Ένα εμπορικό σήμα που για χρόνια ήταν εκτός της διαφημιστικής αγοράς μπαίνει πλέον στο παιχνίδι της προβολής.
Ο λόγος για τον όμιλο Σκλαβενίτη που εμπλουτίζει τις παραδοσιακές μορφές επικοινωνίας, που είχε, (δηλαδή, το χτίσιμο καλής και πιστής σχέσης με τους πελάτες του αποφεύγοντας τη διαφήμιση και την προβολή προϊόντων) κι αποφασίζει να τρέξει προωθητικές καμπάνιες.
Οι ανάγκες που έχουν προκύψει μετά τη συμφωνία για την απόκτηση της Μαρινόπουλος έχει αλλάξει τα δεδομένα στην εταιρία Σκλαβενίτης, που πλέον από την Αττική έχει απλωθεί σε όλη την Ελλάδα.
Ήδη διαφημιστικά σποτ αρχίζουν να προβάλλονται στην τηλεόραση με στόχο να φτάσει πιο γρήγορα το μήνυμα στα νοικοκυριά και στους καταναλωτές. Παράλληλα εν όψει της Χριστουγεννιάτικης περιόδου, που παραδοσιακά είναι η καλύτερη για το λιανεμπόριο, θα υπάρξει σχετικό πρόγραμμα προβολής σε τοπικό κι εθνικό επίπεδο. Παράλληλα εκτιμάται ότι θα γίνει και καμπάνια στα ψηφιακά μέσα ενημέρωσης αλλά και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Στόχος όλων αυτών των κινήσεων είναι η εταιρία στη νέα της μορφή να καταφέρει να αξιοποιήσει το εκτεταμένο δίκτυο που πλέον διαθέτει και να πετύχει να φτάσει σε τζίρους που θα την καταστήσουν leaderστον κλάδο.
Αναμφισβήτητα ο στόχος είναι φιλόδοξος καθώς ήδη οι άλλοι μεγάλοι έχουν πάρει θέσεις μάχης με εντατικά προγράμματα προβολής και προσφορών. Έτσι στην αφετηρία του ανταγωνισμού έχουν πάρει θέση οι αλυσίδες ΑΒ Βασιλόπουλος , το My Market του ομίλου Παντελιάδη, η αλυσίδα Lidl, η Μασούτης με ισχυρή παρουσία στη Β. Ελλάδα, αλλά και η Market In και ο ΕΛΟΜΑΣ που μαζί με την Σκλαβενίτης θα κονταροχτυπηθούν για ένα τζίρο, που τα τελευταία χρόνια συνολικά έχει πέσει κάτω από τα 10 δισεκ. ευρώ.
Με την τελική καταναλωτική δαπάνη του έτους 2016 σε τρέχουσες τιμές να έχει παρουσιάσει μείωση κατά 1,2% σε σχέση με το έτος 2015 σύμφωνα με τα αναθεωρημένα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ ο ανταγωνισμός προβλέπεται σκληρός. Ειδικά τους επόμενους δύο μήνες θα είναι έντονος καθώς τόσο η εορταστική ζήτηση αλλά και η προσπάθεια να ισορροπήσει η αρχική πτώση στο τζίρο των σούπερ μάρκετ του 2017 θα οδηγήσουν σε προσφορές και προωθητικές ενέργειες.
Πάντως με τη σημαντική συμβολή των καλοκαιρινών μηνών εκτιμάται ότι το διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου υπάρχει μια αναστροφή των πτωτικών πρώτων έξι μηνών. Μάλιστα στελέχη της αγοράς προβλέπουν ότι η κατάσταση θα σταθεροποιηθεί χωρίς περαιτέρω απώλειες φέτος παρά το «φοροτσουνάμι» που έρχεται.
Γιώργος Αλεξάκης