Τον εφοριακό της γειτονιάς δημιουργεί η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, παραλλάσσοντας το παλαιό σλόγκαν: η Δέλτα της γειτονιάς… Όπως αποκαλύπτει η εφημερίδα Καθημερινή, η φορολογική διοίκηση στρέφει το ενδιαφέρον της στην εξυπηρέτηση των πολιτών με κατ’ ιδίαν συναντήσεις στον τόπο διαμονής τους. Από τις αρχές του 2019 αλλάζει εκ βάθρων το πρόσωπο της σκληρής εφορίας, καθώς, όπως φαίνεται, υπάρχει ανάγκη ενημέρωσης του πολίτη, των λογιστών και των επιχειρήσεων. Συγκεκριμένα, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) σχεδιάζει πλέγμα μέτρων τα οποία θα οδηγήσουν στην όσο το δυνατόν καλύτερη εξυπηρέτηση των φορολογουμένων, με εφοριακούς που θα πραγματοποιούν επισκέψεις σε απομακρυσμένες περιοχές, σε πρώτη φάση, με δημιουργία ηλεκτρονικών οδηγών με online ερωτήσεις και απαντήσεις για τα σημαντικότερα ζητήματα που απασχολούν σήμερα τους πολίτες. Συγκεκριμένα, ο εφοριακός της γειτονιάς σχεδιάζεται να λειτουργήσει ως εξής: 1. Θα συσταθούν κινητά συνεργεία εξυπηρέτησης φορολογουμένων, τα οποία σε συνεννόηση με τους δήμους θα ενημερώνουν τους φορολογουμένους. Με βάση το σχέδιο, για παράδειγμα, ο προϊστάμενος της Εφορίας της Ρόδου θα ενημερώνει τους δημάρχους των μικρών Δωδεκανήσων ότι επίκειται η άφιξη κλιμακίου εφοριακών, προκειμένου να ενημερωθούν οι πολίτες. Σε χώρο που πιθανόν να διαθέσει το δημαρχείο κάθε φορολογούμενος θα μπορεί να έχει κατ’ ιδίαν συναντήσεις με τους εφοριακούς και να ζητάει πληροφορίες ή λύσεις για το πρόβλημα που τον απασχολεί. Με βάση τον προγραμματισμό, το κλιμάκιο θα παραμένει σε κάθε νησί για διάστημα δύο ημερών, ενώ κάθε μήνα το ραντεβού θα ανανεώνεται. Όπως προαναφέρθηκε, σε πρώτη φάση το σχέδιο θα εφαρμοσθεί στις απομακρυσμένες περιοχές και συγκεκριμένα στα Δωδεκάνησα και εν συνεχεία και, εφόσον κριθεί ότι το μέτρο αυτό είναι επιτυχημένο, θα επεκταθεί και σε άλλες περιοχές της χώρας. 2. Εξετάζεται, σε δεύτερη φάση, να δημιουργηθούν κουβούκλια με ηλεκτρονικούς υπολογιστές, ενδεχομένως σε χώρους δημαρχείων, όπου μέσω skype οι φορολογούμενοι θα συνδέονται με την εφορία τους ή τα κεντρικά της Ανεξάρτητης Αρχή Δημοσίων Εσόδων, όπου θα μπορούν να ζητούν βοήθεια για θέματα που άπτονται της φορολογικής νομοθεσίας και δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν από τα κατά τόπους γραφεία εξυπηρέτησης φορολογουμένων. 3. Θα δημιουργηθούν τέσσερις ηλεκτρονικοί οδηγοί με τα εξής θέματα: α) Ζητήματα που αφορούν μισθωτούς υπαλλήλους. β) Αγορά και πώληση ακινήτων. γ) Πρώτη φορά φορολογούμενος. δ) Πώς μπορώ να πληρώσω τους φόρους. Οι φορολογούμενοι θα υποβάλλουν τα ερωτήματα τους ηλεκτρονικά και θα λαμβάνουν εντός της ημέρας απάντηση από την αρμόδια διεύθυνση που θα συσταθεί στην ΑΑΔΕ για τον σκοπό αυτό. 4. Αν και πρόκειται για μακρινό σενάριο, η φορολογική διοίκηση εξετάζει να προσφέρει υπηρεσίες σε όσους πολίτες έχουν αναπηρία που δεν τους επιτρέπει να υποβάλλουν τη δήλωσή τους μόνοι τους, ή σε ηλικιωμένους χωρίς πόρους. Δηλαδή, θα εξεταστεί η δυνατότητα της κατ’ οίκον επίσκεψης στους ανωτέρω φορολογουμένους προκειμένου να υποβληθεί η δήλωση φορολογίας εισοδήματος. Ένα άλλο μεγάλο θέμα που επιχειρεί να λύσει η φορολογική διοίκηση είναι της διασύνδεσης μέχρι το τέλος του έτους της εφορίας με το ληξιαρχείο. Δηλαδή, οι γάμοι, οι θάνατοι, οι απώλειες ταυτοτήτων θα δηλώνονται αυτόματα στην εφορία χωρίς να απαιτείται η μετάβαση του φορολογουμένου σε αυτή, όπως γίνεται σήμερα. Με αυτόν τον τρόπο, θα γίνεται άμεσα και η διαγραφή του θανόντος από τα μητρώα της εφορίας. Δηλαδή, θα διεκπεραιώνονται ταχύτερα θέματα κληρονομιών, ενώ ταυτόχρονα θα κλείνει ο ηλεκτρονικός λογαριασμός του θανόντος, προκειμένου να αποφευχθούν και λαθροχειρίες.
πηγή: kathimerini.gr