ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Τop 5 social media marketing trends για το 2021

Τop 5 social media marketing trends για το 2021
Δώρα Μιχαήλ

Δώρα Μιχαήλ

Πέρυσι τέτοια εποχή που δεν ξέραμε τι μας περιμένει, είχαμε παρουσιάσει τα top 5 social media trends για το 2020 με έμφαση στα stories, τα video, το TikTok, τους influencers και το social shopping.

Οι προβλέψεις μας αποδείχτηκαν απόλυτα σωστές και οι 5 τάσεις όντως κυριάρχησαν, όμως… τελικά όλα αυτά μικρή σημασία είχαν πραγματικά.

Σε μια χρονιά που τα πάντα ανατράπηκαν και η κανονικότητα έγινε πολυτέλεια, ο κόσμος στα social media αναζήτησε, ενδιαφέρθηκε και ανταποκρίθηκε σε εντελώς διαφορετικά πράγματα.

Από τη μια πλευρά είναι οι επιχειρήσεις, που σύμφωνα με άρθρο του Forbes ωθήθηκαν σε digital transformation λόγω COVID-19 και βρέθηκαν σε αχαρτογράφητα νερά με το να αναρωτιούνται αμήχανα τι να ποστάρουν στα social media accounts. Από την άλλη πλευρά, άνθρωποι κάθε ηλικίας άρχισαν να περνάνε δραματικά περισσότερο χρόνο στις πλατφόρμες, να αναζητούν ελπιδοφόρα νέα, να μιλάνε με τα αγαπημένα τους πρόσωπα μέσω messaging apps και, φυσικά, να ψωνίζουν διαδικτυακά.

Ίσως έφτασε η στιγμή που οι πραγματικές ανάγκες του κοινού είναι αυτές που θα καθορίζουν τις social media marketing στρατηγικές και τα tactics θα ακολουθούν. Το μόνο βέβαιο είναι ότι το τοπίο στα social media θα αλλάζει διαρκώς…

Ποια είναι λοιπόν τα νέα trends για το 2021;

#1. Social dialogue

Εδώ και χρόνια μιλάμε για το πώς τα πετυχημένα προϊόντα κατασκευάζονται, ενώ τα πετυχημένα brands χτίζονται μέσα από σχέσεις στη συνείδηση του κόσμου. Σύμφωνα με μελέτη του Talkwalker, το 2021 θα είναι η χρονιά που θα εξερευνήσουμε το conversational marketing. Με αυτή την προσέγγιση τα brands θα έχουν την ευκαιρία να προσαρμόζουν το μήνυμά τους στις ανάγκες του κοινού, ενώ και η τεχνολογία θα βοηθήσει μέσα από λογισμικά που βασίζονται σε τεχνητή νοημοσύνη ή chatbot που ανταποκρίνονται ανάλογα.

Social Media Tip: Ξεκινήστε άμεσα να χτίζετε σχέσεις με τα διάφορα κοινά σας στις πλατφόρμες μέσα από ουσιαστικό διάλογο και χτίστε μεθοδικά την περίφημη αλληλεπίδραση (engagement).

#2. Social emotion

Τα social media φέτος είχαν πολύ συναίσθημα, γιατί οι άνθρωποι ταυτίστηκαν με κοινές εμπειρίες. Τα posts είχαν νοσταλγία γιατί πλημμύρισαν από throwbacks από παλιές χαρούμενες στιγμές. Τα pages ανταποκρίθηκαν στην ανάγκη για γέλιο και ανταλλάξαμε όλοι άπειρα αστεία memes. Το περιεχόμενο με συναίσθημα θα παραμείνει trend γιατί η ανάγκη για έκφραση είναι μεγαλύτερη από ποτέ. To nostalgia marketing εξάλλου εξηγείται και επιστημονικά, αλλά και με νούμερα: 9 στους 10 ανθρώπους παραδέχονται ότι νιώθουν νοσταλγία για το παρελθόν και το 47% παραδέχονται ότι αυτό συμβαίνει αρκετά συχνά.

Social Media Tip: Βάλτε τους ανθρώπους σας να πούνε το δικό τους quote και μην χρησιμοποιείτε άλλα αποφθέγματα που έχουν δημοσιευθεί χιλιάδες φορές. Χρησιμοποιήστε δικές σας φωτογραφίες και όχι image banks και μην φοβηθείτε να μοιραστείτε μια καλή στιγμή από το παρελθόν μέσα από τη Facebook Page σας ή να προσθέστε ένα αγαπημένο παλιό τραγούδι στην διαφημιστική σας καμπάνια.

#3. Social gaming

Το social distancing απενοχοποίησε το social gaming που μεταμορφώθηκε από χάσιμο χρόνου σε κανονική διασκέδαση με γονική έγκριση. Online communities μεγάλωσαν γύρω από αυτό και τα brands που θα θελήσουν να πάρουν μέρος μόνο νικητές μπορούν να βγουν.

Social Media Tip: Μπείτε στη διαδικασία να δοκιμάσετε να παίξετε social games και σκεφτείτε αν στο δικό σας brand θα ταίριαζε ενδεχομένως ένα τέτοιο community.

#4. Social consciousness

H Chiara Ferragni και ο Fedez μάζεψαν μέσα από τη δύναμή τους ως influencers περισσότερα από 3,3 εκατομμύρια ευρώ στη μάχη ενάντια στο coronavirus. Τα brands που ανταποκρίθηκαν με μικρότερες ή μεγαλύτερες καμπάνιες σε ζητήματα που ήρθαν στο φως από τις συνέπειες της πανδημίας βγήκαν κερδισμένα στα μάτια του κόσμου. Είδαμε viral όπως το σούπερ μάρκετ στην Κρήτη που έδωσε τους κωδικούς για δωρεάν WIFI στη μητέρα που χρειάστηκε πρόσβαση για την online εκπαίδευση των παιδιών της, μέχρι μεγαλύτερες ενέργειες οργανισμών για οικονομική ενίσχυση. Το κοινό πλέον αγοράζει από brands που έχουν συνείδηση.

Social Media Tip: Κάντε χώρο στο πλάνο σας για μια ενέργεια εταιρικής κοινωνικής ευθύνης όσο μικρή και αν είναι, που να ταιριάζει με τις αξίες σας.

#5. Social Shopping (ναι αυτό ήταν και πέρυσι!)

Το trend αυτό ήρθε και θα παραμείνει, αλλά η φετινή έκπληξη ήταν μια αλλαγή στα κοινά που συνήθως σκεφτόμαστε όταν μιλάμε για social shopping: oι Boomers θα είναι key audience personas και για το 2021! Την περασμένη χρονιά, οι χρήστες ηλικίας 55-64 πέρασαν πολύ χρόνο στα social media, είδαν αμέτρητα digital video, κατέβασαν gaming apps, ενώ η έρευνα του Hootsuite έδειξε ότι το 70% ψώνισαν online. Μια επιπλέον ευκαιρία για τα brands είναι η απόφαση του Instagram να φέρει το Shop στο Explore Tab δείχνοντας πόσο βάρος δίνει στο social shopping.

Social Media Tip: Αν έχετε φυσικό κατάστημα χρειάζεστε e-shop. Αν έχετε e-shop επενδύστε σε automation tools (πχ e-marketer.io) για καλύτερα αποτελέσματα!

Τελευταία Νέα

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις