Οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές ελέγχουν το 26% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων με τους πλοιοκτήτες κυρίως πλοίων VLCC να κάνουν “νέα καριέρα” – Χάος στην αγορά πετρελαίου – Τι σημαίνει η αρνητική τιμή για τα futures Μαΐου
Η μείωση της τιμής του πετρελαίου σε ιστορικά επίπεδα μπορεί να προκαλεί τεράστιους φόβους για την ισορροπία της παγκόσμιας οικονομίας όμως έχει δώσει την ευκαιρία σε πλοιοκτήτες με δεξαμενόπλοια, κυρίως VlCC χωρητικότητας άνω των 300.000 τόνων την ημέρα να έχουν τεράστια κέρδη, όπως συνέβη και το περασμένο φθινόπωρο με τον εμπορικό πόλεμο.
Πολλά κράτη γέμισαν τις δεξαμενές τους με φθηνό πετρέλαιο ενώ διυλιστήρια ναύλωσαν VLCC και τα χρησιμοποιούν ως αποθήκες καυσίμων περιμένοντας να ανέβουν οι τιμές και να πουλήσουν με κέρδος. Οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες ελέγχουν το 26% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων με τους Έλληνες πλοιοκτήτες κυρίως πλοίων VLCC να κάνουν “νέα καριέρα”.
Με βάση τα στατιστικά στοιχεία της Marine information Services για το ποιοι Έλληνες έχουν τα περισσότερα VLCC, αναφέρονται οι εξής:
–Γιάννης Αγγελικούσης με την Maran Tankers 40 υπερ-δεξαμενόπλοια βρίσκεται στην κορυφή.
– η Dynacom του Γιώργου Προκοπίου με 16 κομμάτια
-SpringField-Olympic συμφερόντων Ωνάση 16
– Η Capital του Βαγγέλη Μαρινάκη με 11
– Η Alpha tankers της Άννας Αγγελικούση με 10
– Η AELOS του Φιλίπ Εμπειρίκου με 10
– Ο Αδαμάντιος Πολέμης με την New Shipping ltd έχει 10
– Η EasterMed του Θανάση Μαρτίνου με 9
– Οκτώ έχει η Kyklades Maritime της οικογένειας Αλαφούζου
– Η Thenamaris του Νικόλα Μαρτίνου με 7
– Ο Γιώργος Οικονόμου με τρία VLCC ,εκ των οποίων δύο ανήκουν στον στόλο της Cardiff και ένα στην εισηγμένηDryships
– Ο Νίκος Τσάκος με την ΤΕΝ έχει δύο υπέρ δεξαμενόπλοια
– Η Cetrofin του Δημήτρη Προκοπίου με δύο και
– Ο Chandris Group με δύο
Χάος στην αγορά πετρελαίου
Πρωτοφανείς καταστάσεις διαμορφώνονται από χθες στην διεθνή αγορά πετρελαίου, καθώς η τιμή των συμβολαίων μελλοντικής εκπλήρωσης πετρελαίου (futures) του μηνός Μαΐου έπεσε σε αρνητικό επίπεδο, στα -36 δολάρια.
Η πτώση αυτή οφείλεται στο συνδυασμό της μεγάλης υποχώρησης στην τιμή του μαύρου χρυσού την οποία έχουν προκαλέσει οι προσδοκίες για σημαντική ύφεση στην παγκόσμια οικονομία (και επομένως χαμηλή ζήτηση πετρελαίου) και ενός κερδοσκοπικού παιχνιδιού στο οποίο παγιδεύτηκαν επενδυτές οι οποίοι είχαν αγοράσει τα futures Μαΐου με σκοπό να τα πουλήσουν ακριβότερα πριν τη λήξη τους.
Η μεγάλη υποχώρηση της ζήτησης και η πτώση των τιμών έχει αυξήσει τα αποθέματα των παραγωγών και το κόστος αποθήκευσης στις ΗΠΑ, με αποτέλεσμα οι παραγωγοί να έχουν τον κίνδυνο να μείνουν με πετρέλαιο στα χέρια τους το οποίο δεν θα μπορούν να διαθέσουν στην αγορά την ίδια στιγμή που οι χώροι αποθήκευσης θα εξαντλούνται.