Παραδοσιακά κάθε χρόνο τέτοια εποχή δημοσιεύεται η απόφαση που περιλαμβάνει τα μειωμένα Τέλη Κυκλοφορίας σε περίπτωση άρσης ακινησίας ώστε να εξυπηρετηθούν οι ιδιοκτήτες εταιρειών ενοικιάσεων αυτοκινήτων αλλά και οι ιδιώτες καταναλωτές που θέλουν να πάνε διακοπές με το αυτοκίνητό τους χωρίς όμως να πληρώνουν ολόκληρο το αντίτιμο των Τελών Κυκλοφορίας τους.
Φέτος ο κορωνοϊός έχει αλλάξει ριζικά τα δεδομένα στις μετακινήσεις των πολιτών και σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Newsauto.gr το οικονομικό επιτελείο εξετάζει να μην επιβάλλει το «πέναλτι» του 1/12 ή των 2/12 που απορρέει από τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας ώστε να μπορέσουν και οι επαγγελματίες αλλά και οι ιδιώτες καταναλωτές να προβούν σε άρση ακινησίας και να μετακινούνται με τα οχήματά τους αποφεύγοντας τη χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.
Τα τελευταία χρόνια πάνω από 1 εκατ. ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με κατατεθειμένες τις πινακίδες κυκλοφορίας τους περιμένουν πότε θα εκδοθεί η σχετική διάταξη από το υπουργείο Οικονομικών ώστε να πραγματοποιήσουν άρση ακινησίας καταβάλλοντας χαμηλότερα Τέλη Κυκλοφορίας.
Τα προηγούμενα χρόνια η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ κρατούσε σε αγωνία τους ιδιώτες καταναλωτές αλλά και τις εκατοντάδες επιχειρήσεις ενοικιάσεων αυτοκινήτων εμφανίζοντας την σχετική διάταξη λίγες ημέρες πριν την έναρξη του καλοκαιριού.
Το οικονομικό επιτελείο για το 2021 εξετάζει να καθιερώσει τα μειωμένα Τέλη Κυκλοφορίας χωρίς να χρειάζεται να εκδοθεί κάποια σχετικά υπουργική απόφαση ή εγκύκλιος και να μπορούν οι εταιρείες ενοικιάσεων αλλά και οι ιδιώτες καταναλωτές να κάνουν χρήση του ευνοϊκού μέτρου για μία τουλάχιστον φορά καταβάλλοντας μέρος του αντιτίμου των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας.
Πάντως πέραν των χαμηλότερων Τελών Κυκλοφορίας όσοι πραγματοποιήσουν άρση ακινησίας στα οχήματά τους θα πρέπει να γνωρίζουν πως θα μειωθεί αντίστοιχα και το τεκμήριο διαβίωσης αλλά και ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης αν το όχημά τους κινείται με κινητήρα άνω των 1.929 κ.εκ. και δεν έχει κλείσει 10ετία.
Πέρυσι να υπενθυμίσουμε πως η σχετική διάταξη ενεργοποιήθηκε τον Μάιο όπως επίσης και το 2018 ενώ το 2017 ενεργοποιήθηκε τον Ιούνιο.
Το νέο και το παλαιό κόστος των μηνιαίων Τελών Κυκλοφορίας
Το κόστος των ακόμη πιο φετινών μειωμένων Τελών Κυκλοφορίας θα είναι σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Newsauto.gr δεν θα είναι ακριβότερο κατά 1/12 έως και 2/12 σε σχέση με τα αναλογικά ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας με αποτέλεσμα το συνολικό κόστος να διαιρείται με τους 12 μήνες του έτους και να απορρέουν πραγματικά μηνιαία Τέλη Κυκλοφορίας χωρίς επιβαρύνσεις.
Σύμφωνα με το παλαιό σύστημα για άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας ενός μηνός, καταβάλλονταν τα 2/12 του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετησίων τελών κυκλοφορίας.
β) για άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 3 μηνών, καταβάλλονται τα 4/12 του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετησίων τελών κυκλοφορίας,
γ) για άρση ακινησίας για το υπόλοιπο διάστημα του έτους και μέχρι το τέλος αυτού, καταβάλλονται τα δωδέκατα του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετησίων τελών κυκλοφορίας που απομένουν έως τις 31.12.2019 συν 2/12 ετησίων τελών κυκλοφορίας.
Με το νέο σύστημα οι κάτοχοι που θα πραγματοποιήσουν άρση ακινησίας στα οχήματά τους δεν θα υπάρχει η επιπλέον χρέωση του ενός ή των δύο δωδέκατων των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας με αποτέλεσμα αν κάποιος θέλει να κινήσει το όχημά του για 3 μήνες θα πληρώσει μόνο τα 3/12 των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας.
Αντίστοιχα αν κάποιος θέλει να πραγματοποιήσει άρση ακινησίας από τον Ιούνιο έως και τον Δεκέμβριο τότε θα πληρώσει τα 7/12 των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας του οχήματός του.
Παράλληλα οι ιδιοκτήτες οχημάτων θα πρέπει να γνωρίζουν πως υπάρχει χρέωση ολόκληρου του μήνα που γίνεται η άρση ακινησίας ανεξάρτητα αν γίνεται στην αρχή ή στο τέλος του μήνα.
Δηλαδή για επιβατικό ΙΧ με ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας 120 ευρώ και ο ιδιοκτήτης του πραγματοποιήσει άρση ακινησίας στις 20 Ιουνίου για ένα μήνα θα πληρώσει 10 ευρώ, για ένα τρίμηνο 30 ευρώ ενώ αν επιλέξει την άρση ακινησίας για το υπόλοιπο του έτους αν ανακοινωθεί τον Μάιο θα πληρώσει 80 ευρώ.
Σε περίπτωση που ο ιδιοκτήτης του οχήματος δεν επιστρέψει τις πινακίδες κυκλοφορίας στην εφορία την ημερομηνία που λήγει η προθεσμία τότε επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο του ποσού των Τελών Κυκλοφορίας.
Δηλαδή αν τα Τέλη Κυκλοφορίας του οχήματος είναι 120 ευρώ και ο κάτοχος πλήρωσε για άρση ακινησίας ενός μήνα (10 ευρώ) αλλά ποτέ δεν επέστρεψε τις πινακίδες στην εφορία μετά το πέρας των 30 ημερών τότε η εφορία του επιβάλλει πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας, δηλαδή 240 ευρώ.
Πότε πληρώνει κανείς ολόκληρο το ποσό των Τελών Κυκλοφορίας
Αν κάποιος ιδιοκτήτης οχήματος έχει πραγματοποιήσει άρση ακινησίας για ένα τρίμηνο και μέσα σε αυτό το διάστημα βρεθεί κάποιος αγοραστής εντός ή εκτός συνόρων τότε για να γίνει η μεταβίβαση ή εξαγωγή θα πρέπει να καταβληθούν και το υπόλοιπο ποσό των Τελών Κυκλοφορίας.
Δηλαδή αν το κόστος των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας ανέρχεται σε 120 ευρώ και ο κάτοχός του πραγματοποιήσει άρση ακινησίας για ένα τρίμηνο καταβάλλοντας 30 ευρώ αλλά βρεθεί κάποιος να αγοράσει το όχημα εντός ή εκτός συνόρων τότε για να πραγματοποιηθεί η μεταβίβαση ή εξαγωγή θα πρέπει να καταβληθούν επιπλέον 90 ευρώ.
Σε περίπτωση που κάποιος καταφέρει να μεταβιβάσει ή να εξάγει το όχημά του χωρίς να έχουν καταβληθεί τα αναλογούντα Τέλη Κυκλοφορίας τότε το πρόστιμο είναι ίσο με το διπλάσιο των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας…
Πόσες φορές μπορεί κανείς να κάνει άρση ακινησίας
Η άρση ακινησίας για ένα ή τρεις μήνες είναι δεσμευτική και δεν μπορεί να γίνει για δεύτερη φορά εντός του έτους σύμφωνα με την προηγούμενη ρύθμιση.
Μάλιστα αν κάποιος κάτοχος είχε κάνει χρήση της ευνοϊκής ρύθμισης και έχει καταβάλλει μειωμένα Τέλη Κυκλοφορίας για ένα μήνα μπορούσε μόνο να πραγματοποιήσει εκ νέου άρση αλλά για ολόκληρο το υπόλοιπο διάστημα του έτους καταβάλλοντας το υπόλοιπο ποσό των Τελών Κυκλοφορίας.
Δηλαδή αν κάποιος κάτοχος ΙΧ με ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας 120 ευρώ κάνει άρση ακινησίας για 3 μήνες και μετά το πέρας των 90 ημερών επιθυμεί και πάλι να κάνει άρση ακινησίας θα πρέπει να καταβάλλει επιπλέον 90 ευρώ για τους υπόλοιπους μήνες του τρέχοντος έτους. Ακόμη δεν έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο σχετικά με τις χρεώσεις σε περίπτωση δεύτερης άρσης ακινησίας και είναι πολύ πιθανό να υπάρξουν επιβαρύνσεις με 1 ή 2/12 των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας.