ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Big Mamma: Το μοναδικό εστιατόριο που λειτουργεί σαν startup εταιρεία τεχνολογίας

Big Mamma: Το μοναδικό εστιατόριο που λειτουργεί σαν startup εταιρεία τεχνολογίας

Newsroom

Το Big Mamma ιδρύθηκε το 2013 από δύο φιλόδοξους Γάλλους, λάτρεις της ιταλικής κουζίνας , τον Victor Lugger και τον Tigrane Seydoux, και σήμερα λειτουργεί 10 καταπληκτικούς χώρους στη Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο, σερβίροντας περισσότερα από 8.000  ιταλικά γεύματα, σε εξαιρετικά ζεστούς και φιλόξενους χώρους.

Το Big Mamma θεωρείται ένας από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους ομίλους εστιατορίων στην Ευρώπη, με την ιταλική κουζίνα να είναι γνωστή ως μια κουζίνα με σημαντικά περιθώρια κέρδους.

Το εστιατόριο χαρακτηρίζεται από εντυπωσιακά πιάτα στην εποχή του Instagram. Υπάρχουν οθόνες με αλκοολούχα ποτά από το δάπεδο μέχρι την οροφή, ποτά που σερβίρονται σε περίεργα ποτήρια, πύργοι από παγωτό που απαιτούν πολύ προσωπικό για να μετακινηθούν και πόρτες μπάνιου φτιαγμένες από μονόδρομους καθρέφτες. Οι σερβιτόροι είναι πολύ προσιτοί και φιλικοί, ενώ το φαγητό αποτελούν παραλλαγές ζυμαρικών και πίτσας με αστεία ονόματα.

Τι κάνει το Big Mamma ιδιαίτερο;

Υπάρχουν διάφοροι λόγοι που καθιστούν το Big Mamma μοναδικό. Πρώτον, αναπτύσσεται με πρωτοφανή ρυθμό. Το πρώτο τους εστιατόριο, το East Mamma, άνοιξε στο Παρίσι το 2015. Από τότε έχουν ανοίξει άλλα 14 σε όλη τη Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ισπανία, καθώς και μια μεγάλη εγκατάσταση 4.500 τ.μ., ενώ όταν άρχισαν τα lockdowns πέρυσι, η επιχείρηση διανομής της εταιρίας έστειλε 2 εκατομμύρια πίτσες.

Αλλά δεν είναι μόνο ο ρυθμός επέκτασης που προκαλεί ενδιαφέρον, αλλά και η μέθοδος. Σε αντίθεση με τους περισσότερους εστιάτορες, οι ιδρυτές έχουν αντλήσει χρηματοδότηση από επενδυτές τεχνολογίας. Δίνουν μετοχές στους πρώτους υπαλλήλους και μιλούν για πράγματα όπως η αναστάτωση των παλαιών βιομηχανιών και η εταιρική κουλτούρα – ιδέες που ακούγεται πιο συχνά στον κόσμο της τεχνολογίας παρά στην κουζίνα.

Η αρχή και η εξέλιξη του Big Mamma

Το κίνητρο των δύο ιδρυτών για να ανοίξουν ένα εστιατόριο ήταν το ίδιο με αυτό που είναι για τους περισσότερους εστιάτορες: η αγάπη για το φαγητό. Η ιδέα πίσω από την επιχείρηση ήταν το αυθεντικό ιταλικό φαγητό, αλλά και η δημιουργία ενός μέρους γεμάτο ζεστασιά και γενναιοδωρία που μπορεί να βρει κανείς στις μικρές, απομακρυσμένες τρατορίες. Το εστιατόριο εργάζεται σκληρά για να δημιουργήσει μια μοναδική ατμόσφαιρα που συνδυάζει το απλό με το θεαματικό, μια ατμόσφαιρα που είναι τόσο δύσκολο να συγκριθεί με άλλες και που αντανακλά την ουσία της απόλαυσης – το να τρως πολύ καλό φαγητό σε προσιτές τιμές.

Αποφάσισαν να εστιάσουν στην ιταλική κουζίνα, λόγω της αγάπης τους προς αυτή και καθώς αποτελεί μια τεράστια αγορά και δεν έχει “διαταραχθεί” ποτέ. Η ιδέα πίσω από το Big Mamma ήταν απλή. Πρόκειται για τη “μεταφορά των ανθρώπων στην Ιταλία”. Παρέχοντας, δηλαδή αυθεντικό ιταλικό φαγητό, καλά προμηθευμένα υλικά και κορυφαία εξυπηρέτηση πελατών. Μάλιστα, μέρος της επιτυχίας του Big Mamma στο Παρίσι, το Λονδίνο και σε άλλες περιοχές έγκειται στον πολύ προσωπικό τρόπο με τον οποίο προμηθεύεται τα συστατικά του. Η αλυσίδα εφοδιασμού ξεκινά απευθείας από την Ιταλία, από μικρές αγορές και μεμονωμένους παραγωγούς.

Αφού οι δυο ιδρυτές δοκίμασαν τις ικανότητές τους με popup εστιατόρια, ήρθε η στιγμή που έπρεπε να βρεθούν τα χρήματα για την κύρια επιχείρηση. Το ενδιαφέρον είναι ότι τα χρήματα συγκεντρώθηκαν ακριβώς όπως σε μια startup επιχείρηση, κάτι που στον κλάδο της εστίασης στη Γαλλία πριν από οκτώ χρόνια ήταν αρκετά ασυνήθιστο.

Ενώ το σύνηθες στον κλάδο της εστίασης είναι να ανοίγει μια εταιρία με προσωπικό κεφάλαιο των ιδρυτών και να αφορά ένα σχετικά μικρό τοπικό μαγαζί, για το Big Mamma αναζητήθηκαν επιχειρηματίες για να παρέχουν χρηματοδότηση. Επιπλέον, ενώ τα περισσότερα εστιατόρια στο Παρίσι εκείνη την εποχή χωρούσαν περίπου 60 άτομα και ξεκινούσαν με 100 χιλιάδες ευρώ, για το Big Mamma το αίτημα αφορούσε 3 εκατ. ευρώ και χωρητικότητα 200 ατόμων. Αυτή η σκέψη ήταν εξαιρετικά φιλόδοξη και πρωτότυπη για μαγαζιά αυτού του τύπου, ενώ σαν τακτική θυμίζει έντονα startup επιχειρήσεις αντί για επιχειρήσεις εστίασης.

Ένας από τους επενδυτές από τους οποίους το Big Mamma εξασφάλισε κεφάλαια ήταν ο Γάλλος δισεκατομμυριούχος των τηλεπικοινωνιών και παραγωγικός επενδυτής Xavier Niel. Ο Niel είναι ένας από τους κύριους χρηματοδότες του Station F, του μεγαλύτερου campus startup επιχειρήσεων στον κόσμο, που βρίσκεται στο Παρίσι.

Το Big Mamma εξελίχθηκε ταχύτατα, ίδρυσε ένα κατάστημα στο campus, ενώ νέες τοποθεσίες του εστιατορίου αναδύονταν συνεχώς. Η Vogue δημοσίευσε ένα άρθρο, χαρακτηρίζοντάς το ως το μεγαλύτερο εστιατόριο της Ευρώπης και αποκαλώντας την ομάδα “μια ασταμάτητη γαστρονομική δύναμη”.

Σήμερα το εστιατόριο προσελκύει πολλούς επισκέπτες εκτός του οικοσυστήματος και ανακαλύπτουν τις startup επιχειρήσεις του Station F χάρη στο Big Mamma. Στην πραγματικότητα, η επιχείρηση βοηθά να προσεγγίσει νέο κοινό, κάτι που είναι επωφελές για το Station F και την αποστολή του να ενδυναμώσει την επόμενη γενιά επιχειρηματιών. Αυτή η λοιπόν η επένδυση του Xavier Niel αποδείχθηκε αμοιβαία επωφελής.

Εταιρική κουλτούρα                                                                        

Η σύνδεση του Station F είναι ένας από τους κύριους λόγους για τους οποίους το Big Mamma και ο κόσμος των startup αναφέρονται συχνά μαζί. Υπάρχουν όμως και άλλοι δεσμοί. Για παράδειγμα, το Big Mamma έχει δώσει σε 150 μέλη του προσωπικού του μετοχές στην επιχείρηση, κάτι που αποτελεί ρουτίνα στις startup επιχειρήσεις, ενώ είναι κάτι που δεν έχει ξαναγίνει με τέτοιο τρόπο στον κλάδο της εστίασης, και κάτι που ίσως είναι δύσκολο να εφαρμοστεί δεδομένης της γρήγορης εναλλαγής προσωπικού σε πολλά εστιατόρια.

Ο τρόπος με τον οποίο μιλούν οι ιδρυτές για την εταιρική κουλτούρα μπορεί να ακούγεται και αυτός σαν να είναι βγαλμένος από startup. Στόχο αποτελούσε η οικοδόμηση μιας πιο βαθιάς, ισχυρής και ευγενικής εταιρική κουλτούρα, με ισχυρές αξίες στην αξιοκρατία και την εσωτερική προαγωγή. Η επιχείρηση, επίσης, επικεντρώνεται σε πράγματα όπως η ψυχική υγεία στο χώρο εργασίας και η ισότητα των φύλων.

Σε σχέση με τη σύγκριση του Big Mamma και των startup επιχειρήσεων, οι ιδρυτές δηλώνουν ότι όντως ασυνείδητα η επιχείρηση έχει εξελιχθεί σαν startup, ενώ το σύστημα μετοχών, ο τρόπος άντλησης χρημάτων και η μορφή χρηματοδότησης  είναι παρόμοια με τις startups. Ωστόσο, το τελικό αποτέλεσμα των εστιατορίων είναι αρκετά κλασικό.

Τελευταία Νέα

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις