Η εταιρεία ιδρύθηκε πριν από δέκα χρόνια, το 2007 με βασικούς μετόχους τον Γιώργο Νίκα και το Νίκο Λούστα, ενώ προχώρησε στην δημιουργία εργοστασίου στην Αμερική το Μάιο του 2014 διακινώντας κάθε μέρα περισσότερους από 12 τόνους γύρο – στα δικά της καταστήματα και σε άλλους πελάτες της.
Οι πωλήσεις της θυγατρικής της Μέγα Γύρος στην Αμερική το 2016 έτρεξαν με ρυθμό αύξησης 68% και ανήλθαν σε 4,676 εκατ. δολάρια ενώ οι ζημιές της περιορίσθηκαν στα 606 χιλ. ευρώ.
Σε επίπεδο ομίλου οι πωλήσεις άγγιξαν τα 30,634 εκατ. ευρώ ενισχυμένες κατά 13,6% σε σχέση με το 2015.
Όπως αναφέρθηκε η Μέγας Γύρος ιδρύθηκε το 2007 με όραμα να γίνει ο γύρος παγκόσμιο προϊόν και πλέον η ξένη αγορά φεύγει από την εικόνα που είχε για το «greek souvlaki». Υπήρξε μια διαφορετική προσέγγιση του προϊόντος του γύρου από την παρασκευή του και την κατάψυξη μέχρι την τελική διαχείριση του προϊόντος και κυρίως το ψήσιμο.
Τα προϊόντα της εταιρίας είναι διαθέσιμα στις αγορές της Ευρώπης, της Αμερικής, του Καναδά, στον Παναμά και αλλού. Ήδη πολλά καταστήματα στον Παναμά και στο Μεξικό προμηθεύονται τον γύρο της εταιρείας των δύο Ελλήνων.
Το εργοστάσιο δε της Αμερικής είναι 5.500τμ2 στην περιοχή του Λίνχερστ στο Νιου Τζέρσεϊ, μια επένδυση που ξεπέρασε τα 4 εκατομμύρια ευρώ.
Ξεκινώντας με αργά και σταθερά βήματα και επιλέγοντας ως στρατηγική αρχικά να μπει στην αγορά μόνο με το προϊόν του γύρου κατάφερε να εδραιωθεί στην αγορά και να δημιουργήσει ζήτηση και για την υπόλοιπη γκάμα των προϊόντων.
Έτσι δημιουργήθηκε η ανάγκη να γίνει μια ακόμα επένδυση 500.000 ευρώ για να δημιουργηθεί μια νέα γραμμή παράγωγης κρεατοσκευασμάτων.
Έχοντας δημιουργήσει στρατηγικές συνεργασίες με αλυσίδες fastfood όπως τα GRK, εστιατόρια, diner αλλά και με πολύ δυνατούς διανομείς έχει καταφέρει τα προϊόντα του Μέγα Γύρου να φτάσει από τον Καναδά στο Παναμά και στην Καλιφόρνια.
Το άρμα των εστιατορίων GRK
Στην Αμερική, αλλά και στον υπόλοιπο κόσμο το άρμα της εταιρείας είναι τα εστιατόρια «GRK Fresh Greek».
«Από τους ανθρώπους που έφεραν το δράμα, τη Δημοκρατία και τα ρολόγια, σας παρουσιάζουμε την απλή τελειότητα του GRK. Σας ταξιδεύουμε σε κλασικές ελληνικές γεύσεις, που δεν έχετε ξαναδοκιμάσει. Καλή όρεξη!»
Με αυτό το σλόγκαν καλωσορίζει ο Έλληνας ιδιοκτήτης του εστιατορίου «GRK Fresh Greek», Γιώργος Νίκας τους πελάτες του.
Η αμερικανική εφημερίδα Washington Post φρόντισε μάλιστα να ενημερώσει τους αναγνώστες της για το άνοιγμα του εστιατορίου στην Ουάσιγκτον, ενώ η επέκταση είναι διαρκής στο Ντουμπάι και στο Αμπου Ντάμπι.
Οι «βασιλιάδες» του γύρου και ο άνθρωπος που έφερε στην Ελλάδα τα Wendy’s
Οι δύο άνθρωποι που βρίσκονται πίσω από την επέλαση του ελληνικού γύρου είναι οι επιχειρηματίες Νίκος Λούστας και Γιώργος Νίκας. Ο Νίκος Λούστας ξεκίνησε από τη Φλώρινα όπου μεγάλωσε και σπούδασε Γεωλογία. Από νωρίς αποφάσισε να ασχοληθεί με τον χώρο των τροφίμων δημιουργώντας στη Θεσσαλονίκη μια βιοτεχνία κρέατος η οποία επεξεργαζόταν γύρους και σουβλάκια.
Έφτιαξε εστιατόριο στη Θεσσαλονίκη, αλλά τελικά αποφάσισε να κάνει νέο ξεκίνημα για την Αθήνα, όπου γνωρίστηκε με την οικογένεια Νίκα των γνωστών αλλαντικών. Με την οικογένεια Νίκα και άλλους επιχειρηματίες κατάφερε να ιδρύσει την εταιρεία Ελληνικός Γύρος -η πρώτη προσπάθεια βιομηχανοποιημένου γύρου-, την οποία και πούλησε μετά από κάποια χρόνια.
Από την άλλη πλευρά ο Γιώργος Νίκας είχε τη δική του πορεία και ήταν εξίσου ανήσυχος… Είχε την αλλαντοβιομηχανία (πουλήθηκε στη συνέχεια), όμως δεν φαινόταν ικανοποιημένος.
Ο Γιώργος Νίκας ήταν αυτός που αποφάσισε το 1989 να φέρει στην Ελλάδα τα Wendy’s. Έκαναν την εμφάνιση τους στην εγχώρια αγορά το καλοκαίρι του 1989. Τα Wendy’s κατάφεραν να παραμείνουν στην Ελλάδα για πάνω από δέκα χρόνια φθάνοντας το 1997 να διαθέτουν περισσότερα από 10 καταστήματα στην Αθήνα, αρκετά στη Θεσσαλονίκη και άλλες μεγάλες επαρχιακές. Τελικά κατέβασαν ρολά καθώς υπήρξαν προβλήματα στην ανανέωση του συμβολαίου.
Για τον Γιώργο Νίκα βέβαια δεν υπήρχε ησυχία και αποφάσισε να ασχοληθεί ξανά με τα εστιατόρια, αλλά αντίστροφα. Δεν πήρε την αντιπροσωπεία μιας αμερικανικής αλυσίδας να την φέρει στην Ελλάδα αλλά πήγε στην Αμερική και ξεκίνησε μια δική του αλυσίδα με άρμα το σουβλάκι, το γιαούρτι και το τζατζίκι. Η αλυσίδα έχει ήδη μπει στην 39η θέση των 100 σημαντικότερων «movers and shakers» στην αγορά των εστιατορίων της ΗΠΑ.