ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Συνδυάζοντας την βαμβακοπαραγωγή στην Ελλάδα με τη δημιουργία επώνυμων ρούχων

Συνδυάζοντας την βαμβακοπαραγωγή στην Ελλάδα με τη δημιουργία επώνυμων ρούχων
Newsroom

Newsroom

Είστε Έλληνας βαμβακοπαραγωγός και σας ενδιαφέρουν η αειφορία και η καινοτομία παράλληλα με την παραγωγή ενός επώνυμου προϊόντος; Τότε, θα βρείτε ενδιαφέρουσα την προσπάθεια που κάνει η εταιρεία BASF εδώ και λίγα χρόνια. Η BASF που δραστηριοποιείται εξασφαλίζοντας ολοκληρωμένες λύσεις για τους παραγωγούς, παρουσίασε σε εκδήλωση, στο πλαίσιο της Agrotica στη Θεσσαλονίκη (30/01/2020 – 02/02/2020) με σύνθημα «Time to grow. Together», διάφορα καινοτόμα προϊόντα και πρωτοβουλίες αειφορικής γεωργίας. Ένα από αυτά αφορά τα πρώτα αποτελέσματα της πιλοτικής συνεργασίας της με την Wrangler & Lee Jeans.

Τα τελευταία 5 χρόνια, η BASF «τρέχει» το CSF (Certified Sustainable FiberMax: Παραγωγή βαμβακιού με βιώσιμες πρακτικές – από το σπόρο στο ρούχο), ένα project σχετικό με αειφόρες και βέλτιστες γεωργικές πρακτικές πάνω στην καλλιέργεια βαμβακιού. Στις ΗΠΑ, συνέπεια αυτού αποτελεί η δημιουργία τζιν και T – shirts, από την Wrangler & Lee Jeans, τα οποία φέρουν την σφραγίδα με το όνομα του παραγωγού από το χωράφι του οποίου προήλθε το βαμβάκι που χρησιμοποιήθηκε. Με αυτόν τον τρόπο οι παραγωγοί, από τη μια πλευρά, εφαρμόζουν κάποιες αειφόρες καλλιεργητικές πρακτικές στο χωράφι τους, δίνοντας στους καταναλωτές ένα προϊόν σύμφωνο με τα περιβαλλοντικά πρότυπα. Και οι καταναλωτές, από την άλλη πλευρά, μαθαίνουν την ιστορία του αγροκτήματος από το οποίο προέρχεται η πρώτη ύλη και ευαισθητοποιούνται, ταυτόχρονα, για την προστασία του περιβάλλοντος.

Το πρόγραμμα αειφόρου καλλιέργειας βαμβακιού της Wrangler & Lee Jeans υποστηρίζει τους αγρότες που χρησιμοποιούν πρακτικές υγιεινής στο έδαφος όπως η εδαφοκάλυψη, η τεχνική περιορισμένης άροσης και η αμειψισπορά. Η εταιρεία στοχεύει, έως το 2025, να προμηθεύεται το 100% του βαμβακιού της από αγρότες που χρησιμοποιούν αυτές τις πρακτικές. Επίσης, δεσμεύεται να χρησιμοποιεί ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, να γίνεται σωστή διαχείριση του νερού στη διαδικασία παραγωγής καθώς και να απομακρύνονται από αυτή τα ανεπιθύμητα χημικά. Σημείο επαφής της BASF και της Wrangler αποτελεί η πίστη σε κοινές αξίες, όπως είναι η μέτρηση όλων των εισροών και εκροών κατά το «επιχειρείν», η βέλτιστη ισορροπία στην παραγωγή πρώτης ύλης και αγαθών, η αειφορία των φυσικών πόρων, κ.ά.

Η Wrangler & Lee Jeans ξεκίνησε, αρχικά, το πρόγραμμα με την οικογένεια Newby στην πόλη Αθήνα (της πολιτείας της Αλαμπάμα) και από τότε έχει επεκταθεί σε τέσσερα οικογενειακά αγροκτήματα σε άλλες 4 πολιτείες. Οι υπόλοιπες οικογενειακές αγροτικές εκμεταλλεύσεις που συμμετέχουν στην εν λόγω συλλογή είναι: i) η οικογένεια McLendon από τη Τζόρτζια, ii) η οικογένεια Lassiter από τη Βόρεια Καρολίνα, iii) η οικογένεια Pugh από το Τενεσί και iv) η οικογένεια Smith από το Τέξας. Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, στις ΗΠΑ, ήδη συζητείται η αύξηση του αριθμού των παραγωγών σε 10. Όλο το εγχείρημα εξετάζεται από τις δύο εταιρείες να επεκταθεί στην Ευρώπη, με πρώτο σταθμό την Ελλάδα και μετά την Ισπανία.

Φέτος, η BASF γιορτάζει τα 20 χρόνια άμεσης παρουσίας της στην Ελλάδα και για το λόγο αυτό πραγματοποίησε την αντίστοιχη εκδήλωση στην Agrotica. Τον συντονισμό ανέλαβε ο κος Θανάσης Τσούτσας, Επικεφαλής του τμήματος Σπόρων της BASF Ελλάς, ο οποίος τόνισε την προσπάθεια της εταιρείας να προσδώσει αξία στο ελληνικό βαμβάκι με στόχο την ενίσχυση της αναγνωρισιμότητάς του σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Στην εκδήλωση, μεταξύ των ομιλητών, ήταν ο κος Βασίλης Γούναρης, Διευθύνων Σύμβουλος της BASF Ελλάς ΑΒΕΕ, ο οποίος δήλωσε πως «με το πρόγραμμα CSF (Certified Sustainable FiberMax: Παραγωγή βαμβακιού με βιώσιμες πρακτικές – από το σπόρο στο ρούχο), εδώ και 5 χρόνια, στηρίζουμε τον Έλληνα βαμβακοπαραγωγό ώστε να καλλιεργεί με κοινωνικά δίκαιο, οικονομικά βιώσιμο και περιβαλλοντικά υπεύθυνο τρόπο. Σκοπός μας είναι να δημιουργήσουμε ένα επώνυμο προϊόν».

Ο κος Roian Atwood, Senior Director of Global Sustainable Business της Kontoor Brands – Wrangler & Lee Jeans, που παραβρέθηκε, ανέφερε πως όλο το πρόγραμμα στις ΗΠΑ ξεκίνησε από την ανάγκη της εταιρείας για καινοτομία. Καθώς, κάποιες από τις πρακτικές καλλιέργειας που εφαρμόζουν εκεί δεν χρησιμοποιούνται σε τέτοιο βαθμό στην Ευρώπη, ο σκοπός της παρουσίας του στην εκδήλωση ήταν να επικοινωνήσει τα ευρήματα από την εφαρμογή αυτών των πρακτικών. Η πρόκληση και, ταυτόχρονα, το στοίχημα σε ότι αφορά την Ελλάδα που «το μέγεθος των αγροτικών εκμεταλλεύσεων είναι πολύ μικρότερο και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της παραγωγής των υφασμάτων μικρό» (συγκριτικά με τις ΗΠΑ) έχει να κάνει με τον συνολικό αριθμό των παραγωγών που θα συνεργαστούν στο εγχείρημα.

Τελευταία Νέα

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις