Το ΕΠΙΝΗΣΙΑ Ηώς προβάλλει την ιστορία της Ανδρομάχης Αντωνίου που αποφάσισε να κάνει κάτι ξεχωριστά ελληνικό στο νησί της
Δημοσιεύουμε σήμερα , ως 6η ΕΠΙΝΗΣΙΑ Ιστορία, τη συζήτηση που έκανε και απομαγνητοφώνησε η Σοφία Μακρή από την ΑΕΛΙΑ με την Ανδρομάχη Αντωνίου στο πλαίσιο του ΕΠΙΝΗΣΙΑ Ηώς για τον ιδιαίτερα ελληνικό χαρακτήρα που έχει το μαγαζί της «A Food Boutique» στην Γλώσσα Σκοπέλου.
Πρόκειται για ένα νέο εγχείρημα που συγκεντρώνει τα καλύτερα ελληνικά συστατικά κάτω από μία στέγη. Το Α Food Boutique επιμένει ελληνικά, προμηθεύοντας τους επισκέπτες και κατοίκους της Σκοπέλου με ελληνικά προϊόντα delicatessen, φυσικά καλλυντικά, ρούχα, αξεσουάρ και αναμνηστικά. Επίσης, είναι το κεντρικό κατάστημα των καλλυντικών προϊόντων Euthalia και Barbatus και νόμιμος, αποκλειστικός αντιπρόσωπος αυτών.
Πες μας λίγα λόγια για την επιχείρηση σου στην Σκόπελο. Πώς πήρες την απόφαση να την ξεκινήσεις; Σε τι ξεχωρίζει;
Με καταγωγή από την Σκόπελο και περνώντας από μικρή όλα τα καλοκαίρια μου στο νησί τόσο για διακοπές όσο και για δουλειά στο εστιατόριο του θείου μου, ήθελα από νωρίς να κάνω κάτι δικό μου στο νησί. Αφορμή ήταν η εταιρεία φυσικών καλλυντικών «Euthalia» της μητέρας μου, όπου σκεφτήκαμε να έχουν το δικό τους χώρο στο νησί. Πέρα από τα καλλυντικά όμως, ήθελα να έχω και άλλα ελληνικά προϊόντα, επιλεγμένα βάσει ποιότητας και συσκευασίας, στο μαγαζί.
Έτσι το καλοκαίρι του 2014 στα 23 μου, με τη βοήθεια των γονιών μου και ενός χρηματοδοτικού προγράμματος από την Ευρωπαϊκή Ένωση, άνοιξα το μαγαζί A Food Boutique στην Γλώσσα Σκοπέλου, έχοντας μόνο ελληνικά προϊόντα και δημιουργήματα.
Όταν άνοιξα το μαγαζί ήταν από τα λίγα delicatessen concept stores που υπήρχαν στην Ελλάδα, πόσο μάλλον στην Σκόπελο που μέχρι πέρυσι δεν υπήρχε κάτι αντίστοιχο. Στη συνέχεια βέβαια το να υπάρχουν ελληνικά προϊόντα στα καταστήματα εξελίχθηκε σε γενικότερη τάση σε όλη την Ελλάδα.
Οι αξίες που πιστεύω και προσπαθώ να διατηρώ στο μαγαζί μου είναι η ελληνικότητα, η ποιότητα, η αισθητική και η κοινωνική ευθύνη. Η απόφαση μου λοιπόν να έχω προϊόντα μόνο από έλληνες παραγωγούς και σχεδιαστές είναι συνειδητή και συμβάλλει στο να έχει αποκτήσει το κατάστημα μου τη δική του ιδιαίτερη ταυτότητα στο νησί. Η όλη ιδέα αρέσει τόσο στους ξένους επισκέπτες που μου λένε ότι «έχω το καλύτερο κατάστημα στο νησί», όσο και στους μόνιμους κατοίκους, κυρίως νέοι, που ξεκίνησαν από φέτος να το επιλέγουν για τις αγορές τους.
Η Ανδρομάχη μας μιλάει για το εγχείρημα της να προβάλλει αποκλειστικά Έλληνες παραγωγούς και δημιουργούς στην Γλώσσα Σκοπέλου μέσω του A Food Boutique.
Τι σου αρέσει σε αυτό που κάνεις και ποια είναι τα επόμενα σχέδια σου;
Αναφορικά με την επιχείρηση, το μόνο σίγουρο είναι ότι θέλω να την συνεχίσω γιατί είναι κάτι που το ήθελα καιρό και μου αρέσει πολύ. Μου αρέσει η όλη δημιουργική διαδικασία και η καθημερινή επαφή με τους πελάτες. Το κατάστημα έχει την προσωπική μου σφραγίδα καθώς επιλέγω μόνη μου τους προμηθευτές και παραγωγούς με κριτήριο τόσο να μου αρέσουν εμένα προσωπικά τα προϊόντα τους όσο και να μπορώ να συνεργαστώ και να επικοινωνήσω καλά μαζί τους.
Δεν λέω βέβαια ότι δεν υπάρχουν δυσκολίες (πχ μεταφορικά κόστη και το γεγονός ότι όλες οι υπηρεσίες είναι στον Βόλο), άγχος πριν ανοίξει το κατάστημα και πολλή προσωπική δουλειά καθώς από τον Μάρτιο μέχρι τον Οκτώβριο βρίσκομαι στο μαγαζί και τον υπόλοιπο καιρό επισκέπτομαι εμπορικές εκθέσεις για να βρω καινούργιους συνεργάτες, τακτοποιώ οικονομικές και γενικότερες εκκρεμότητες και σκέφτομαι τι αλλαγές και προσθήκες θα ήθελα να κάνω στο μαγαζί για την επόμενη περίοδο.
Ωστόσο είναι κάτι που δεν το μετανιώνω και θα ήθελα να το εξελίξω. Μάλιστα σκέφτομαι έντονα να κάνω franchise την ιδέα και σε άλλο νησί. Είναι βέβαια κάτι που θέλει πολύ χρόνο και προετοιμασία για να γίνει σωστά.
A Food Boutique: ένα Concept Store Ελλάδας στην Γλώσσα Σκοπέλου
Ποιό είναι το όραμα που έχεις για το νησί σου;
Αναφορικά με το νησί, η αλήθεια είναι ότι πρόκειται για ένα σχετικά παρθένο νησί, τόσο περιβαλλοντικά (έχει πολύ πράσινο) όσο και επιχειρηματικά, με πολλά περιθώρια για αλλαγές αλλά και επαγγελματικές ευκαιρίες. Αυτό που θεωρώ ότι ίσως λείπει είναι καλύτερες συγκοινωνίες για μεγαλύτερη επισκεψιμότητα, περισσότερα μαγαζιά με ποιότητα και καλή εξυπηρέτηση αλλά και αξιοποίηση επαγγελματικών ευκαιριών γύρω από την αγροτική και τουριστική ανάπτυξη (πχ θαλάσσια σπορ, τουριστικές μονάδες, αγροτουρισμός, θρησκευτικός τουρισμός).
Ο τουρισμός στην Ελλάδα πιστεύω ότι είναι το μόνο δυνατό εξαγώγιμο προϊόν που έχουμε και θα έπρεπε περισσότεροι να ασχολούνται με αυτό, ιδιαίτερα οι νέοι. Ευτυχώς στην Σκόπελο χρόνο με το χρόνο όλο και περισσότερα εγχειρήματα γύρω από τον τουρισμό γίνονται από νέους ανθρώπους.
A Food Boutique: ένα Concept Store Ελλάδας στην Γλώσσα Σκοπέλου
Ποιό στοιχείο της προσωπικότητας σου πιστεύεις ότι σε βοήθησε να κάνεις πράξη τα όνειρα σου;
Όταν βάζω κάτι στο μυαλό μου, δεν υπάρχει περίπτωση να μην το πετύχω. Έχω πολύ πείσμα μέχρι να τα καταφέρω. Συνεπώς θεωρώ ότι η επιμονή και η υπομονή είναι κάτι που με διακρίνει και με έχει βοηθήσει πολύ μέχρι στιγμής. Πέρα από αυτό βέβαια χρειάζεται πολύ μελέτη πριν ξεκινήσεις κάτι, να επιλέξεις καλούς συνεργάτες αλλά και πολύ πάθος και αγάπη για αυτό που κάνεις ή πρόκειται να ξεκινήσεις.
Τι θα συμβούλευες άλλους νέους;
Αν μπορούσα να συμβουλεύσω κάτι άλλους νέους θα ήταν, αν θέλουν κάτι πραγματικά, να το τολμήσουν και να μην φοβηθούν τις όποιες δυσκολίες. Βοηθάει βέβαια να υπάρχει μια οικονομική στήριξη στην αρχή για να μπορείς να ξεκινήσεις κάτι. Μόνος δεν θα καταφέρεις πολλά.
Επίσης, βοηθάει πολύ οι νέοι να ταξιδεύουν σε Ελλάδα και εξωτερικό για να αποκτήσουν εμπειρίες και να γεννήσουν ιδέες για νέα πράγματα που θα μπορούσαν να φέρουν στον τόπο τους. Δεν θεωρώ ότι υπάρχει κάτι που εμφανίστηκε για πρώτη φορά. Βλέπεις ή ακούς για κάτι ωραίο που έχει γίνει αλλού, το φαντασιώνεσαι στον τόπο σου, το προσαρμόζεις στον χαρακτήρα σου και ξεκινάς. Έτσι έγινε και με εμένα.
Η κοινωφελής εταιρεία ΑΕΛΙΑ σχεδίασε και υλοποιεί το πρόγραμμα ΕΠΙΝΗΣΙΑ Ηώς για την υποστήριξη και τη δικτύωση επαγγελματιών αλλά και υποψήφιων επαγγελματιών από 24 νησιά: ελεύθεροι επαγγελματίες, αγρότες, έμποροι, καλλιτέχνες αλλά και νέοι με ρόλο στην τοπική αυτοδιοίκηση.
Στο πλαίσιο των αποστολών του προγράμματος στα επιμέρους νησιά η ΑΕΛΙΑ είχε την ευκαιρία να γνωρίσει δραστήριους επαγγελματίες που ξεχώρισαν για τη δραστηριότητά τους και που σε κάθε περίπτωση θεωρούμε ότι αποτελούν πρότυπο για πολλούς άλλους επαγγελματίες από τα νησιά του Προγράμματος ή από όλη την Ελλάδα.
Επιμέλεια: Σοφία Μακρή, Πέτρος Κωνσταντάς, Φαίη Ορφανού
Η «ΑΕΛΙΑ εργαστήρι για την επαγγελματική ζωή» είναι μία Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία, με εμπειρία σε επαγγελματική ανάπτυξη, υποστηρίζοντας τους κυρίως σε τρεις (3) άξονες: (1ον) ενίσχυση των κοινωνικών δεξιοτήτων (soft skills), (2ον) γνωριμία και δικτύωση με επαγγελματίες της πράξης/ενημέρωση για την πραγματικότητα της επαγγελματικής ζωής και (3ον) απόκτηση πρακτικής εμπειρίας μέσα από δραστηριότητες σύντομης διάρκειας (σύντομη πρακτική άσκηση).