Κεντρικός στόχος του ΟΑΕΔ είναι να μετατραπεί σε οργανισμό-συνώνυμο της απασχόλησης και σε μηχανισμό ολοκληρωμένης παροχής υπηρεσιών και όχι απλώς, διανομής επιδομάτων.
Αυτό έγινε απόλυτα ξεκάθαρο από όσους παραβρέθηκαν στην ημερίδα για την ολοκλήρωση του προγράμματος του Επαναπροσδιορισμού του Επιχειρησιακού του Μοντέλου, χάρη στο οποίο ο Οργανισμός Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού περνάει στη νέα εποχή αποτελεσματικότερης καταπολέμησης της ανεργίας.
Μέσω του επαναπροσδιορισμού του επιχειρησιακού μοντέλου, ο ΟΑΕΔεπιδιώκει:
– Να σχεδιάζει και να υλοποιεί αποτελεσματικότερες πολιτικές καταπολέμησης της ανεργίας
– Να διευρύνει την ποσότητα και το φάσμα των παρεχόμενων υπηρεσιών προς το εργατικό δυναμικό της χώρας (ανέργους και εργαζόμενους) και να βελτιώνει την ποιότητά τους
– Να αυξήσει την εσωτερική του απόδοση, αξιοποιώντας καλύτερα το προσωπικό του και τις νέες τεχνολογίες και εφαρμόζοντας νέους τρόπους οργάνωσης και διοίκησης
– Να ενδυναμώσει τον θεσμικό του ρόλο στη λειτουργία της αγοράς εργασίας.
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, ο Οργανισμός μπορεί στο εξής να παρέχει περισσότερες και καλύτερες υπηρεσίες τόσο σε αυτούς που αναζητούν εργασία όσο και στους εργοδότες, πάνω στις οποίες στηρίζεται το νέο μοντέλο Ενεργητικών Πολιτικών Απασχόλησης που ο ΟΑΕΔ σχεδίασε και υλοποιεί πιλοτικά στην Ελευσίνα, σε συνεργασία με το Υπ. Εργασίας.
Οι εργασιακοί σύμβουλοι ανέργων έχουν στη διάθεσή τους νέα μεθοδολογία ανάλυσης του προφίλ των εγγεγραμμένων ανέργων, με στόχο να τους κατευθύνουν με το βέλτιστο τρόπο στην αγορά της εργασίας.
Οι εργασιακοί σύμβουλοι εργοδοτών και η μονάδα μεγάλων επιχειρήσεων εγκαινιάζουν μια νέα στρατηγική προσέγγισης των εργοδοτών, με στόχο να τους στηρίξουν κατά τη διάρκεια προεπιλογής και πρόσληψης ανέργων και να χτίσουν μια σχέση εμπιστοσύνης, ώστε οι εργοδότες να επιλέγουν τον Οργανισμό για να δηλώνουν τις θέσεις εργασίας που προσφέρουν.
Για την άμεση και αξιόπιστη πληροφόρηση των πολιτών λειτουργεί το πενταψήφιο τηλεφωνικό κέντρο, 11320, το οποίο δέχτηκε 151.913 κλήσεις μέσα στο 2018, με μέσο όρο διάρκειας 2 λεπτά και 14 δευτερόλεπτα.
Η Υπηρεσία Υποδοχής, που βρίσκεται πλέον σε όλα τα ΚΠΑ της χώρας,βοήθησε στο να μειωθούν οι ουρές αναμονής των πολιτών, καθώς μπορούν να δώσουν πληροφορίες και να κατευθύνουν τους πολίτες στις κατάλληλες υπηρεσίες.