Τρία νέα κορίτσια βρίσκονται σε επιτελικές θέσεις και κάνουν το 18-24 travel μια ταχύτατα αναπτυσσόμενη επιχείρηση. Απλα, μεθοδικά και με τη λογική stick to the plan, φέρνουν αποτελέσματα που θα ζήλευαν πολλοί άντρες και σε μεγαλύτερη ηλικία. Άλλωστε οι άντρες σε τέτοιες ηλικίες τελευταία ασχολούνται με τα σχεδιάκια στον cappuccino ή το μούσι.
«Μια επιχείρηση είναι ένας ζωντανός οργανισμός. Κι είναι σημαντικό η κάθε επιχείρηση, ειδικά στην αρχή, να δημιουργεί και να πλάθει το ανθρώπινο δυναμικό εσωτερικά, να εξελίσσει ανθρώπους μέσα από τα σπλάχνα της. Επίσης, μια επιχείρηση χρειάζεται ισορροπίες. Οι άντρες είμαστε πιο απόλυτοι και λιγότερο των ελιγμών. Είναι οι βασικοί λόγοι που επιλέξαμε τις τρεις τους να διαδραματίσουν επιτελικό ρόλο στη δομή της εταιρείας», μας αναφέρει ο CEO της εταιρεία Γιώργος Καρανάσιος.
Η Χριστίνα Τσαπέκου, είναι η HR Manager της εταιρείας. Με σπουδές πάνω στις διεθνείς σχέσεις, πήρε το ρίσκο να δοκιμάσει να κάνει την πρακτική της σε ένα «τουριστικό γραφείο», αντιλαμβανόμενη πως δεν έχει τόση σημασία το τι έμαθες, αλλά το τι μπορείς να κάνεις με τις γνώσεις που απέκτησες. Μέσα σε μικρό διάστημα πέρασε από τα βασικά στάδια της επιχείρησης, χωρίς ποτέ να κάνει το βασικό λάθος που κάνουν οι περισσότεροι νέοι εργαζόμενοι: Δεν αρνήθηκε να κάνει οποιαδήποτε δουλειά μέσα στην επιχείρηση, αφού τα πάντα είναι γνώση. Ένα μικρο πέρασμα από την Ιταλία, της έδωσε την εικόνα του να δουλεύεις σε μια ευρωπαϊκή χώρα, με κουλτούρα όμως μεσογειακή. Επιστρέφοντας, έκανε πάλι τον κύκλο μέσα στο 18-24 Travel, ώστε να καταγράψει όλο το φάσμα των εργασιών, των προβλημάτων, αλλά και της οργανωτικής δομής της επιχείρησης. Μέσα από τη θέση του HR Manager, είναι πλέον υπεύθυνη για την εύρεση, την εκπαίδευση και τη συνεχή εξέλιξη του προσωπικού, την κατανομή και οργάνωση των εργασιών μέσα στην εταιρεία. «Όταν η επιχείρηση αποφάσισε να αναπτυχθεί και να εξελιχθεί πριν 4 χρόνια, έβαλε ως στόχο να γίνει μια καινοτόμα επιχείρηση, ένα πετυχημένο project σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Η εξέλιξη των μεθόδων που χρησιμοποιούμε, οι νέες συνεργασίες και η τεχνολογία, δεν μας αφήνουν κανένα άλλο περιθώριο απ το να μεγαλώσουμε. Μέσα σε αυτά τα 4 χρόνια έχουμε κάνει άλματα. Στα επόμενα 4 πρέπει να πετάξουμε. Η πολυγλωσσικότητα της πλατφόρμας και η ανάπτυξη σε όλη την Ευρώπη, είναι το στοίχημα. Για να γίνει όμως αυτό θα πρέπει να υπάρχουν και στέρεες βάσεις. Τα θεμέλια σε αυτή την προσπάθεια είναι οι άνθρωποι, το προσωπικό. Και όταν κάνεις κάτι εντελώς νέο και διαφορετικό, δεν υπάρχει έτοιμο ανθρώπινο δυναμικό, πρέπει να το εκπαιδεύσεις», αναφέρει χαρακτηριστικά η κ. Τσαπέκου.
Τελειώνοντας τις σπουδές της στο Τμήμα Φυσικής, η Αγγελική Χατζηελευθεριάδου βγήκε στην αγορά εργασίας χωρίς ταμπού. Δοκίμασε διάφορα σχετικά με την επιστήμη που σπούδασε και φυσικά κάποια στιγμή πέρασε κι από τα περιβόητα προγράμματα κατάρτισης Voucher. Στο διάστημα της πρακτικής της, σε μια εταιρεία που τότε είχε ξεκινήσει το εγχείρημά της, έκανε τα πάντα. Λίγο από social media, λίγο από καταχωρήσεις σε βάσεις δεδομένων, τηλεφωνικό κέντρο, εξυπηρέτηση πελατών. Σήμερα από τη θέση της, είναι υπεύθυνη για ότι μπορεί να αγοράσει μέσα από το online σύστημα κρατήσεων ο πελάτης. Καθορίζει τη δημιουργία νέων δρομολογίων, κρίνει και αποφασίζει την τιμολογιακή πολιτική των πακέτων, επιβλέπει και αποφασίζει την «ύπαρξη ξενοδοχείων μέσα στην πλατφόρμα. «Το monitoring δεδομένων είναι πολύ σημαντικό στη δουλειά μας. Ουσιαστικά “πιλοτάρεις” ένα σύστημα στο να σου παράγει τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα. Χρειάζεται προσοχή, αντίληψη, κριτική σκέψη και σε κάποιες περιπτώσεις άμεσες αποφάσεις. Το πιο σημαντικό όμως είναι να έχεις σωστή ανάλυση των δεδομένων ώστε να προβλέπεις και να προλαμβάνεις. Να έχεις τα δεδομένα του ανταγωνισμού ώστε να είσαι εξαρχής πιο φτηνός», τονίζει. Πλέον οι γνώσεις της καλύπτουν όλο το φάσμα των μεταφορών, κυρίως σε αεροπορικά και ακτοπλοϊκά πακέτα, αλλά με μεγάλη ευκολία διαχειρίζεται τις πληροφορίες από μεγάλες bed banks, ώστε να δημιουργούνται νέα ταξιδιωτικά προϊόντα στις καλύτερες τιμές. Όπως αναφέρει: «Υπάρχει πολύ μεγάλη υποστήριξη στο τεχνολογικό κομμάτι. Στο 18-24 έχουμε μια εξαιρετική ομάδα ITs, οι οποίοι δημιουργούν κι εξελίσσουν εργαλεία, που κάνουν τη δουλειά μας ευκολότερη. Δεν θα υπήρχε τόσο μεγάλη εξέλιξη, αν δεν υπήρχε ο κατάλληλος σχεδιασμός, άλλα και η υλοποίηση τεχνολογικών εφαρμογών».
«Αν κάτι δεν σε γεμίζει, δεν υπάρχει λόγος να προσπαθείς να το κάνεις για να μην δυσαρεστήσεις τους άλλους. Μπορείς επίσης να κάνεις κάτι βιοποριστικά, αλλά θα πρέπει να έχει μέλλον και να σε οδηγεί κάπου», μας αναφέρει η Administration Manager Χριστίνα Σβολιαντοπούλου, που με αυτές τις σκέψεις βρέθηκε από το Οικονομικό του ΑΠΘ και το κλασσικό service σε καφέ των φοιτητικών χρόνων να είναι επικεφαλής του 18-24 Travel έχοντας την ευθύνη για το Management περίπου 15 ανθρώπων, με διαφορετικά αντικείμενα, τρόπο δουλειάς και νοοτροπία. «Η δυσκολία του να ισορροπείς ανθρώπους, είναι πολύ μεγάλη. Μας ενώνει όμως ο κοινός στόχος της εξέλιξης και της δημιουργίας κάτι πρωτοποριακού για τα ευρωπαϊκά πλέον δεδομένα. Βοηθάει επίσης το περιβάλλον εργασίας. Εργαζόμαστε σε ένα χώρο που σου παρέχει ό,τι χρειαστείς για να μπορείς να είσαι παραγωγικός, συμμετέχουμε όλοι στην εξελικτική διαδικασία της επιχείρησης, γνωρίζουμε για ποιο λόγο γίνεται το καθετί», επισημαίνει η κ. Σβολιαντοπούλου.
«Η επιχείρηση συνεχώς αναπτύσσεται. Τόσο σε “προϊόντα” όσο κυρίως και σε τεχνολογία, τομέας στον οποίο πέφτει ιδιαίτερο βάρος. Αυτό όμως που κάνει πάντα τη διαφορά είναι οι άνθρωποι. Δεν έχουν σημασία οι σπουδές κι οι τίτλοι. Αυτό που μετράει περισσότερο είναι η ικανότητα και η αποτελεσματικότητα. Να εμπιστεύεσαι τους ανθρώπους που θέλουν να εξελιχθούν και να προοδεύσουν. Και αν είναι under 30 γυναίκες στο τιμόνι μιας αναπτυσσόμενης επιχείρησης, αυτό μπορεί να σε γεμίζει μόνο ελπίδα για αυτό που έρχεται. Άλλωστε το μέλλον ανήκει σε αυτούς που το προετοιμάζουν», μας εξηγεί ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης, περήφανος για τα τρία κορίτσια του 18-24 Travel.