Ρεπορτάζ: Μαρίνα Πρωτονοταρίου
Το ERGON House δεν είναι απλά ένα μοντέρνο μπακάλικο με μοναδικά προϊόντα από όλη την Ελλάδα που είναι και deli εστιατόριο και καφέ και ξενοδοχείο και χώρος για να φιλοξενήσει εκδηλώσεις και γεύματα φίλων. Το νέο πρωτοποριακό concept των αδελφών Δούζη, που έγιναν γνωστοί με τα μοντέρνα μπακάλικα – εστιατόρια ERGON που εντυπωσιάζουν με τις γεύσεις τους, είναι κυρίως μια όαση ηρεμίας και ομορφιάς στο κέντρο της πόλης, στην οδό Μητροπόλεως. Και μπορεί να προσφέρει υψηλή ποιότητα στα ποτά, στο φαγητό, στον καφέ, στο φούρνο, στον κήπο και σε ό,τι προσφέρεται στον πελάτη, αλλά αυτό που κερδίζει τις εντυπώσεις από την πρώτη στιγμή είναι η υψηλή αισθητική του χώρου και η art-απλότητα.
Ο Θωμάς Δούζης μάς ξεναγεί στον πανέμορφο χώρο και μας βάζει στον κόσμο των foodie hotels: «Είναι το πρώτο foodie ξενοδοχείο στον κόσμο, είναι για τους ανθρώπους που αγαπάνε το φαγητό. Απευθύνεται σε ένα κοινό που έχει μεγάλη απαίτηση από τη γεύση, στο φαγητό του, ατο ποτό του και στον καφέ του. Και όλα αυτά εδώ μπορεί να τα βρει εύκολα δεν χρειάζεται να ψάξει. Το Ergon House ουσιαστικά είναι μια αγορά και από πάνω έχει τα δωμάτια. Θα δούμε την επιτυχία του και ανάλογα θα επεκταθούμε. Λογικά περιμένουμε ότι θα διπλασιάσουμε τα μεγέθη συνολικά της εταιρείας με το Ergon House».
Το κτίριο στη Μητροπόλεως 23 είναι ένα από τα σημαντικότερα ακίνητα ιδιοκτησίας της Πανγαία, που το απέκτησε το 2014 έναντι 11 εκατ. ευρώ. Εκεί από το 2010 μέχρι το 2016 στεγαζόταν το Ιντστιτούτο Θερβάντες.
Πρόκειται για ένα από τα πιο χαρακτηριστικά και αναγνωρίσιμα έργα του αρχιτέκτονα Ηλία Μπαρμπαλιά στο κέντρο της Αθήνας, το οποίο είχε κατασκευάσει για πολιτιστικό ή εκπαιδευτικό κέντρο.
Μετά από διαγωνισμό της Πανγαία, η Egon κέρδισε τη μίσθωση για να φιλοξενήσει το πρωτοποριακό της concept που συνδυάζει τη φιλοξενία με τη γαστρονομία.
«Είδαμε το χώρο που είναι 3.600 τ.μ. και αποφασίσαμε να κάνουμε αυτό το συνδυασμένο concept και έτσι κερδίσαμε στον διαγωνισμό για τη χρήση του κτιρίου. Αυτή ήταν η πρώτη φάση του διαγωνισμού και μετά, επειδή θέλαμε να το κάνουμε, δώσαμε και την καλύτερη προσφορά.»
Ακολούθησαν επενδύσεις που ξεπέρασαν τα 2 εκατ. ευρώ και η μεταμόρφωση πέτυχε. Το πρωτοπορακό ξενοδοχείο άνοιξε τις πύλες του πριν από λίγες ημέρες.
«Δεν ήταν εύκολο να γίνει σωστά. Οι χρήσεις είναι αντιφατικές, αφού το εστιατόριο έχει φασαρία, αλλά το ξενοδοχείο χρειάζεται ησυχία. Όμως, καταφέραμε η ηχομόνωση να είναι τέτοια στα δωμάτια που να μην ενοχλείται κανείς. Εγώ μένω εδώ εδώ και έναν μήνα».
Εκλεκτές συνεργασίες
Στο Ergon House πρωταγωνιστούν οι καλύτεροι, ενώ συνδυάζει το ταλέντο πολλών συντελεστών. Παντρεύει τους καλύτερους από κάθε κατηγορία, όπως ακριβώς τα καταστήματα Ergon έχουν στην γκάμα τους τα καλύτερα προϊοντα από όλη την Ελλάδα.
- Τους ξενοδοχειακούς χώρους σχεδίασε ο Κωστής Καρατζάς, που «τρέχει» το hospitality design project «Modernist» στη Θεσσαλονίκη.
- Ο αρχιτεκτονικός σχεδιασμός ανήκει στην Urban Soul Project.
- Τα ζαρζαβατικά και τα μυρωδικά στο μποστάνι τα καλλιεργεί ο Σωτήρης Λυμπερόπουλος, καλλιεργητής που πριν από χρόνια έστησε το concept «Ραδίκι».
- Η μία τοιχογραφία είναι των Θεσσαλονικέων Beetroot designers, εμπνευσμένη από το «Τραγούδι του νεκρού αδελφού».
- Η άλλη μεγάλη τοιχογραφία είναι του street artist Ιno και εικονίζει την Άρτεμη, θεά του κυνηγιού.
- Το bar είναι από τον μπάρμαν Βασίλη Κυρίτση του διακεκριμένου μπαρ The Clumsies που εκπαιδεύει το προσωπικό στα κοκτέιλ που σχεδίασε ειδικά για το House.
- Ο σταθμός καφέ-microroastery είναι σε συνεργασία με τον Γιάννη Ταλούμη της Taf.
- Τα ρούχα του προσωπικού έφτιαξε η Zeus and Dione.
Νέα Ergon σε Κύπρο, Λονδίνο και το βλέμμα στην Αμερική
«Τα σχέδια ανάπτυξης για τα ERGON δεν σταματάνε. Άμεσα προχωράμε τα δύο καταστήματα στην Κύπρο, θα κάνουμε και άλλα στο Λονδίνο και σιγά σιγά κοιτάμε και Μέση Ανατολή και Αμερική», σημειώνει ο Θωμάς Δούζης.
Οι Γιώργος και Θωμάς Δούζης ξεκίνησαν το 2004 με συνεργασίες με μικρούς Έλληνες παραγωγούς, φτιάχνοντας μια σειρά προϊόντων με τη δική τους μπράντα, σε μοντέρνες συσκευασίες. Και τα ERGON όχι μόνο άντεξαν την κρίση αλλά αγαπήθηκαν για την ποιότητα και την απλότητά τους και αναπτύχθηκαν σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Σαντορίνη, Κέρκυρα, Σκιάθο, Λευκάδα, Ρόδο, Χαλκιδική, Λονδίνο, Βρυξέλλες, ενώ ετοιμάζονται και δύο νέα σημεία στην Κύπρο.
«Ξεκινήσαμε το 2008 τα προϊόντα το 2011 τα μαγαζιά και το 2013 ήρθαμε στην Αθήνα. Είχαμε άγνοια κινδύνου και για αυτό προχωρούσαμε μόνοι μας, με υπομονή και σιγά-σιγά, και καταφέρναμε να διπλασιάζουμε τα μεγέθη μας σχεδόν κάθε χρόνο. Είμαστε τέσσερις μέτοχοι: ο Κώστας Καρατζάς, ο Ελληνοαυστραλός επιχειρηματίας Νίκος Γκέρος και τα αδέλφια Θωμάς και Γιώργος Δούζης, πάνω στην πολύτιμη εμπειρία των οποίων στήθηκε το House».