ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Σ.Γιαμάκος: Ο Βόλος τα τελευταία 5 χρόνια πάτησε φρένο!

Σ.Γιαμάκος: Ο Βόλος τα τελευταία 5 χρόνια πάτησε φρένο!
Newsroom

Newsroom

Ο Σωτήρης Γιαμάκος είναι ένας άνθρωπος ιδιαίτερα γνωστός στη πόλη του Βόλου, μέσα από την δραστηριότητα του, τις προτάσεις του και τους αγώνες του για να γίνουν μεγάλα έργα πνοής στη πόλη μας και στη Μαγνησία γενικότερα. Προτάσεις κοστολογημένες και υλοποιήσιμες. Είναι Αρχιτέκτονας και εκπαιδευτικός και στις εκλογές της 26ης Μαίου, ζητά την ψήφο σας, ως υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος στο πλευρό της Νάνσυ Καπούλα. Μίλησε στο Volonakinews.gr για την σημερινή δημοτική αρχή, άσκησε κριτική στο έργο της, ενώ μοιράζεται μαζί μας τα όνειρα και τους στόχους του ίδιου και του συνδυασμού που μετέχει για τον Βόλο της επόμενης 5ετιας.

Είναι μια συνηθισμένη ερώτηση στους υποψηφίους, το πώς και γιατί αποφάσισαν να βάλουν υποψηφιότητα για δημοτικοί σύμβουλοι. Σ` εσάς, δεν ξέρω αν μου επιτρέπεται να την κάνω και αυτό γιατί μου φαίνεται ως φυσική εξέλιξη των αγώνων που δίνετε χρόνια τώρα, ως μια ευκαιρία να κάνετε τις προτάσεις για τον Βόλο πραγματικότητα. Είναι έτσι;

Ακριβώς έτσι ! Σχεδιάζω από χρόνια για τη περιοχή μας. Σχεδιάζω ασταμάτητα από τα φοιτητικά μου χρόνια για το Βόλο, , μελετώ και σχεδιάζω αρχιτεκτονικά θέματα εντός και εκτός Ελλάδας, σπουδάζω συνεχώς για να μπορώ να ανταποκριθώ στις σύγχρονες απαιτήσεις , να μπορώ να υλοποιήσω τελικά το πιο ονειρικό και επωφελές ταυτόγχρονα σενάριο για τη πόλη μου. Εργάζομαι διαρκώς για να γνωρίζω τα όρια και τις σύγχρονες κατασκευαστικές δυνατότητες, να είμαι σίγουρος για ότι προτείνω.. ! Εάν οι συμπολίτες μου με εμπιστευθούν θα προσπαθήσω  από τη θέση του Δημοτικού συμβούλου να προσφέρω τα μέγιστα έτσι ώστε να γίνουν πραγματικότητα σημαντικές προτάσεις αναβάθμισης της πόλης μας.

Γιατί με την Νάνσυ Καπούλα και όχι με κάποιον άλλον συνδυασμό; Έπαιξε ρόλο το γεγονός ότι είναι τεχνοκράτης, όπως και εσείς;

Έχω βρεθεί κοντά σε όλους του Δημάρχους του Βόλου από το 1987. Είτε ως μελετητής, είτε ως σύμβουλος, είτε προσφέροντας εθελοντικά εργασία, με ποικίλες προτάσεις πολεοδομικού και αρχιτεκτονικού ενδιαφέροντος που αφορούν την πόλη μας,  κυρίως δε στο θαλάσσιο μέτωπο στο οποίο εξειδικεύομαι. Από το Ξενία, το γεφυράκι στη παραλία, που αγαπάει ο Βόλος, μέχρι τις προτάσεις για την επέκταση και τις διαμορφώσεις στον κεντρικό προβλήτα, το πλωτό Τ πριν το τελωνείο και τα έργα μέχρι τον Αγ. Στέφανο στις Αλυκές, είναι προτάσεις και εν μέρει έργα του αρχιτεκτονικού μου γραφείου.  Τα περισσότερα από αυτά τα έργα είναι ημιτελή. Δεν έχουν δέσει ως σύνολο όπως έχουν σχεδιαστεί για να σχηματίσουν το επιθυμητό ενιαίο μέτωπο στη πόλη μας. Η Δημοτική αρχή του Μπέου στα πέντε χρόνια  της διοίκησής τους ουδόλως ενδιαφέρθηκε για τη συνέχεια  και την ολοκλήρωση των έργων αυτών.  Η κα Καπούλα  είναι τεχνοκράτης,  καλή γνώστης όλων των πολεοδομικών παραμέτρων του Βόλου και με πολλά αξιόλογα στελέχη του συνδυασμού μπορούμε να κάνουμε άλματα για τη πόλη!

Τι άλλαξε, στη πραγματικότητα, τελικά τα τελευταία 5 χρόνια στον Βόλο;

Ο Βόλος πάτησε φρένο. Σήκωσε χειρόφρενο αντί να τρέξει μπροστά. Οι πολίτες είναι δύσκολο να το καταλάβουν, γιατί δεν μπορούν να συνδέσουν διαδικασίες και έργα, ενώ παράλληλα βομβαρδίστηκαν με εφήμερους φτηνούς εντυπωσιασμούς και γλέντια. Όλα αυτά έχουν εξωστρέφεια, που σίγουρα χρειαζόταν η πόλη, όμως έπρεπε να συνυπάρχουν με μια πραγματική ανάπτυξη, που έρχεται μόνο με συστηματικό και μακροχρόνιο σχεδιασμό. Η ανάπτυξη μιας πόλης δεν είναι έργο πενταετίας. Πρέπει να υπηρετείς με συνέπεια και να εξελίσσεις ένα σχεδιασμό τουλάχιστον εικοσαετίας. Θέλει σοβαρότητα για να αξιοποιείς ένα έργο απερχόμενων διοικήσεων, όμως δεν γίνεται αλλιώς. Όλα είναι κρίκοι μια αλυσίδας. Τούτοι εδώ έκοψαν κάθε σύνδεση με το παρελθόν. Αποτέλεσμα  λουλούδια, φωτάκια , ψεύτικες απομιμήσεις,  έργο του “ενός ευρώ ό,τι και  να πάρεις”! ….στο τέλος κόμβοι και συντριβάνια μελέτες της προηγούμενης δημοτικής αρχής που χρειάστηκαν πέντε ολόκληρα χρόνια για να αποφασίσουν την υλοποίησή τους.

Ο σημερινός Δήμαρχος επισημαίνει μονίμως ότι έκανε έργο, πολίτες, από την άλλη, υποστηρίζουν το ίδιο, άλλωστε ειδικά με τους κόμβους άλλαξε πολύ η εικόνα της πόλης. Τι απαντάτε;

Μόλις περάσει ο πρώτος ενθουσιασμός του καινούργιου, πολύ γρήγορα θα καταλάβουν! Συμβαίνει και με τους ανθρώπους αυτό! 

Οι κόμβοι στα συγκεκριμένα σημεία είναι ένα λάθος έργο. Φέρνει το αυτοκίνητο μέσα στη πόλη αντί να αποθαρρύνονται αυτές οι κινήσεις. Ο κόμβος του Δημαρχείου έχει και λάθη σχεδιασμού. Η ροή της Δημητριάδος είναι συνεχής ενώ η Ν. Ιωνία δυσκολεύεται στην είσοδό της στη πόλη. Για να απολαύσεις το σιντριβάνι πρέπει να διακινδυνεύσεις μια διαδρομή που δεν έχει προβλεφθεί. Ένα τέτοιο έργο θα το ήθελα σε μια πλατεία να το επισκέπτονται παιδιά, μητέρες με καροτσάκια, άνθρωποι με κινητικά προβλήματα με αγορά γύρω από αυτό και χώρους εστίασης. Όχι ανάμεσα σε αυτοκίνητα. Οι κόμβοι δεν είναι επιλέξιμα έργα αστικής κινητικότητας στα ευρωπαϊκά προγράμματα, απεύχομαι κάποιο ατύχημα από απρόσεκτους οδηγούς.

Δεν θα πω πως είστε από τους πρώτους ή πρώτος που μίλησε για έργα πνοής στη Μαγνησία και τον Βόλο, ίσως αδικήσω κάποιον, θα πω όμως ότι είστε ο μόνος που μιλήσατε συγκεκριμένα και με σχέδιο για έργα όπως το Τελεφερίκ και η Μαρίνα. Μιλήστε μας λίγο γι αυτά και λύστε μου και μια απορία, επειδή ακούσαμε τον Δήμαρχο να προσπαθεί να σας υποβιβάσει γι αυτά σε τηλεοπτική εκπομπή, εσείς προσπαθήσατε ποτέ να έρθετε σ επαφή μαζί του ώστε να του μιλήσετε συγκεκριμένα για τα σχέδια σας;

Και τα δύο έργα έπρεπε να είναι ισχυρές προτάσεις για το Βόλο. Η μαρίνα μετά το περιφερειακό συμβούλιο του 2012 έπρεπε να είναι έργο προτεραιότητας. Ο νυν Δήμαρχος μίλησε σχετικά προεκλογικά το 2014. Σε τρεις μήνες,  αφότου ανέλαβε, το ξέχασε, όπως και πολλά άλλα για παράδειγμα την υπόθεση της ¨Αργούς¨. Βλέποντας την αδράνειά του εμείς κάναμε διάφορες προσπάθειες προσέγγισής του ακόμα και τηλεοπτικά! Αντί να μας συναντήσει προσπάθησε να μας διαβάλει και να μας συκοφαντήσει δια του τύπου, με ακραίο μάλιστα τρόπο και χαρακτηρισμούς! Ίσως να υπάρχουν συμφέροντα που δεν είναι γνωστά  Αλλιώς δεν βλέπω άλλη εξήγηση. Είχαμε βρει δυνητικούς επενδυτές για εκείνες τις προτάσεις και δεν μας δέχτηκε ούτε καν να τον ενημερώσουμε ….! 

Το τελεφερίκ είναι  από τα επιλέξιμα έργα στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων  και πρέπει να προχωρήσει άμεσα. Από το 1970 το συζητάει η πόλη!

Κ.Γιαμάκο έχετε δουλέψει σε μεγάλα δημόσια και ιδιωτικά έργα και έχετε ζήσει και στο εξωτερικό. Οι ιδέες και οι προτάσεις σας για κάποιον που γνωρίζει είναι υλοποιήσιμες, η βούληση λείπει, ωστόσο κάποιοι σας ακούν και λένε: Εν μέσω κρίσης και με άδεια ταμεία και μειωμένες χρηματοδοτήσεις, πώς μπορούν να γίνουν αυτά πραγματικότητα;

Ό,τι προτείνω είναι υλοποιήσιμο 100%. Τα προτεινόμενα έργα για την πόλη του Βόλου έχουν υλοποιηθεί ή υλοποιούνται σήμερα σε πολλές πόλεις του κόσμου με ένα συγκεκριμένο πλαίσιο που επιβάλλεται από τις παγκόσμιες αγορές ή συνδυαστικά με διαφορετικά προγράμματα και χρηματοδοτήσεις πάντα σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα (ΣΔΙΤ). Στην περιοχή μας δεν έχουν υλοποιηθεί τέτοια προγράμματα, όμως έχω εμπειρία από αντίστοιχης κλίμακας έργα σε άλλα σημεία της Ελλάδας. Ακόμα και για τα πιο προχωρημένα μου σενάρια υπάρχουν παραδειγματικά πρότυπα. 

Ποιά είναι η “Έξυπνη Πόλη” της επόμενης 5ετιας, αν τελικά εκλεχθεί Δήμαρχος Βόλου η Νάνσυ Καπούλα;

Το θέμα της Έξυπνης πόλης¨ έχει λίγο πολύ εξαντληθεί. Μια καλή αναφορά υπάρχει στην ιστοσελίδα του συνδυασμού μας. Αυτό που πρέπει να προσθέσω είναι ότι η διαδικασία προς μια έξυπνη πόλη είναι σαν την ανάπτυξη ενός παιδιού. Χρειάζεται προσπάθεια, χρόνος και μεθοδολογία.

Η μεγαλύτερη όμως πρόκληση για το Βόλο είναι παράλληλα να εξελιχτεί στις  λεγόμενες ¨Νέες Πόλεις του Κόσμου¨, πόλεις μικρές ή μεσαίες που διαθέτουν ικανοποιητική υποδομή και συνθήκες διαβίωσης, ειδικεύονται δε σε ορισμένα θέματα παγκοσμίου ενδιαφέροντος. Για παράδειγμα η Βιέννη που διαθέτει υποδομές υψηλής τεχνολογίας, παραγωγή καινοτομίας και ερευνητικές δυνατότητες ή η Βαρκελώνη και το Κέιπ Τάουν που είναι πολιτιστικοί, ψυχαγωγικοί και τουριστικοί κόμβοι.

Με τα παραπάνω έργα αυτός ο στόχος μπορεί να επιτευχθεί!

Θέλω να μου μιλήσετε λίγο για το forum που έχετε δημιουργήσει. Να μάθουν οι πολίτες του Βόλου, τι ακριβώς είναι και φυσικά να συμμετάσχουν, γιατί αν δεν κάνω λάθος, αυτός είναι και ο βασικός στόχος….

Το Forum, που σήμερα προβάλλεται στη πολιτική μου σελίδα με έργα και προτάσεις που αφορούν την πόλη, θα συνεχίσει να υπάρχει και μετά την επιτυχία στις εκλογές για την οποία δηλώνω βέβαιος. Θα είναι δε μέρος της επιβεβλημένης διαβούλευσης με τους πολίτες για κάθε νέα ιδέα ή πρόταση του Δήμου. Είναι μια υστέρηση στη λειτουργία του σημερινού Δήμου  που έχει στοιχίσει πολύ στην πόλη και έχει δημιουργήσει αρκετά προβλήματα.

Αρχιτέκτονας και εκπαιδευτικός. Με την δεύτερη ιδιότητα σας, ήθελα να σας ρωτήσω, θεωρείτε ότι υπάρχει σήμερα στον Βόλο συνεργασία μεταξύ πολιτικής τοπική αρχής και εκπαιδευτικής- πανεπιστημιακής κοινότητας; Αλήθεια μια τέτοια συνεργασία τι αποτελέσματα μπορεί να έχει στην τοπική οικονομία και ανάπτυξη;

Από ότι  γνωρίζετε όλοι , η νυν Δημοτική Αρχή στο άκουσμα της Πανεπιστημιακής Κοινότητας έχει αλλεργία. Ένα πολύ μεγάλο λάθος, που έχει κρατήσει τη πόλη μας πίσω. Στα 55 μου χρόνια παρακολουθώ μεταπτυχιακά προγράμματα στο Π.Θ. για να βελτιώνομαι συνεχώς. Δεν μπορώ να καταλάβω τη συγκεκριμένη στάση της Δημοτικής Αρχής , αλλά είμαι σε θέση να καταγράψω τις ζημιές για τη πόλη μας. Κανένα πρόγραμμα Jessica δεν διεκδικήσαμε που αφορούσε αστικές αναπλάσεις! Το πρόγραμμα κλείνει χωρίς στην Ελλάδα να έχουμε απορροφήσει 258 εκ €! Τα χρήματα μεταφέρονται στο επενδυτικό πακέτο Juncker που είναι και το ταμείο χρηματοδότησης του ΕΣΠΑ. Όλα τα μεγάλα έργα της πόλης μας θα μπορούσαν να έχουν ενταχθεί! Αυτά τα επενδυτικά ταμεία συνδράμουν σε τεχνογνωσία και συστήνουν επενδυτές από τις διεθνείς αγορές, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, αλλά και τις διαχειριστικές αρχές των προγραμμάτων. Ο Δήμαρχος της Λισαβόνας για παράδειγμα έχει απορροφήσει από το Juncker από το 2015 μέχρι σήμερα 550 εκ € για έργα υποδομής στη πόλη του, αλλά και κοινωνική κατοικία και έργα ανθεκτικότητας! Η Λισαβόνα μέχρι το 2030 θα έχει εξαφανίσει το αυτοκίνητο από το κέντρο της πόλης!  Το Πανεπιστήμιο θα μπορούσε να βοηθήσει εδώ!

Την επομένη των εκλογών, ποια θεωρείτε ότι θα είναι η πιο “καυτή πατάτα” στα χέρια του νέου Δημάρχου, αν χάσει τις εκλογές ο Α.Μπέος;

Ο Μπέος θα χάσει και θα μας αφήσει ένα δαπανηρό πρόγραμμα συντήρησης φτηνού διάκοσμου, ένα ανύπαρκτο σύστημα ανακύκλωσης, ερημωμένες γειτονιές, ανύπαρκτο στρατηγικό σχεδιασμό και κυκλοφοριακή μελέτη και το βασικότερο μια ατμοσφαιρικά επιβαρυμένη και επικίνδυνη για την υγεία πόλη! Χωρίς αμφιβολία αυτά είναι τα πρώτα που πρέπει να λυθούν, τα θέματα της υγείας και της ανεργίας. Ακολουθούν τα θέματα ποιότητας ζωής σε όλους τους τομείς της κοινωνίας όπως η κατοικία, εργασία, κυκλοφοριακό, εκπαίδευση, αθλητισμός κλπ. Τα μεγάλα έργα για τα οποία σας μίλησα παραπάνω θα ενταχθούν σε ένα πλαίσιο διαδικασιών, που ο συνδυασμός μας μπορεί και επιβάλλεται να οργανώσει, γιατί η διαφάνεια είναι απαραίτητη προϋπόθεση υλοποίησης κάθε έργου., Σκεφτείτε ότι η πόλη μας μόνο από την έλλειψη της μαρίνας, χάνει ένα ετήσιο έσοδο περίπου 100 εκ. ευρώ και τρεις χιλιάδες θέσεις εργασίας. Είμαι σίγουρος ότι η Νάνσυ Καπούλα  έχει τις διοικητικές αρετές να τρέξει παράλληλα όλα τα παραπάνω θέματα.

Τέλος κ. Γιαμάκο, γιατί να σας ψηφίσουμε;  

Ειλικρινά επιθυμώ και θεωρώ ότι μπορώ  να προσφέρω ανιδιοτελώς εξειδικευμένες εργασίες στη πόλη μου, με στόχο την υλοποίηση ενός οράματος που έχω ολοκληρωμένα παρουσιάσει κατά διαστήματα στο Βόλο. Να με ψηφίσετε διότι έχω τη γνώση και τη δύναμη να προχωρήσει η πόλη μας μπροστά. Οι πόλεις πρέπει να είναι ζωντανοί οργανισμοί και να εξελίσσονται διαρκώς!

Περισσότερα για τον Σ.Γιαμάκο:
https://sgiamakos.wixsite.com/sotirios-giamakos?fbclid=IwAR3WtWFeZePUv23voJHUvVm1uJyQFHie_WychFZZ3gslhWzLctGsEv8cHqs

Και εδώ:
https://www.youtube.com/channel/UC8SXDWb0Siv2xoCr9WP6rUQ

Τελευταία Νέα

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις