ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Η αξία της κοινωνικής δικτύωσης για τον κλάδο της μόδας

Η αξία της κοινωνικής δικτύωσης για τον κλάδο της μόδας

Newsroom

Ας ξεκινήσουμε με μία βασική αρχή: Η επιχείρησή σας χρειάζεται παρουσία στα social media είτε είναι μικρή είτε μεγάλη. Tα Social Media αναδεικνύονται στην σημερινή εποχή σε κυρίαρχο μέσο επικοινωνίας μεταξύ επιχείρησης και καταναλωτών. Ειδικότερα, όταν αναφερόμαστε στο αντικείμενο της μόδας, στο οποίο κυριαρχεί ως μέσο η εικόνα και το βίντεο, τότε τα πιο δημοφιλή μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook, το Instagram και το Pinterest κατακτούν την 1 θέση στην προτίμηση χρηστών και Fashion Brands.

Kοινωνικά δίκτυα όπως τα Facebook, Instagram, Linkedin, Twitter, Pinterest, YouTube και πολλά ακόμα που αναδύονται καθημερινά σε stars των social media, έδωσαν τα τελευταία 10 χρόνια μεγάλη ώθηση στις πωλήσεις των επιχειρήσεων, βελτίωσαν την επικοινωνία με τους πελάτες τους και την αναγνωσιμότητά τους, τους έδωσαν την δυνατότητα να γίνουν πιο ανταγωνιστικές και καινοτόμες και κυρίως χαμήλωσαν σε μεγάλο βαθμό τα έξοδα της διαφήμισης λόγω του τρόπου που λειτουργούν.

Σύμφωνα με έρευνες, περισσότεροι από 3 δισεκατομμύρια χρήστες θα χρησιμοποιούν τα κοινωνικά δίκτυα το 2021. Ποιος θέλει να μείνει έξω από αυτό το γιγάντιο δίκτυο υποψήφιων πελατών της επιχείρησής του;

Σίγουρα όχι εσείς! Επομένως τι σκέφτεστε να κάνετε; Να ασχοληθείτε μόνοι σας για αρχή ή να αναθέσετε τις υπηρεσίες των social media της επιχείρησής σας σε ένα Digital Marketing Agency; H προσωπική μου σύσταση είναι να κάνετε και τα δύο.

Αν ασχοληθείτε εσείς προσωπικά, θα έχετε την “χρυσή ευκαιρία” να αντιληφθείτε από πρώτο χέρι την δύναμη της στρατηγικής σκέψης που θα χρειαστείτε, την οργάνωση και την αισθητική που πρέπει να έχει η σελίδα σας, τον συντονισμό που πρέπει να έχουν όλα τα social media και οι καμπάνιες της επιχείρησής σας ταυτόχρονα, ώστε τα μηνύματά σας να φτάνουν στους πελάτες σας αποτελεσματικά.

Με ποιον τρόπο μπορείτε να μετρήσετε την αποτελεσματικότητα της διαχείρισης των social media σας; Οι τρόποι είναι πολλοί και ορισμένοι έως δύσκολοι στην κατανόησή τους. Σίγουρα όμως όλοι καταλαβαίνουμε ότι αν μετά από μία κοινοποίηση μας στα κοινωνικά δίκτυα δημιουργήσουμε αυτό που λέμε ψηφιακό “word of mouth”, αυξηθούν οι followers ή το engagement στην σελίδα μας, κερδίσουμε περισσότερα like ή γίνει viral αυτό που εκφράσαμε, τότε τελικά κάτι κάναμε καλά και καλό θα ήταν να το επαναλάβουμε με στρατηγική στο επόμενο πλάνο δράσης μας.

Αν καταφέρετε και ξεφύγετε από τα βήματα του αρχάριου και προχωρήσετε σε πιο “advance level” στην διαχείριση των social media, τότε σίγουρα πρέπει να σας απασχολήσει το “brand awareness δηλαδή με ποιον τρόπο πετυχαίνετε καλύτερη προβολή του ονόματος της επιχείρησής σας.

Μαζί με αυτό πρέπει να δυναμώσετε και το authority της, δηλαδή να δείξετε αξιοπιστία, τεχνογνωσία και προσβασιμότητα, με άλλα λόγια “κύρος”. Εύκολες ενέργειες για να δείξετε ότι είστε “ο καλύτερος στο είδος σας” είναι να κοινοποιείτε σε καθημερινή βάση “σχετικό περιεχόμενο” στις σελίδες σας σε web, Facebook, Instagram, που σημαίνει ότι πρέπει να παράγετε φρέσκο υλικό από φωτογραφήσεις μόδας, editorials, campaigns καθώς και άρθρα σας ή σχολιασμούς σχετικούς με μόδα και τάσεις σε δικό σας blog ή σε fashion portals.

Οι κοινοποιήσεις σας όμως σε κάθε περίπτωση πρέπει να είναι ”αυθεντικές”, με συναίσθημα και φυσικά με την δική σας προσωπικότητά! Βρείτε τον “τόνο της φωνής σας” στα social media, όποιος και αν είναι αυτός. Αστείος, σοβαρός, φιλικός και μιλήστε απευθείας στο κοινό σας σαν να το έχετε μπροστά σας.

Το μέλλον των social media είναι το ονομαζόμενο engagement ή διαφορετικά αλληλεπίδραση και εμπλοκή του κοινού σας με τα social media σας. Να το πούμε απλά: θέλετε να λάβετε πολλά, μα πάρα πολλά likes, σχόλια και shares. Πως θα γίνει αυτό; Πάλι με content. Oι αλγόριθμοι των social media κυνηγούν το περιεχόμενο απεγνωσμένα! Ψάχνουν αλληλεπιδράσεις του κοινού με τις κοινοποιήσεις σας και όταν είναι πολλές τις επιβραβεύουν δείχνοντάς τις σε περισσότερο πληθυσμό. Αυτό θέλετε και εσείς και μπορείτε να το πετύχετε με την δημιουργία Instagram stories (κερδίζει ολοένα και περισσότερο την προτίμηση του κοινού), με προβολή δικών σας video (με ένα κινητό στα χέρια μας, γινόμαστε όλοι σκηνοθέτες και πρωταγωνιστές) και δημιουργία backstage content, που συνήθως στη μόδα είναι αρκετό. Τι πιο αληθινό από το να βλέπει το κοινό σας όλη την προετοιμασία μίας συλλογής ή ενός fashion show ή μίας φωτογράφησης; Δυνατό υλικό, real scenes και πάνω από όλα είναι “μόδα”, αυτό που λατρεύουν οι fans σας…

Δημιουργήστε ”κανάλια υποστήριξης” για τους πελάτες σας. Αυτό μπορεί να σημαίνει ότι πρέπει να απαντάτε σε ερωτήματά τους σε real time, να συζητάτε για τα προϊόντα σας σε chat box, να δίνετε οδηγίες χρήσης ή να δέχεστε κριτικές.

Τέλος, πάρτε το απόφαση. Πάτε και εσείς να ”νικήσετε τον θόρυβο΄στα social media. Στοχεύετε να πάρετε “ένα κομμάτι από την πίτα” και πρέπει να αγωνιστείτε δυνατά για να βρεθείτε ανάμεσα στους νικητές της αγοράς.

Για να συμβεί αυτό πρέπει να έχετε, εκτός από θέληση, γνώσεις, επιμονή, υπομονή και αφιέρωση προσωπικού χρόνου μέχρι να κατανοήσετε τι λειτουργεί αποτελεσματικά στα social media για το δικό σας fashion brand.

Αν έχετε και καλό budget, τότε συνεργάζεστε παράλληλα με ένα αξιόπιστο Digital Marketing Agency και βελτιώνετε τα αποτελέσματα της απήχησής σας στο κοινό που στοχεύετε.

Θυμηθείτε όμως ξανά, ότι ο αρχικός λόγος της ενασχόλησής με τα social media της επιχείρησής σας ήταν για να αποκτήσετε και εσείς μία πρώτη εμπειρία και να μιλάτε με τους επαγγελματίες του digital marketing ”την ίδια γλώσσα” όταν απαιτείται.

Συμπέρασμα: Εμπλακείτε με τα social media. Όσο περισσότερο “τα αγαπήσετε” , τόσο περισσότερο θα “αγαπήσουν” και αυτά το δικό σας Fashion Brand.

Τελευταία Νέα

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις