Καλά θα κάνει ο καθένας γενικότερα και ειδικότερα σε αυτή την πόλη ν ασχολείται με όσα ξέρει ή ακόμα καλύτερα να εξειδικευτεί κάπου, να μάθει να εξηγεί και ν αναλύει τα όσα συμβαίνουν σε αυτό το κάτι που θα εξειδικευτεί και μετά να μιλάει, να μη γράφει και να προσπαθεί να δημιουργήσει εντυπώσεις με λάθος στοιχεία και κυρίως στοιχεία χωρίς την γνώση της ανάλυσης τους.
Σήμερα απ ότι καταλάβατε, γράφω για όσα μ εκνευρίζουν!
Ένα από αυτά και εσείς οι επιχειρηματίες το ξέρετε καλά, γιατί το έχουμε συζητήσει αρκετές φορές, είναι η λανθασμένη εντύπωση του κόσμου όταν βλέπουν ένα γεμάτο μαγαζί, ένα μόνιμα γεμάτο μαγαζί και σχολιάζουν: Τι ανάγκη έχει αυτός; Ξέρεις πόσα βγάζει;
Ε ΔΕΝ ΒΓΑΖΕΙ ΡΕ ΦΙΛΕ, ΔΕΝ ΒΓΑΖΕΙ… και να βγάζει, αυτά που βγάζει, λογικό είναι, δεν θα πληρωθεί για τη δουλειά του, τον κόπο του, τ άγχη του κλπ;;;
Και θα σου πω γιατί δεν βγάζει!
Βλέπεις ένα γεμάτο μαγαζί, κάνεις την βόλτα σου, κάνεις τα ψώνια σου, περνάς από εκεί μετά από κανένα 2ωρο και το βλέπεις πάλι γεμάτο…
Πόσες αλλαγές έκανε αυτό το μαγαζί; Πρόσεξες;
Όχι!
Γιατί μιλάς;
Οι αλλαγές και η κατανάλωση φέρνουν το κέρδος. Αν εσύ κάθεσαι μ ένα καφέ 3 ώρες ή πας στις 9 το βράδυ και φύγεις στις 12 έχοντας πιει ένα ποτό, τι κέρδος έχει από εσένα το μαγαζί;
Τι έχασε ξέρεις;
Όχι, ε μη μιλάς!
Εμ το άλλο, που μπορεί να δείτε μερικά στοιχεία και ξαφνικά να πείτε: Πωπω έβγαλαν περισσότερα λεφτά αυτούς τους μήνες, άρα τα πράγματα πάνε καλά, αύξησαν τα κέρδη τους!!!!
Και πάνω σε αυτό να συνεχίζονται οι γενικότητες: Η οικονομία πάει καλά, το μέρισμα που κόπηκε από πολλούς και άργησαν να το δώσουν δεν επηρέασε, ο αντικαπνιστικός δεν δημιούργησε πρόβλημα κλπ….
Ανάλυση σημαίνει, παίρνω τα στοιχεία, σκέφτομαι την περίοδο, σκέφτομαι για ποιους μήνες μιλάω (ήταν για παράδειγμα γιορτές, άρα λογικό να έχει και περισσότερη δουλειά), βλέπω ταυτόχρονα τα στοιχεία της ίδιας περιόδου τουλάχιστον για τα 2 προηγούμενα χρόνια και έτσι μαζί και με άλλους παράγοντες που δεν θα υπεραναλύσω, βγάζεις τεκμηριωμένα αποτελέσματα για το αν αυξήθηκε η δουλειά και τα κέρδη ή όχι!
Ταυτόχρονα όμως, κάνεις το λάθος να συσχετίζεις τους τζίρους με τα κέρδη!
Όπως και την κινητικότητα με τα κέρδη!
Καμία σχέση όμως…
Αν για παράδειγμα τον μήνα Δεκέμβριο δεις αυξημένα έσοδα, δεν σημαίνει αυξημένα κέρδη. Σημαίνει μεγαλύτερος τζίρος.
Και όχι δεν είναι είδηση, γιατί αν δεις τον τζίρο του Δεκέμβρη και τα προηγούμενα χρόνια, λόγω γιορτών, σίγουρα θα είναι αυξημένος!
Τα έξοδα όμως στις γιορτές είναι επίσης αυξημένα, αφού μόνο και μόνο τα περισσότερα μεροκάματα να βάλεις κάτω και τα δώρα και τα επιδόματα, θα καταλάβεις ότι δε μιλάμε για το κέδρος που έχεις στο μυαλό σου!
Για να μη σχολιάσω ότι είναι και η περίοδος που ετοιμάζονται να πληρώσουν ΑΕΠΙ και τον χώρο για τα τραπεζοκαθίσματα!
Ταυτόχρονα, υπάρχουν μαγαζιά σε πιάτσες που χαρακτηρίζονται από τον παράγοντα εποχικότητα.
Δηλαδή δουλεύουν καλά και δυνατά κάποιους μήνες τον χρόνο, ενώ κάποιους άλλους μπορεί να είναι και εντελώς κλειστά.
Δες το Bολονάκι για παράδειγμα!
Τουλάχιστον για 2 μήνες, πληρώνουν ενοίκια και πάγια έξοδα χωρίς κανένα έσοδο. Ενώ και 2 μήνες πριν η δουλειά είναι ήδη πεσμένη!
Ξέρετε οι περισσότεροι από αυτούς, πως πληρώνουν αυτά τα έξοδα; Από αυτούς τους μήνες, που κάποιοι από εσάς νομίζετε ότι βγάζουν τρελά λεφτά!!!!
Έξω από το χορό ο καθένας πολλά μπορεί να λέει και αν θες έχει και το δικαίωμα να τα λέει, ανεξάρτητα από την λανθασμένη νοοτροπία μας να κρίνουμε χωρίς να ξέρουμε ή να κρίνουμε χωρίς να σκεφτόμαστε, αλλά όχι δεν έχει το δικαίωμα κάποιος με δημόσιο λόγο να μιλά χωρίς να γνωρίζει, ας μείνει ο καθένας σε αυτό που ξέρει να κάνει καλά ή έστω ν αντιγράφει μέτρια.
Αν θες να μιλάς για οικονομία και επιχειρήσεις, να ξέρεις από οικονομία και επιχειρήσεις, όχι τη δική σου ή του φίλου σου, αλλά όλων των κλάδων, ν ακούσεις τι έχουν να σου πουν, να περάσεις μέρες και νύχτες μέσα στα μαγαζιά τους, να μάθεις για τα έξοδα τους, να ξέρεις τι και που πληρώνουν…
ΕΛΕΟΣ με τ αυθαίρετα συμπεράσματα!!!!
Επίσης βρε παιδί μου, να χαίρεσαι με την προκοπή του μικρού ή μεσαίου ή μεγάλου εμπόρου. Δεν έκλεψε κάτι από εσένα, δούλεψε….
“Τι ανάγκη έχεις αυτός, δεν πηγαίνω εκεί, καινούριο αυτοκίνητο αγόρασε….”!
Ναι, πήγαινε και ψώνισε στο Zara εσύ, που κάθε μέρα αγοράζει καινούριο ελικόπτερο, όπως θα έλεγε και ο κ.Τσέλιος!
Της τρέλας το ανάγνωσμα….
Καλό υπόλοιπο Κυριακής
Πάντα δίπλα σας,
Δωρα.