Σφοδρή επίθεση κατά των συνδικαλιστών ναυτεργατών, εξαπολύουν οι εφοπλιστές Παναγιώτης Τσάκος και Θοδωρής Βενιάμης, ρίχνοντας την ευθύνη της ανεργίας των Ελλήνων ναυτικών στις… συμβάσεις τους.
Ο Παναγιώτης Τσάκος, τόνισε χαρακτηριστικά σε δηλώσεις του, πως “Αν θέλουμε Έλληνες ναυτικούς στη ναυτιλία μας, θα πρέπει να τους χειριστούμε όπως τους χειρίζονται οι ανταγωνιστές μας. Έλληνες ναυτικοί άνεργοι δεν υπάρχουν, αντιθέτως υπάρχουν εκατοντάδες και χιλιάδες νέα παιδιά άνεργα, που αν τους αφήσουμε και δεν τα εμποδίσουμε, θα έρθουν με πολύ χαρά στο βαπόρι για να πάρουν 1.500 δολάρια ή 1.500 ευρώ το μήνα”.
Το αίτημα των εφοπλιστών, θα έμοιαζε ίσως πιο λογικό αν η Ελλάδα δεν παρέμενε το πρώτο έθνος πλοιοκτησίας και για το 2016, σύμφωνα με το VesselsValue. Αξίζει ακόμα να σημειωθεί πως σύμφωνα με δημοσιεύματα της εποχής, μπαίνοντας στο Μνημόνιο τον Μάιο του 2010, τα φορολογικά έσοδα από τη ναυτιλία δεν ξεπερνούσαν τα 45 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο, ενώ τα αντίστοιχα έσοδα από τη φορολόγηση των ναυτικών ήταν 98 εκατομμύρια ευρώ. Τα 45 εκατομμύρια που έδιναν το χρόνο οι εφοπλιστές, δεν ξεπερνούσαν το 0,2% του εισοδήματός τους από τη ναυτιλιακή δραστηριότητα των πλοίων ελληνικής ιδιοκτησίας.
Το αίτημα για την κατάργηση των συμβάσεων των ναυτικών επανέφερε, ο πρόεδρος των Ελλήνων Εφοπλιστών, Θοδωρής Βενιάμης μιλώντας στον Alpha 9,89, επιτιθέμενος παράλληλα και προσωπικά στον πρόεδρο της ΠΕΝΕΝ, Αντώνη Νταλακογιώργο. “Να μας πει ο κ. Νταλακογιώργος πόσο έχει υπηρετήσει στα πλοία. Αν μπορέσει να βγάλει μια ανακοίνωση, να καταθέσει τη δική του προϋπηρεσία. Δεν μπορεί να μη δίνει κάποιος που κάθεται σε μια καρέκλα να κόβει το συνταγματικό δικαίωμα σε νεαρούς Έλληνες να βρουν δουλειά. Ας δει τι συμβαίνει στην ξηρά. Επάνω σε ένα πλοίο έχουμε 18 άτομα για κατώτερο πλήρωμα. Αν σήμερα σαν Έλληνες πλοιοκτήτες απορροφήσουμε στην αρχή 10 μετά 20 μετά 50 χιλιάδες… Να βγει ο κ. Νταλακογεώργος να πει πόσοι Έλληνες ναύτες υπηρετούν στα βαπόρια. Αμφιβάλλω αν υπάρχουν πάνω από 10. Ο Νταλακογεώργος και άλλοι έχουν σφραγίδες και μπλοκάρουν το σύστημα. Υπάρχουν σωματεία για ειδικότητες που έχουν καταργηθεί”.
Το ναυτικό επάγγελμα, βέβαια είναι μια ιδιαίτερα σκληρή δουλειά που απαιτεί πέραν των εξοντωτικών ωραρίων, πολύμηνη απουσία του εργαζόμενου, μακριά από την οικογένεια και τους οικείους τους. Η επιλογή του από τους Έλληνες γινόταν κυρίως για να αποταμιεύσουν χρήματα, αποκτώντας προοπτικά μια κάποια περιουσία. Κάτι που βέβαια δεν μπορεί να συμβεί με τα 1.500 δολάρια ή ευρώ που αξιώνουν οι πρώτοι πλοιοκτήτες του κόσμου, οι Έλληνες εφοπλιστές.