Είναι η Σοφία μας. Χρόνια μέσα στην αγορά. Όσα χρόνια όμως και να περάσουν αυτή παραμένει σταθερή αξία υπέροχης και χαμογελαστής εξυπηρέτησης. Ένα λατρεμένο πλάσμα, που δεν θα μπορούσε να μην έχει κοντά του ο πάντα ευφυής Αλέξης Τέντες που έχει αποδείξει ότι δημιουργεί ομάδες που πετάνε! Την βρήκαμε στο Celestino και την ρωτήσαμε πόσο εύκολη είναι η δουλειά τους, τι είναι όλα αυτά που εμείς δεν βλέπουμε και κυρίως αν εμείς οι πελάτισσες, έχουμε πάντα δίκιο…
Σοφία μου είσαι το χαμογελαστό κορίτσι της αγοράς εδώ και χρόνια. Πόσα χρόνια είσαι πωλήτρια ή ταμίας;
Σ’ ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια. Είμαι στο χώρο 16 χρόνια. Τα 14 ήμουν στο Φωκά ως ταμίας και τ’ άλλα 2 είμαι στο Celestino ως υπεύθυνη καταστήματος, ως ταμίας και ως πωλήτρια.
Έτυχε να κάνεις αυτή τη δουλειά ή την ήθελες; Να φανταστώ ότι την έχεις αγαπήσει και γι αυτό μένεις τόσα χρόνια…
Πάντα ήμουν κοινωνικό άτομα και ήθελα να συναναστρέφομαι ανθρώπους και το επάγγελμα αυτό μου έδωσε την ευκαιρία να το κάνω. Από πάντα φανταζόμουν τον εαυτό μου στη θέση της ταμίας και της πωλήτριας αντίστοιχα. Μου παρουσιάστηκε η ευκαιρία με την θέση την συγκεκριμένη στον Φωκά και την άρπαξα απ’ τα μαλλιά. Αυτό ήταν η αρχή και κατά τους αρχαίους ή αρχή είναι το ήμισυ του παντός! Ήταν η αρχή για την μελλοντική μου πορεία και εξέλιξη σ’ αυτή τη θέση εργασίας που ήθελα κι αγάπησα και συνεχίζω να θέλω και ν’ αγαπώ. Μου αρέσει να εξυπηρετώ τον κόσμο. Θέλω να φεύγουν οι πελάτες ικανοποιημένοι και χαρούμενοι από το κατάστημα που εργάζομαι.
Πόσο δύσκολη είναι η δουλειά σας; Ποια είναι αυτά που εμείς δεν βλέπουμε και δεν μπορούμε να καταλάβουμε;
Η δουλειά μας είναι αρκετά δύσκολη. Για αρχή πρέπει να έχουμε ένα άψογο, καθαρό και καλά οργανωμένο εργασιακό χώρο. Είναι το δεύτερο σπίτι μας. Εκεί περνάμε τη μισή μας ημέρα. Εμείς πρέπει να είμαστε πάντα άψογες, να φοράμε την καθαρή και σιδερωμένη στολή μας, να είμαστε βαμμένες, καλοχτενισμένες χωρίς υπερβολές. Το βασικότερο είναι να έχουμε καλή ψυχολογία, να είμαστε ευγενικές και χαμογελαστές με όλους ανεξαρτήτως. Αφήνουμε τα προβλήματά μας έξω από το μαγαζί. Πρέπει να δουλεύουμε με πάθος, να προσπαθούμε για το καλύτερο, να ξεπερνάμε τον εαυτό μας, να είμαστε εξυπηρετικοί, διακριτικοί, ευγενικοί, χαμογελαστοί, πρόθυμοι, φιλικοί και υπομονετικοί. Ο πωλητής πρέπει να ακούει, να προετείνει, ν’ απαντάει ακόμη κι αν δέχεται προσβολές, παραξενιές και ανάρμοστες συμπεριφορές. Η δουλειά μας είναι δύσκολη.
Για να είναι κάποια καλή πωλήτρια ποια χαρακτηριστικά πρέπει να έχει;
Ο καλός πωλητής πρέπει να έχει πάθος για τη δουλειά του, ν’ ακούει τους πελάτες, να είναι πάντα σε καλή διάθεση και να έχει επικοινωνία και συνεχή επαφή μ΄αυτούς. Όλο αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο με σκληρή δουλειά. Εξ άλλου όπως γνωρίζουμε ”τα αγαθά κόποις κτώνται”!
Ο πελάτης Σοφία έχει πάντα δίκιο;
Δεν έχει πάντα δίκιο. Είμαι εκεί πάντα για να τον εξυπηρετήσω όσο καλύτερα μπορώ και πάντα με υπομονή, ευγένεια και χαμόγελο γιατί χάρη σε εκείνον έχω και τη δουλειά μου και τον μισθό μου. Υπάρχουν όμως πελάτες που ότι κι αν κάνεις είναι εχθρικοί και κακότροποι. Αυτοί δεν έχουν δίκιο λοιπόν γιατί σε προσβάλλουν, ξεπερνούν τα όρια και δεν σε σέβονται. Ο πελάτης έχει δίκιο μέχρι ένα σημείο, αυτό που δεν ισοπεδώνει την προσωπικότητά σου και τα δικαιώματά σου και την πολιτική του καταστήματος.
Φαντάζομαι ότι στα τόσα χρόνια θα σου έχουν τύχει δύσκολοι πελάτες. Θυμάσαι κάποιο περιστατικό που σε έφερε σε δύσκολη θέση ή σε στεναχώρησε και πως το αντιμετώπισες;
Τα περιστατικά είναι άπειρα μέσα σ’ αυτά τα χρόνια. Φυσικά κι έχω έρθει σε δύσκολη θέση και φυσικά έχω στεναχωρηθεί. Ότι μου έτυχε το αντιμετώπισα με ευγένεια και χαμόγελο και από κάθε δύσκολη περίπτωση μαθαίνω ώστε να αντιμετωπίζω τον άλλον καλύτερα.
Ειλικρινά, εσύ δεν έχεις άσχημες μέρες; Πως γίνεται να είσαι πάντα χαμογελαστή;
Εννοείται πως κάθε μέρα δεν είναι καλή. Προσωπικά έχω μάθει στα τόσα χρόνια να το διαχειρίζομαι και να το δουλεύω με τον εαυτό μου. Ξεκινάω τη μέρα μου κάνοντας θετικές σκέψεις κι όσο το κάνω τόσο αλλάζω τη διάθεσή μου. Άλλωστε αν δεν διώξουμε την αρνητική ενέργεια από την ζωή μας πως θα κάνουμε χώρο για τα θετικά πράγματα που θα έρθουν;
Για να γίνει κάποια καλή πωλήτρια χρειάζεται εμπειρία ή πρέπει και να το έχει;
Αυτά είναι αλληλένδετα κατά τη γνώμη μου. Όσο πάθος και αγάπη κι αν έχεις για μια δουλειά αν δεν έχεις και την κατάλληλη εμπειρία δεν θα μπορέσεις να προχωρήσεις και να εξελιχθείς. Η εμπειρία και η όρεξη για δουλειά σε βοηθάει πρακτικά. Μαθαίνεις από τα λάθη σου και βελτιώνεσαι, Θέλει πολλή δουλειά για να γίνεις καλή πωλήτρια.
Σε βρίσκουμε στο Celestino και όλες οι πελάτισσες σε ξέρουν με το μικρό σου όνομα. Πως το κατάφερες αυτό;
Όπως σου ανέφερα στην αρχή, μ αρέσει να συναναστρέφομαι με ανθρώπους. Λόγω αυτού είχα κι έχω καλή επικοινωνία και επαφή με τις πελάτισσες. Είμαι κοινωνική. Είναι ο χαρακτήρας μου αυτός, Δεν θα με δεις ποτέ σκυθρωπή και χωρίς καλή διάθεση. Έχω ζωντάνια και ψυχή μέσα μου κι αυτό αρέσει στο κόσμο και με έμαθε με το μικρό μου όνομα. Δεν έκανα τίποτα ιδιαίτερο και ξεχωριστό. Είμαι απλά ο εαυτός μου. Και στο λέω με το το χέρι στη καρδιά…με συγκινεί πολύ η αγάπη του κόσμου. Μου δίνει περισσότερη ενέργεια κι όρεξη για εργασία.
Τέλος Σοφία μου, είστε μια υπέροχη ομάδα μέσα στη ζωντάνια και φαίνεται πως υπάρχει χημεία μεταξύ σας. Πόσο δύσκολο ήταν να επιτευχθεί αυτό;
Αυτό έγινε με πολύ κόπο και σκληρή δουλειά. Δεν σου κρύβω πως για αρκετό καιρό ήταν δύσκολα τα πράγματα. Φαντάσου ότι έπρεπε να μάθουμε να δουλεύουμε μαζί 9 διαφορετικές προσωπικότητες. Μέσα από συζητήσεις, εντάσεις και καλή διάθεση φτάσαμε στο σημείο να έχουμε αυτή την υπέροχη ομάδα για την οποία είμαι περήφανη. Είμαστε δεμένες σαν μια γροθιά με τις καλές και τις κακές στιγμές μας. Με καλή θέληση και διάθεση όλα τα καταφέρνεις. Βέβαια ο καλύτερός μας σύμμαχος ήταν ο χρόνος. Με την πάροδο του χρόνου χτίσαμε λιθαράκι λιθαράκι την εμπιστοσύνη και θέσαμε τα όριά μας. Τέλος αυτό που χαρακτηρίζει την ομάδα μας είναι ο σεβασμός και η κατανόηση