στην Κοζάνη, στην Καβάλα και με πικρία σκέφτομαι, γιατί να γίνονται τόσο μεγάλες επενδύσεις σε πόλεις με λιγότερο κόσμο από τον Βόλο και όχι στην δική μας πόλη, που το κοινό είναι έτοιμο!!!!!!!!!!!!!!!!!

Σε αυτό το σημείο, να σημειώσω τι σημαίνει επένδυση, γιατί πολλοί το μπερδεύουν στο μυαλό τους:

Καλό το “φαίνεσθαι”, αλλά όχι σαν το “είναι”! Δεν έχει σημασία που το πουλάς, αλλά τι πουλάς!!!!! Γεύση πουλάς και δεν θα πουλάς για πολύ, ούτε πολύ, αν απλά έχεις ένα designατο μαγαζί και όχι ένα καλό γλυκό!

Και το καλό γλυκό, πέρα από τα υλικά ή τις συνταγές είναι οι άνθρωποι που του δίνουν μορφή και σε αυτούς πρέπει πάνω και πέρα απ όλους και απ όλα να επενδύσεις!

Πρόσφατα έγινε μια πολύ καλή κίνηση στην πόλη, από το Groove, τον Θανάση Κουζιώκα και του συνεργάτες του, που συνεργάστηκαν με το δίδυμο Βαρδακάστανη -Κίκιρα, αξιόλογων και πολλά υποσχόμενων ζαχαροπλαστών, για το νέο επιχειρηματικό τους εγχείρημα στο χώρο του γλυκού.

Συνεργασία στο πλαίσιο του consulnting, που θα έπρεπε στην πόλη μας εν ετει 2022 πια, να είναι δεδομένο….

Δεν μπορώ να μη δώσω τα συγχαρητήρια μου για την σοβαρη αυτή επιχειρηματική κίνηση. Αξιόλογος και υπερταλαντούχος στον χώρο του ο ίδιος ο Θανάσης, έδειξε ότι ξέρει καλά ότι…έκαστος στο είδος του, δείχνοντας εμπιστοσύνη στο ταλαντούχο δίδυμο Βαρδακαστάνη-Κίκιρα. Επιχειρηματικά έκανε ότι θεωρούσε καλύτερο, βάζοντας το χέρι μάλιστα βαθιά στην τσέπη σε όλα τα επίπεδα, όπως σε αυτό της παρουσίασης του γλυκού, αφού ο τρόπος που το σερβίρει ή φτάνει στο σπίτι σου, είναι μεν δαπανηρός, αλλά αυτός ακριβώς που θα έπρεπε να είναι παντού πια στην πόλη μας.

Δεν θέλω αυτή την στιγμή τουλάχιστον να προχωρήσω σε κριτική τις γεύσεις των γλυκών, ωστόσο θα ήθελα να σημειώσω, πως ακόμα και τον Pierre Herme να φέρει κανείς για consulting, αν οι άνθρωποι που μένουν πίσω και θα πρέπει καθημερινά να βγάζουν τα γλυκά δεν είναι παρόμοιου επιπέδου, τότε….τζάμπα κόπος, τζάμπα χρήματα, τζάμπα φασαριά για να σας το πω λαϊκά!

Και έτσι θα επανέλθω στο παραπάνω, στο ότι η επένδυση ξεκινά από το προσωπικό και τους καλούς ζαχαροπλάστες. Τους παθιασμένους, που συνεχώς βελτιώνονται, που συνεχώς εξελίσσονται, που θέλουν να μαθαίνουν, που τρέχουν από σεμινάριο σε σεμινάριο, που δεν νομίζουν ότι έγιναν επειδή τους φωνάζουν “σεφ” για να τους χρυσώσουν το χάπι…γιατί την ίδια στιγμή που θα πιστέψουν ότι έφτασαν, ότι έγιναν, την ίδια στιγμή θα έχει τελειώσει και η καριέρα τους και δεν θα το ξέρουν!

Ναι, τρώμε καλύτερο γλυκό, τρώμε και αξιοπρέπεστατο γλυκό, αλλά όχι με συνέπεια και ξέρετε στις γεύσεις ή συνέπεια είναι πάνω και πέρα απ όλα!

Δεν με νοιάζει να είσαι μέτριος, αλλά να είσαι κάθε μέρα μέτριος ή καλύτερος του μετρίου. Να είσαι καλός, αλλά όχι σήμερα μέτριος και αύριο καλός!

Υπάρχουν πολλά και αξιόλογα ζαχαροπλαστεία στην πόλη. Υπάρχουν και κανά δυο που κάνουν την διαφορά, ωστόσο έχουμε πολύ δρόμο για να μιλήσουμε για το πραγματικά καλό γλυκό!

Για να έχουμε όμως αυτό, πρέπει πρώτα να έχουμε επιχειρηματίες, που δεν θα βλέπουν μόνο αριθμούς, που θα τους νοιάζει η υστεροφημία τους και πιστέψτε με, αν γίνει αυτό, θα γεμίσει και η δική τους τσέπη και κυρίως, θα γεμίσει γεύσεις που ούτε ξέραμε οι περισσότεροι ότι υπάρχουν, το στόμα μας….

Είναι η ώρα, κάποιος να κάνει την διαφορά και εγώ θα είμαι εκεί!

Τελευταία Νέα

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις