Η ελληνική αγορά σούπερ μάρκετ συρρικνώθηκε κατά 1,1%, σε όρους αξίας, το πρώτο μισό του έτους, σε σχέση με έναν χρόνο πριν
Νέα κάμψη στην κατανάλωση, ακόμα και των απολύτως απαραίτητων προϊόντων, καταγράφει έρευνα της Nielsen το α’ εξάμηνο του 2017.
Σύμφωνα με την έρευνα, η ελληνική αγορά σούπερ μάρκετ συρρικνώθηκε κατά 1,1%, σε όρους αξίας, το πρώτο μισό του έτους, σε σχέση με έναν χρόνο πριν.
Μεγάλες απώλειες κατέγραψαν τα προϊόντα των FMCGs, ο οποίος υποχώρησε κατά 2,2%, λόγω της μείωσης της κατανάλωσης και των όγκων. Από αυτά, τη μεγαλύτερη πτώση κατέγραψαν τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης (-4,4%) και τα προϊόντα οικιακής χρήσης (-3,5%).
Στην πρώτη κατηγορία, τα αποσμητικά και οι πάνες είναι μεταξύ άλλων δύο κατηγορίες με σημαντικές απώλειες, στο -7,3% και το -7,2% αντίστοιχα, ενώ στη δεύτερη κατηγορία, τη μεγαλύτερη πτώση κατέγραψαν οι χλωρίνες (-8,9%) και το χαρτί κουζίνας (-7,7%).
Ανοδικά, κατά 2%, κινήθηκαν μόνο τα φρέσκα/χύμα προϊόντα.
Στον κλάδο των τροφίμων & ποτών, σημαντικές απώλειες σε αξία συνεχίζουν να παρουσιάζουν οι κατηγορίες του γάλακτος (-8,6%), το συσκευασμένο ψωμί (-5,3%), καθώς και το ουίσκι (-6,8%).
Όσον αφορά στις διαφορετικές τυπολογίες καταστημάτων, οι περισσότερες παρουσιάζουν απώλειες, με τις μεγαλύτερες να εντοπίζονται στις Superettes (καταστήματα μεταξύ 100-399 τ.μ.). Εξαίρεση αποτελούν τα καταστήματα άνω των 2,500 τ.μ. (Hypermarkets), τα οποία εμφανίζουν θετική τάση σε σχέση με πέρυσι, στο +1,8%, κυρίως λόγω της δυναμικής επαναλειτουργίας των πρώην καταστημάτων του Μαρινόπουλου από τη Σκλαβενίτης.
Πηγή: Newmoney.gr