ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

17 λόγοι για να αναθέσετε τη συγγραφή των επαγγελματικών μηνυμάτων σας

17 λόγοι για να αναθέσετε τη συγγραφή των επαγγελματικών μηνυμάτων σας
Newsroom

Newsroom

Πολλές φορές, κατά την επικοινωνία με ένα νέο πελάτη, ακούμε το εξής: “Ξεκίνησα να γράφω ο ίδιος τα κείμενα της εταιρείας μας, αλλά…”. Μετά το συγκεκριμένο “αλλά”, η διατύπωση ενδέχεται να ποικίλλει ελαφρώς, αλλά το νόημα είναι σχεδόν πάντα το ίδιο.

Ο ιδιοκτήτης μιας επιχείρησης ή ο manager που έχει στην ευθύνη του την επικοινωνία μιας εταιρείας ή ενός άλλου τύπου φορέα είναι, λογικά, αυτός που γνωρίζει καλύτερα από τον καθένα το τί δημιουργεί και το τί προσφέρει στην αγορά και στο κοινό. Μήπως όμως, η αποτελεσματική προβολή και επικοινωνία των αγαθών και των υπηρεσιών μιας επιχείρησης προϋποθέτει, κάποιες φορές, τη συμβολή κάποιου ειδικού συνεργάτη;

Ο κλάδος της επαγγελματικής επικοινωνίας πλέον έχει αναπτυχθεί σε τέτοιο βαθμό που, για κάθε επιμέρους εργασία, χρειάζεται ένας πολύ καλά καταρτισμένος και έμπειρος επαγγελματίας – συνεργάτης. Μια εταιρεία ή ένας φορέας, κατά την ανάπτυξη της επικοινωνίας του, χρειάζεται ένα πολύ καλό γραφίστα, ένα πολύ καλό διαφημιστή, ένα πολύ καλό υπεύθυνο εταιρικής επικοινωνίας, αλλά και ένα πολύ καλό και αποτελεσματικό κειμενογράφο.

Να δούμε, λοιπόν, για ποιους λόγους αξίζει να εμπιστευθεί κανείς ένα επαγγελματία της κειμενογράφησης;

  1. Κειμενογράφηση είναι η δημιουργία άρτιων και αποτελεσματικών κειμένων και μηνυμάτων που επικοινωνούν τις ιδιότητες και τα ανταγωνιστικά χαρακτηριστικά προϊόντων και υπηρεσιών εταιρειών, επιχειρήσεων, οργανισμών και άλλου τύπου φορέων, προκειμένου να πειστεί το σχετικό κοινό για τα οφέλη που μπορεί να έχει από τη συγκεκριμένη επιλογή.
  2. Ο επαγγελματικός στόχος ενός κειμενογράφου είναι να συντάξει κείμενα τα οποία θα είναι, όχι μόνο αισθητικά ξεχωριστά και ελκυστικά, αλλά κυρίως πειστικά.
  3. Ένας κειμενογράφος θα αναπτύξει αποτελεσματικά το ίδιο μήνυμα σε 500, σε 50 ή και σε 5 λέξεις.
  4. Ένας κειμενογράφος θα προσαρμόσει διαφορετικά το ίδιο μήνυμα, ανάλογα με το κανάλι και το μέσο επικοινωνίας, το οποίο μπορεί να είναι έντυπο, διαδικτυακό κλπ.
  5. Ο επαγγελματίας της κειμενογράφησης θα αναπτύξει το υλικό σας έχοντας πάντα κατά νου το κοινό στο οποίο απευθύνεστε, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του οποίου θα πρέπει να γνωρίζει πάρα πολύ καλά.
  6. Κατά το σχεδιασμό κάθε project επικοινωνίας, ο συνεργάτης – κειμενογράφος θα λάβει υπόψη τις δυνατότητες ανάπτυξης του μεγέθους ενός μηνύματος, ανάλογα με τον τόπο και το διαθέσιμο χώρο προβολής (διαδικτυακή ή έντυπη μορφή, προβολή σε outdoor, σε φυλλάδιο κλπ).
  7. Η κειμενογράφηση πραγματοποιείται με βάση κάποιες προδιαγραφές αισθητικής και, ως προϊόν έκφρασης, σχετίζεται με την επικοινωνία, αλλά δεν είναι καλλιτεχνικό προϊόν: είναι έργο για τις επιχειρήσεις (work of art # work of business) (Schwab, 1962).
  8. Με άλλα λόγια, ο επαγγελματίας κειμενογράφος δεν γράφει λογοτεχνία, οπότε δεν εκφράζει τον εαυτό του, αλλά το brand – πελάτη του. Ακόμη και αν χρησιμοποιηθούν στοιχεία που, σε μια πρώτη ανάγνωση, παραπέμπουν σε λογοτεχνικό ύφος και φόρμα, ο στόχος του συγκεκριμένου τρόπου γραφής είναι διαφορετικός.
  9. Ένας έμπειρος κειμενογράφος γνωρίζει ποικίλες δοκιμασμένες τεχνικές, με βάση τις οποίες θα τραβήξετε την προσοχή.
  10. Ένας έμπειρος κειμενογράφος γνωρίζει όχι μόνο πώς θα τραβήξετε την προσοχή, αλλά και πώς θα τη διατηρήσετε.
  11. Ένας έμπειρος κειμενογράφος γνωρίζει όχι μόνο πώς θα διατηρήσετε την προσοχή, αλλά και πώς θα πείσετε.
  12. Ένας κειμενογράφος γράφει έχοντας ως γνώμονα όχι την προσωπική του γνώμη, αλλά τα δεδομένα – πληροφορίες που θα του δοθούν, τον ανταγωνισμό και την ιδιαίτερη προσωπικότητα του πελάτη του.
  13. Ένας κειμενογράφος είναι σε θέση να υποστηρίξει όπως πρέπει την επικοινωνία ακόμη και φορέων του ίδιου κλάδου, αλλά διαφορετικής προσωπικότητας. Το αποτέλεσμα θα ήταν το να δημιουργηθεί υλικό διαφορετικής μορφής και ύφους, σε κάθε περίπτωση, όμως, αποτελεσματικό.
  14. Ένας επαγγελματίας της κειμενογράφησης ποτέ δεν πρέπει να υποθέσει τί επιθυμεί ο πελάτης του. Πρόκειται για μια επαγγελματική σχέση που βασίζεται στην εμπιστοσύνη, αλλά συντηρείται και αναπτύσσεται χάρη στις απαραίτητες διευκρινίσεις.
  15. Η δημιουργικότητα του κειμενογράφου δε θα αξιοποιηθεί, χωρίς κάποια συγκεκριμένη κατεύθυνση (αυτό θα δημιουργούσε ανασφάλεια και απώλεια πολύτιμου χρόνου και στις δύο πλευρές). Οι δυνατότητες των κειμενογράφων, αλλά κυρίως οι δυνατότητες των προϊόντων και των υπηρεσιών που επικοινωνούνται, αναδεικνύονται και φθάνουν στο απώγειό τους από τη στιγμή που υπάρχει αποσαφήνιση του τί θα πρέπει να προβληθεί, καθώς και του “μονοπατιού” επικοινωνίας στο οποίο θα βαδίσουμε κατά τη συνεργασία. Η οριοθέτηση, σε αυτή την περίπτωση, δεν είναι περιορισμός: αντίθετα μας οδηγεί στα επιτυχή αποτελέσματα.
  16. Η κειμενογράφηση τροφοδοτείται και αναβαθμίζεται από ανθρώπους που γνωρίζουν πολύ καλά ότι η επικοινωνία είναι διαδικασία αμφίδρομη. Υφίσταται όχι μόνο όταν κάποιος εκπέμπει το μήνυμά του, αλλά, επιπλέον, όταν το ακούει και κάποιος που αναζητά να καλύψει μια σχετική ανάγκη.
  17. Ο επαγγελματίας που αναλαμβάνει να συντάσσει τα μηνύματα άλλων οφείλει, εκτός από το να γράψει σωστά, προηγουμένως να ακούσει προσεκτικά.

Εφόσον μια επιχείρηση καταλήγει στη απόφαση να επενδύσει περισσότερο στην επικοινωνία της, αναγνωρίζοντας τη δυναμική της και το πόσο μπορεί να αποφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα, έχει σημασία να αξιολογηθεί με προσοχή το τί σημαίνει η υποστήριξή της: σε μια εποχή που το κοινό κατακλύζεται καθημερινά από μηνύματα, πολλά από τα οποία δεν μπαίνει καν στη διαδικασία να διαβάσει, μήπως έχει σημασία να δώσει κανείς μια ευκαιρία στο να πει αυτό που τον διακρίνει, με τον τρόπο που του αρμόζει;

Μήπως, με αυτό το σκεπτικό, αξίζει να επιλέξετε και να εμπιστευτείτε τον αγγελιοφόρο των μηνυμάτων σας;

Τελευταία Νέα

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις