Toυ Στέργιου Ζγουλέτα, του Βολιώτη προγραμματιστή που εμπιστευόμαστε και έχει δημιουργήσει μερικά από τα πιο πετυχημένα e-shop της χώρας
Το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει μπει για τα καλά στην ζωή όλων μας και στις δύσκολες μέρες που ζούμε όλες οι επιχειρήσεις έχουν στρέψει το ενδιαφέρον τους σε αυτό. Για να ξεκινήσει κάποιος να φτιάξει το δικό του e-shop θα πρέπει για αρχή να γνωρίζει κάποια πράγματα έτσι ώστε να μην γίνονται λάθη και να είναι πιο σίγουρη η επιτυχία.
Δεν είναι αργά για να αποκτήσετε ένα eshop, αφού τουλάχιστον το 50% των αγορών στην Ελλάδα πραγματοποιούνται ηλεκτρονικά και 75% των φυσικών αγορών προήλθε από έρευνα ή ενημέρωση από το internet. Οι Έλληνες το 80% των αγορών τους τις πραγματοποιούν σε ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα. Τέλος έχει παρατηρηθεί αύξηση 20% στην συνολική μέση αξία αγορών από το προηγούμενο έτος.
Για να κάνεις ένα e-shop δεν χρειάζεται να έχεις πολλά χρήματα αλλά στρατηγικό όραμα και πολύ όρεξη για δουλειά. Λειτουργεί ως κανονικό κατάστημα δηλαδή χρειάζεται να αφιερώνετε χρόνο για την εισαγωγή και ενημέρωση προϊόντων, διαχείριση παραγγελιών και επικοινωνία με τους πελάτες σας.
Για αρχή να πούμε ότι δεν χρειάζεται κάποιος να έχει φυσικό κατάστημα για να κάνει e-shop.
Ας δούμε αναλυτικά τα βήματα για να ξεκινήσεις ένα e-shop
Ένα domain name – Η ταυτότητα του ηλ. καταστήματος
Χρειαζόμαστε το όνομα του e-shop σας π.χ. web-expert.gr. Καλό θα ήταν να είναι σχετικά εύκολο, εύηχο και με λίγες συλλαβές. Θα πρέπει να ελέγξετε εάν είναι διαθέσιμο αρχικά πριν το κατοχυρώσετε.
Server για το e–shop σας
Είναι βασικό να έχουμε τα αρχεία μας σε έναν SERVER ο οποίος θα είναι γρήγορος και αξιόπιστος. Η υπηρεσία ονομάζεται φιλοξενία ιστοσελίδας. Προτείνεται ένας server που είναι εντός ευρωπαϊκής επικράτειας.
Κατασκευή του e–shop από εταιρεία κατασκευής ιστοσελίδων
Θα πρέπει να βρείτε μια αξιόπιστη εταιρεία για την δημιουργία του e shop σας, γι’ αυτό δώστε πολύ προσοχή με ποιον θα συνεργαστείτε. Προσοχή στις «ευκαιρίες» που θα βρείτε. Ουσιαστικά διαλέγετε συνεργάτη και όχι εταιρεία. Η συνεργασία δεν σταματά στην κατασκευή της ιστοσελίδας καθώς καθημερινά θα χρειάζεστε υποστήριξη και βελτιώσεις.
Σημαντικοί τομείς που πρέπει να προσέξετε:
- Ασφάλεια
- Εύκολη διαχείριση καταστήματος
- Γρήγορη πλοήγηση
- Ευχάριστο γραφικό περιβάλλον
- Εύκολη ολοκλήρωση παραγγελίας σε ελάχιστα βήματα
- Συμβατό με το GDPR (προστασία προσωπικών δεδομένων)
Βασικά στάδια
Μερικά από τα στάδια που (συνήθως) χρειάζεται να γίνουν πριν ολοκληρωθεί το e-shop:
Διασύνδεση του e–shop με την τράπεζα για πληρωμή με κάρτα / PayPal
Θα πρέπει να γίνει η διασύνδεση του e-shop μας με την τράπεζα της επιλογής σας ή μέσω PayPal για να γίνονται οι ηλεκτρονικές συναλλαγές
Καταχώρηση και διασύνδεση σε μηχανές σύγκρισης τιμών ( skroutz , bestprice, glami)
Μεγάλος όγκος επισκεπτών καθημερινά αναζητούν και αγοράζουν τα προϊόντα σας. Εφόσον είστε κοντά στην ολοκλήρωση του e-shop επικοινωνήστε για να ενημερωθείτε.
Συμφωνία με ταχυμεταφορική εταιρεία.
Θα πρέπει να βρείτε μία ή περισσότερες εταιρείες ταχυμεταφορών για τις αποστολές των δεμάτων σας και να διαμορφώσετε την τιμολογιακή πολιτική σας. Παράδειγμα δωρεάν μεταφορικά για αγορές άνω των 100€
Διαφήμιση σε Google & Social Media (Facebook / Instagram).
Για να αυξήσετε τις πωλήσεις σας θα πρέπει να προβληθείτε στα πιο γνωστά κανάλια διαφημίσεων ώστε να προσελκύσετε νέους πελάτες.
SEO – Βελτιστοποίηση απόδοσης στις μηχανές αναζήτησης
Για να έχετε όσο περισσότερη κίνηση δωρεάν μέσω των αναζητήσεων από μηχανές αναζήτησης (πχ google) θα πρέπει ανά τακτά χρονικά διαστήματα να γίνονται βελτιώσεις, ώστε να κατατάσσεστε ψηλότερα στα αποτελέσματα της.
Συνεχής βελτίωση μετά από την αρχική κατασκευή του e–shop
Θα πρέπει συνεχώς να βελτιώνεται το e-shop σας και να το αλλάζετε ανάλογα με τις ανάγκες των πελατών σας.
Μύθοι και αλήθειες
Το ηλεκτρονικό κατάστημα δουλεύει μόνο του
Για να δουλέψει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα θα πρέπει καθημερινά να γίνεται ενημέρωση του περιεχομένου του (νέα προϊόντα, αποθήκη κτλ). Όσο πιο συχνά τόσο καλυτέρα.
Το ηλεκτρονικό κατάστημα λειτουργεί για πάντα
Όσο ένα ηλ. κατάστημα δεν συντηρείται και δεν αναβαθμίζεται κινδυνεύει να μην λειτουργεί σωστά και κυρίως αυξάνεται ο κίνδυνος να δεχθεί επίθεση (hacking), διακυβεύοντας έτσι τα προσωπικά δεδομένα των πελατών σας. Προτείνεται μαζί με την συμφωνία κατασκευής να δείτε και ένα συμβόλαιο συντήρησης.
Κοστίζει πολύ ακριβά
Το κόστος κυμαίνεται στην αγορά με βάση την εμπειρία και τεχνογνωσία της κάθε εταιρείας. Υπάρχουν ηλεκτρονικά καταστήματα που επενδύουν μεγάλα ποσά γιατί οι ανάγκες τους είναι πολύ συγκεκριμένες και εξειδικευμένες. Προφανώς στην αρχή δεν έχετε τέτοιες ανάγκες, ωστόσο είμαι σίγουρος πως έχετε δει διαφημίσεις για πάρα πολύ οικονομικά e-shop, να είστε προσεκτικοί, ώστε να μην βρεθείτε προς εκπλήξεως. Η κατασκευή της ιστοσελίδα σας, δεν θα πρέπει να το θεωρείτε ως έξοδο αλλά ως επένδυση που θα αποδώσει καρπούς στο μέλλον.
Είναι υποχρεωτικό να επενδύσω στην προώθηση
Δεν είναι υποχρεωτικό, ωστόσο ένα νέο ηλεκτρονικό κατάστημα για αρχίσει να αποδίδει την επένδυση του θα πρέπει να έχει καθημερινές παραγγελίες. Θα μπορούσε να μπει αρχικά σε μηχανή σύγκρισης τιμών και έπειτα να γίνει διαφήμιση σε social media και google ή αντιστρόφως.
Είναι δύσκολη διαχείριση του ηλεκ. καταστήματος
Δεν απαιτεί καμία υπερβολική γνώση Η/Υ. Με τις βασικές δεξιότητες (πλοήγηση στο διαδίκτυο/ email) , θα έχετε πρόσβαση σε ένα γραφικό περιβάλλον στα Ελληνικά και μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα θα μάθετε να το διαχειρίζεστε μόνοι σας.
Κατεβάστε εδώ την παρουσίαση της ομιλίας μου στον εμπορικό σύλλογο Αλμυρού το 2019
Επικοινωνία με τον Βολιώτη Προγραμμτιστή Στέργιο Ζγουλέτα:
Email: [email protected]
FB: https://www.facebook.com/webexpertgr/
Τηλ: 2421 200421
Κινητό 6976524221