ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

4 λόγοι για τους οποίους το e-shop σας δεν παρουσιάζει την κερδοφορία που θέλετε

4 λόγοι για τους οποίους το e-shop σας δεν παρουσιάζει την κερδοφορία που θέλετε

Newsroom

Διαθέτετε ηλεκτρονικό κατάστημα, Κάνετε online διαφημιστικές ενέργειες μόνοι σας ή σε συνεργασία με κάποιο digital agency, αλλά δεν βλέπετε την ανάπτυξη που θέλετε ή γενικά δεν είστε ικανοποιημένοι από τη συνολική κερδοφορία σας;

Η ανάπτυξη και η συνεχής εξέλιξη είναι πολύ σημαντικοί παράγοντες για κάθε επιχείρηση. Γιατί χωρίς ανάπτυξη, δεν μπορεί να έρθει κερδοφορία και χωρίς κερδοφορία, καμία επιχείρηση δεν είναι βιώσιμη.

Ο συγκεκριμένος προβληματισμός είναι κατανοητός. Αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό ζήτημα και πως θα μπορούσε να μην απασχολεί τον επιχειρηματία; Στο τέλος της ημέρας, πρόκειται για την επιχείρηση του.

Στον αντίποδα όμως, υπάρχουν και αρκετές περιπτώσεις, όπου πολλοί επιχειρηματίες δεν έχουν σαφή εικόνα του που επενδύουν τα χρήματά τους, αν αποδίδουν οι ενέργειες που κάνουν και τι ακριβώς παίρνουν πίσω.

Η Neat & Proper θεωρεί πως κάθε επιχειρηματίας που συνεργάζεται μαζί της, πρέπει να γνωρίζει ακριβώς την απόδοση του κάθε καναλιού, γιατί μόνο έτσι μπορεί να αποφασιστεί σωστά το πώς θα επενδυθεί καλύτερα το διαφημιστικό του budget.

Έχοντας έρθει σε επαφή με πολλούς επιχειρηματίες, το agency ρίχνει σήμερα μια πιο προσεκτική ματιά στους πραγματικούς λόγους που δεν αποδίδουν οι online ενέργειές τους και φυσικά, τι πρέπει να γίνει για να αλλάξουν.

Δεν υπάρχει σωστά σχεδιασμένη μακροπρόθεσμη στρατηγική ανάπτυξης

Η αλήθεια είναι πως στις περισσότερες περιπτώσεις που πραγματοποιείται μια ανάλυση, το συμπέρασμα είναι πως δεν υπάρχει σαφής στρατηγική ανάπτυξης του e-shop και της κερδοφορίας. Ζητήματα όπως είναι η ανάπτυξη της κερδοφορίας, του brand, των σταθερών πελατών, αλλά και των επαναλαμβανόμενων, καθώς και η αύξηση των πωλήσεων, απαιτούν έναν μακροπρόθεσμο σχεδιασμό.

Αν το agency με το οποίο συνεργάζεται μια επιχείρηση δεν είναι σε θέση να «βλέπει» κάποιους μήνες μπροστά, ώστε να προβλέψει και να σχεδιάσει ένα συγκεκριμένο πλάνο ανάπτυξης, προτού υλοποιήσει, τότε αυτή χτίζει πάνω σε αδύναμα θεμέλια.

digital_marketer.jpg?mtime=20200707131919#asset:196029:url

Σε μια πιο πρακτική ανάλυση, μερικά από αυτά που περιλαμβάνει μια μακροπρόθεσμη στρατηγική ανάπτυξης είναι:

  • Συνολική ανάλυση της τωρινής κατάστασης του brand και των στόχων του σε σε 6,9 ή 12 μήνες.
  • Ανάλυση και αξιολόγηση των εσόδων στην παρούσα κατάσταση, σε σχέση με τον στόχο που έχει τεθεί.
  • Αύξηση του πελατολογίου κατά Χ% στο συμφωνημένο χρονικό διάστημα.
  • Αξιοποίηση των καναλιών που είναι κατάλληλα για τη συγκεκριμένη επιχείρηση.
  • Καταμερισμός του budget στα κατάλληλα διαφημιστικά κανάλια.
  • Αξιοποίηση του καναλιού ή των καναλιών που δεν αξιοποιούνταν μέχρι τώρα και πρέπει να αναπτυχθούν στους επόμενους μήνες.

Όλα τα παραπάνω, αποτελούν έναν σχεδιασμό που είναι σαφής, μετρήσιμος και ξεκάθαρος. Περιέχει στόχους, από τους οποίους η Neat & Proper κρίνεται και αξιολογείται σε σχέση με το αποτέλεσμα. Και εκείνη δέχεται αυτή την αξιολόγηση από τους πελάτες της, γιατί πιστεύει πως έτσι θα έπρεπε να είναι.

Διαφημιστικές καμπάνιες

Κάθε διαφημιστική καμπάνια, έχει από κάτω της ορισμένες διαφημιστικές ενέργειες που τρέχουν. Είτε αυτές είναι τα Google AdsSocial Ads, Email Marketing ή ακόμα και το SEO.

Εκτός του γεγονότος ότι όλες οι παραπάνω ενέργειες, πρέπει να αξιολογούνται και να κρίνονται ανά συμφωνημένη περίοδο, για να γίνεται παρακολούθηση της αποτελεσματικότητας (ή μη), πρέπει να βελτιστοποιούνται συνεχώς. Aυτό φυσικά, δεν είναι κάτι που μπορεί να κάνει ο επιχειρηματίας από μόνος του.

Και δεν θα έπρεπε κιόλας. Γιατί ο καθένας κάνει τη δουλειά του και αυτή είναι μια δουλειά που πρέπει να αναλάβουν επαγγελματίες του χώρου, οι οποίοι διαθέτουν πραγματική εξειδίκευση.

Θα εντυπωσιαζόταν κανείς από το πόσες φορές έχει τύχει στο συγκεκριμένο agency να πάρει μια καμπάνια η οποία δεν απέδιδε και μέσα σε μερικούς μήνες, με μια ανακατασκευή και εκμεταλλευόμενοι όλες τις δυνατότητες των διαθέσιμων εργαλείων, να καταφέρει να διπλασιάσει ή ακόμα και να τριπλασιάσει την απόδοσή της.

Πρόβλημα με τον ανταγωνισμό, το προϊόν ή το e-shop

Σε αυτό το συγκεκριμένο ζήτημα, πρέπει να αναφερθεί πως αν υπάρχει συνεργαζόμενο agency, τέτοιου είδους προβλήματα οφείλει να τα εντοπίσει και να κάνει ότι μπορεί για να λυθούν. Γιατί η πραγματικότητα είναι πως όλα αυτά, μπορούν να λυθούν. Αρκεί κάποιος να τα εντοπίσει και να κάνει τις κατάλληλες ενέργειες.

digital_error.jpg?mtime=20200707133508#asset:196038

Ας δούμε όμως ξεχωριστά το καθένα από αυτά:

Προβλήματα με τις τιμές

Μπορεί λοιπόν να εντοπίζεται πρόβλημα στις τιμές, άρα να μιλάμε για την περίπτωση που η επιχείρηση είναι εκτός ανταγωνισμού όσον αφορά στις τιμές και ακόμα κι αν δεν μπορεί να γίνει μείωσή τους, υπάρχουν άλλοι τρόποι να ξεπεραστεί αυτό το πρόβλημα.

Μια λύση για παράδειγμα, θα ήταν να δημιουργηθούν ορισμένα προϊοντικά πακέτα (τα λεγόμενα bundles) και μέσα από ειδικές προσφορές, δώρα ή κάποιο προϊοντικό συνδυασμό να ξεπεραστεί το πρόβλημα των τιμών.

Προβλήματα με τον ανταγωνισμό

Επίσης, όσον αφορά στην ποικιλία των προϊόντων και στη διαθεσιμότητά τους, παίζει πολύ σημαντικό ρόλο ο ανταγωνισμός. Δηλαδή: Γνωρίζει το agency με το οποίο συνεργάζεται ο επιχειρηματίας τις ενέργειες των ανταγωνιστών; Τον παρακολουθούν; Κάνουν προτάσεις βάσει της ανάλυσης που πραγματοποιούν;

Μπορεί για παράδειγμα, οι ανταγωνιστές να βάζουν εκπτώσεις σε παραπλήσιες κατηγορίες, ο επιχειρηματίας να μην κάνει κάτι τέτοιο και να μην μπορεί κανείς να καταλάβει τον πραγματικό λόγο που οι καμπάνιες δεν πηγαίνουν καλά.

Προβλήματα με το e-shop

Τέλος, φτάνουμε στα προβλήματα που σχετίζονται με την κατασκευή του e-shop. Τι σημαίνει αλήθεια να διαθέτει κάποιος ένα συνολικά καλό e-shop; Στο οικοσύστημα του digital marketing, αυτό αξιολογείται με τα εξής χαρακτηριστικά:

  • Nα έχει καλό design
  • Να είναι γρήγορο
  • Να είναι mobile friendly
  • Να μπορεί ο χρήστης να ολοκληρώσει με ευκολία την αγορά του
  • Να παρουσιάζονται σωστά τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα
  • Η About σελίδα να εμπνέει εμπιστοσύνη
  • Οι τρόποι πληρωμής να είναι ξεκάθαροι
  • Να υπάρχουν καλές φωτογραφίες
  • Να υπάρχουν μοναδικές περιγραφές προϊόντων
  • Να μπορεί να φανεί πόσες πωλήσεις χάνονται στο checkout και το ακριβές ποσοστό εγκατάλειψης καλαθιού

Δεν ακολουθείται το σωστό marketing mix

Αυτό που πρέπει να γίνει σαφές, είναι πως δεν ταιριάζουν όλα σε όλους. Όταν μιλάμε για mix διαφημιστικών ενεργειών, εννοούμε την εκμετάλλευση των καναλιών που είναι τα κατάλληλα για την εκάστοτε επιχείρηση.

Μήπως ξοδεύονται άσκοπα χρήματα σε κανάλια τα οποία δεν αποδίδουν στην κατηγορία της επιχείρησης; Και αν συμβαίνει αυτό, το agency με το οποίο συνεργάζεται, το γνωρίζει;

Στη περίπτωση της Neat & Proper, έχει τύχει σε πολλές περιπτώσεις να ξεκινήσει μια καμπάνια σε έναν πελάτη, με Google Ads ή Facebook Αds και μέσα σε ένα σύντομο διάστημα να διαπιστωθεί ότι αυτή η επιλογή δεν ταιριάζει τελικά στον συγκεκριμένο πελάτη και πρέπει να μεταφερθεί το μεγαλύτερο ποσοστό του budget σε κάποιο άλλο κανάλι.

Επίσης αξίζει να γνωρίζει κάποιος ότι οι σημερινοί χρήστες έχουν μια πολυκαναλική επικοινωνία με τα brands. Αυτό σημαίνει ότι ο μέσος χρήστης θα αλληλεπιδράσει με πολλά διαφορετικά κανάλια.

Αν ο επιχειρηματίας δεν έχετε το σωστό mix και αν δεν εμφανιστεί εκεί που βρίσκονται οι χρήστες, την σωστή στιγμή και με το σωστό μήνυμα, δεν θα πάρει το μέγιστο αποτέλεσμα.

Είναι δουλειά του agency να σχεδιάσει το κατάλληλο mix ενεργειών, συνδυάζοντας τα κανάλια που θα προσφέρουν την μέγιστη απόδοση.

Τι διαφορετικό κάνει η Neat & Proper;

Καλό θα ήταν αρχικά να ξεκαθαριστεί τι σημαίνει ο όρος «performance». Όταν γίνεται αναφορά σε performance, σημαίνει πως τα πάντα είναι μετρήσιμα και υπάρχει απόλυτη γνώση του τι αποδίδει και τι όχι.

Στο performance, τα πάντα καταγράφονται, τα πάντα αναλύονται και τίθενται ξεκάθαροι στόχοι, οι οποίοι συζητούνται ανά περίοδο. Όπως γίνεται αντιληπτό, performance δεν είναι να καταναλώνουμε απλά ένα budget και να κοιτάμε ένα συνολικό τζίρο.

Σαν ένα γνήσιο performance digital agency, η Neat & Proper ακολουθεί τη μεθοδολογία των 5 βημάτων, τα οποία είναι:

  • Analysis
  • Strategy
  • End to end optimization
  • Αύξηση των πωλήσεων
  • Customer retention

Τελευταία Νέα

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις