Μια εικόνα αξίζει όσο χίλιες λέξεις και στην περίπτωση του ecommerce συμβάλλει στην ανάπτυξη της επιχείρηση σας.
Ένα από τα βασικότερα ερωτήματα που λαμβάνει κάθε επαγγελματίας του digital marketing τη σημερινή εποχή είναι γιατί ένα eshop δεν φέρνει πωλήσεις την ώρα που κάποιος ανταγωνιστής “δεν προλαβαίνει να στέλνει παραγγελίες”. Πολλοί παράγοντες μπορεί να επηρεάζουν τις ηλεκτρονικές σας πωλήσεις και σήμερα θα ασχοληθούμε με αυτό που θεωρώ από τα σημαντικότερα, την φωτογραφία.
Σύμφωνα με έρευνες, το 80% των καταναλωτών έχουν την τάση να θυμούνται κάποιο προϊόν το οποίο έχουν δει ενώ μόλις το 20% θα θυμούνται κάποιο για το οποίο έχουν απλά ακούσει. Άλλωστε, δεν έχει υπάρξει ποτέ εμπορικό κατάστημα στην ιστορία χωρίς βιτρίνα!
Από την στιγμή που αποφασίσετε να δημιουργήσετε το ηλεκτρονικό σας κατάστημα πρέπει να συνυπολογίσετε πως μέρος της κατασκευής είναι οι βασικές φωτογραφίες των προϊόντων. Συνήθως τις έχετε δει σε λευκό ή ανοιχτό γκρι φόντο όπου πρωταγωνιστεί το προϊόν συνοδευόμενο από μια σειρά φωτογραφιών με τις επιμέρους λεπτομέρειες. Ο εν δυνάμει αγοραστής δεν έχει την δυνατότητα να αγγίξει και να περιεργαστεί αυτό που του προσφέρετε, επομένως όσο περισσότερες λεπτομέρειες του δώσετε αυξάνουν οι πιθανότητες να τον μετατρέψετε σε πελάτη σας.
Ένα σημαντικό λάθος που συναντώ συχνά είναι οι φωτογραφίες αυτές να μην έχουν κάποια συνοχή και ομοιογένεια, είτε χρωματική είτε στο στήσιμο, με αποτέλεσμα να υπάρχει ένα γενικό μπέρδεμα όταν κάποιος επισκεφθεί κάποια κατηγορία του eshop. Φροντίστε λοιπόν να απευθυνθείτε σε κάποιον επαγγελματία να σας βοηθήσει ή μπορείτε να επενδύσετε στην δημιουργία ενός δικού σας mini studio και με την κατάλληλη εκπαίδευση να δημιουργείτε φωτογραφίες που θα αναδεικνύουν τα προϊόντα σας.
Φωτογραφίες Lifestyle – commercial
Με τον όρο αυτό αναφερόμαστε στις φωτογραφίες εκείνες που δείχνουν το προϊόν σε χρήση ή στο περιβάλλον όπου ανήκει. Για παράδειγμα, αν εμπορεύεστε είδη κουζίνας σκεφτείτε το μαχαίρι του σεφ να έχει φωτογραφηθεί πάνω σε κάποιο ξύλο κοπής με τρόφιμα τριγύρω, δημιουργώντας έτσι μια εικόνα όπου ο άλλος σίγουρα θα προσέξει κάνοντας scroll στο instagram και πολύ πιθανόν να αλληλεπιδράσει.
Οι φωτογραφίες πρέπει να διηγούνται μια ιστορία και να ξυπνάνε συναισθήματα. Οι καταναλωτές δεν αγοράζουν απλά ένα μαχαίρι αλλά την εμπειρία που θα τους προσφέρει το δικό σας μαχαίρι και την αίσθηση ότι χρησιμοποιώντας το θα φτιάξουν αυτά τα πανέμορφα πιάτα που είδαν στις φωτογραφίες σας, σε αντίθεση με το άλλο μαχαίρι που έτυχε να δουν από κάποιον ανταγωνιστή λίγο παραπάνω. Αν λοιπόν η ιστορία αυτή που διηγείστε δεν είναι καλή, θα φέρει και τα ανάλογα αποτελέσματα.
Social Media
Όλοι μας περνάμε καθημερινά αρκετό χρόνο στα social media που είναι βασισμένα στην οπτική επικοινωνία. Βομβαρδιζόμαστε από χιλιάδες εικόνες και διαφημίσεις μέσα σε αυτά και πλέον το μάτι μας έχει εκπαιδευτεί να μην τους δίνει καν σημασία. Κανένας δεν πρόκειται να ασχοληθεί με μια φωτογραφία λευκού φόντου μιας γατοτροφής στο instagram αλλά σίγουρα θα σταματήσει να δει μια πανέμορφη γάτα να κουρνιάζει στα πόδια του αφεντικού της και στο βάθος να φαίνεται η τροφή, την οποία το ηλεκτρονικό σας κατάστημα προμηθεύει. Επομένως, η σωστή χρήση του είδους φωτογραφίας στο κάθε κανάλι επικοινωνίας είναι εξίσου σημαντική για την επιτυχία.
Το ίδιο ισχύει και στο visual κομμάτι των διαφημίσεων που θα τρέξουμε στα social media ή στις Google καμπάνιες. Εδώ, η φωτογραφία που θα χρησιμοποιηθεί μπορεί σε τεράστιο βαθμό να αυξήσει το CTR (αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων της διαφήμισης), με αποτέλεσμα να μειώσετε το κόστος της διαφήμισης σε σχέση με τους νέους πελάτες που προσελκύσατε στο κατάστημα σας.
Επιλογή σωστού συνεργάτη
Τέλος, όπως ανέφερα και παραπάνω, η επιλογή σωστού συνεργάτη και στην συγκεκριμένη περίπτωση φωτογράφου είναι σημαντική. Πρέπει να κάνετε την έρευνα σας και να επιλέξετε κάποιον που έχει ασχοληθεί με την commercial φωτογραφία, καθώς δεν ειδικεύονται όλοι σε αυτό. Ζητήστε να δείτε δείγματα δουλειάς και βάλτε τον εαυτό σας στην θέση του καταναλωτή και στο αν εσείς θα εντυπωσιαζόσασταν βλέποντας αυτές τις εικόνες. Επίσης, αν υπάρχει η δυνατότητα δημιουργίας βίντεο από τον συνεργάτη σας, είναι ένα συν, καθώς μπορούν να δημιουργηθούν και μικρού μήκους βίντεο για την καλύτερη προώθηση του brand