Επιβεβαιώνεται το από τις 8/10 ρεπορτάζ του newsauto, το οποίο αποκάλυπτε τα σχέδια της Κυβέρνησης για το Τέλος Ταξινόμησης των καινούριων αλλά και εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Ειδικότερα το οικονομικό επιτελείο προωθεί άμεσα μέσω του νέου φορολογικού νομοσχεδίου, αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης ώστε να γίνει δικαιότερο το σύστημα και να μην χρειάζεται να εισάγονται καινούρια αυτοκίνητα με «φτωχό» εξοπλισμό ώστε να μην ξεπεράσει η Αξία Λιανικής τους προ Φόρων το όριο που αλλάζει ο συντελεστής.
Τώρα σύμφωνα με το νέο σύστημα αναμένεται να εφαρμοστεί προοδευτικό σύστημα και για τις πρώτες 14.000 ευρώ το Τέλος Ταξινόμησης θα υπολογιστεί με 4% ενώ για τα υπόλοιπα 10 ευρώ το Τέλος Ταξινόμησης θα υπολογιστεί με ένα νέο συντελεστή ο οποίος θα κυμαίνεται σε 25%.
Για αυτοκίνητα με Αξίες Λιανικής προ Φόρων από 14.001 έως και 17.000 ευρώ το Τέλος Ταξινόμησης για το υπερβάλλον ποσό των 3.000 ευρώ θα υπολογιστεί με συντελεστή 60%.
Για το υπερβάλλον ποσό από 17.001 έως 20.000 ευρώ ο συντελεστής του Τέλους Ταξινόμησης θα ανέρχεται σε 50%.
Για το επιπλέον ποσό από τις 20.001 έως τις 25.000 ευρώ ο συντελεστής του Τέλους Ταξινόμησης θα κυμαίνεται σε 70%.
Τέλος στα αυτοκίνητα με Αξία Λιανικής προ Φόρων άνω των 25.001 ευρώ ο συντελεστής του Τέλους Ταξινόμησης για το υπερβάλλον ποσό θα ανέρχεται σε 35%.
Παράλληλα τα ποσοστά του Τέλους Ταξινόμησης θα αυξάνονται σε ποσοστό 10% για κάθε επιπλέον 20 γραμμάρια CO2 για οχήματα με εκπομπές από 120 γρ. CO2 και άνω.
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
Ενα ΙΧ έχει Αξία Λιανικής προ Φόρων 19.500 ευρώ και εκπομπές 121 γρ. CO2 με το νέο σύστημα το Τέλος Ταξινόμησης οι πρώτες 14.000 ευρώ θα υπολογιστούν με συντελεστή 4% (780 ευρώ) οι επόμενες 3.000 ευρώ θα υπολογιστούν με συντελεστή 25% προσαυξημένο κατά 10% λόγω εκπομπών CO2.
Δηλαδή ο συντελεστής θα ανέλθει σε 27,5% (825 ευρώ) ενώ οι τελευταίες 2.500 ευρώ θα υπολογιστούν επίσης με συντελεστή 60% προσαυξημένο επίσης κατά 10%, δηλαδή ο συντελεστής θα ανέλθει σε 66% (1.650 ευρώ). Το συνολικός κόστος εκτελωνισμού δηλαδή θα ανέλθει σε 3.255 ευρώ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ NEWSAUTO ΕΔΩ
ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ
Σε ότι αφορά τα τέλη κυκλοφορίας, αυτά αναμένεται να αυξηθούν για του 2021 σχεδόν σε όλα τα αυτοκίνητα, εκτός των “πράσινων” δηλαδή όσον εκπέμπουν από 90 gr και κάτω.
Πρόκειται για μία οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, την οποία μεν… ντρίπλαρε η Κυβέρνηση για φέτος (θα μείνουν σταθερά τα Τέλη) δεν μπορεί να το κάνει όμως και για το 2012 και μετά, αφού η Ευρώπη ξεκινάει αυστηρά και αμετάκλητα την πολιτική “ο ρυπαίνων πληρώνει”.
Πιο συγκεκριμένα, η τα Τέλη Κυκλοφορίας θα αυξηθούν από λίγο έως πολύ σε όλα τα αυτοκίνητα λόγω της αλλαγής του τρόπου μέτρησης των ρύπων (το γνωστό WLTP), ο οποίος αύξησε τις δηλωθείσες εκπομπές, οπότε και τα Τέλη που βγαίνουν από αυτούς (αυτοκίνητα που αγοράστηκαν από Νοέμβριο του 2010 και μετά).
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Τι θα αλλάξει στα αυτοκίνητα ο νέος κύκλος μέτρησης WLTP;
Ομως η οδηγία της ΕΕ αναφέρει ρητά πως πλέον σε ΟΛΑ τα αυτοκίνητα θα προκύπτουν τα Τέλη από τις εκπομπές ρύπων. Αυτό σημαίνει οτι και στα πολύ παλιά -που είναι πάρα πολλά στη χώρα μας- αναμένονται αυξήσεις ακόμα και 200% στα τέλη κυκλοφορίας…