ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Οι φυλές των social media…

Οι φυλές των social media…
Newsroom

Newsroom

Διάσημοι, πλούσιοι και δημοφιλείς είχαν πάντα την πρώτη θέση στην επιρροή των μαζών, μέσω του επαγγέλματός τους ή της τέχνης τους.

Είχαν δημόσιο βήμα και μπορούσαν να περάσουν εύκολα τα μηνύματα που εξέπεμπαν.

Σήμερα υπάρχουν και οι νέες φυλές των social media, οι οποίες κάνουν την ίδια –και πολλές φορές καλύτερη– δουλειά από τους λεγόμενους παραδοσιακούς σταρ-προωθητές που ξέρουμε. Είναι απλοί πολίτες που απολαμβάνουν την ίδια δημοφιλία στον ψηφιακό μικρόκοσμο με επώνυμα πρώτα ονόματα της πολιτικής, της τέχνης, των σπορ και με αποτελεσματικότητα πολλές φορές απείρως μεγαλύτερη από τους γνωστούς σταρ μέσω των παραδοσιακών μέσων και του lifestyle.

Είναι τα νέα αστέρια των social media. Απλοί, κανονικοί άνθρωποι, των οποίων το μήνυμα αναπαράγεται θετικά ή αρνητικά και, το κυριότερο, παράγει «μετασχόλια» με τις εκατοντάδες κοινοποιήσεις που γίνονται από τους χρήστες που τους ακολουθούν στα κοινωνικά δίκτυα. Η επίδρασή τους στα καθημερινά δρώμενα, σημαντικότατη, με απόψεις, συμβουλές πάσης φύσεως, ακόμη και πολιτικής στράτευσης. Ένας «εικονικός» κόσμος, πληθυσμιακά μεγαλύτερος από τον «κανονικό» κάποιες φορές. Σε λίγο καιρό, όλα θα είναι ψηφιακά και το Ιnternet με τις μηχανές αναζήτησης θα σαρώσει τις συνήθειες της καθημερινότητάς μας.

Οι βασικότερες φυλές των social media είναι:

  • Οι «προπαγανδιστές τοίχου» προϊόντων και υπηρεσιών, με σκοπό να κάνουν τον καταναλωτή να αγοράσει και στη συνέχεια να προωθήσει μέσα από τα δικά του «κοινωνικά» εργαλεία: σελίδα Facebook, twitter, instagram και άλλα. Και, όταν λέμε «προπαγάνδα τοίχου», εννοούμε on-line προβολή brands προϊόντων και υπηρεσιών που βρήκαν έναν νέο τρόπο σε στοχευμένο κοινό, επενδύοντας λιγότερα χρήματα απ’ ό,τι σε συμβατικές διαφημιστικές εκστρατείες στα παραδοσιακά μέσα.
  • Οι «be a star» σε ατομικές κινηματογραφικές παραγωγές και προβολή μέσω των καναλιών ΥouΤube, με θεματολογία από telemarketing μέχρι on-line συμβουλές από ψυχολόγους, personal coaches, αστρολόγους, καφετζούδες και άλλα συναφή επαγγέλματα. Όσο για τους νέους τραγουδιστές και τραγουδίστριες, πραγματικός κατακλυσμός ταλέντων!
  • Οι επαγγελματίες των social media είναι οι χρήστες που «εκτελούν» συμβόλαια πολιτικά – οικονομικά, στο πεδίο των ιδεών, του δημόσιου διαλόγου, της ψηφοθηρίας αλλά και σε γενικότερη συνεισφορά σε ζητούμενα τα οποία αφήνουν μεροκάματο. Χιουμορίστες, αρθρογράφοι, διαφημιστές, πολιτικά στρατευμένοι κονδυλοφόροι μιλάνε στην εκάστοτε γλώσσα του κοινωνικού δικτύου, έχουν άποψη για όλα και την εκφράζουν. Στόχος τους, η δημιουργία συγκεκριμένου κλίματος.
  • Οι εθισμένοι ψηφιακά είναι οι καθημερινοί άνθρωποι που βρήκαν έναν νέο τρόπο έκφρασης και διεξόδου. Αντί να πάνε στα καφενεία, μπαίνουν στα café των κοινωνικών δικτύων, συζητάνε, κοκορομαχούν, εκτονώνονται, φλερτάρουν, ασχημονούν, χαζολογούν με τις ώρες για on-line αγορές στις ψηφιακές βιτρίνες και γεμίζουν τον χρόνο τους όπου κι αν βρίσκονται. Η καλύτερη παρέα της νεολαίας είναι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ακόμη και στις ομαδικές συγκεντρώσεις τους. Πραγματική «αρρώστια» για μεγάλο ποσοστό των νέων!
  • Οι «trash των social media», μια φυλή πιο δηλητηριώδης από την «κίτρινη» δημοσιογραφία, που κάνει ακόμη και την trash tv να μοιάζει νηπιαγωγείο μπροστά της! Με ψεύτικους λογαριασμούς, με αήθη τρολ, με λόγο υβριστικό, ανέντιμο, συκοφαντικό, με έκρηξη χολής και κυνισμό, προκαλούν ένα κλίμα τρόμου, αμφισβήτησης και μηδενισμού αξιών και θεσμών. Στην πλειονότητά τους προέρχονται από ανώνυμα κέντρα επηρεασμού της κοινής γνώμης ή τις γνωστές «μονταζιέρες», αλλά και δεν αποκλείεται να είναι και διαταραγμένα ψυχικά άτομα.

Σήμερα, που το μεγαλύτερο ποσοστό των Ελλήνων θεωρεί το Ιnternet κύριο πεδίο δημόσιου διαλόγου, απαιτείται να επικαιροποιηθούν οι νομικοί κανόνες στη χρήση των κοινωνικών δικτύων.

Του Θανάση Παπαμιχαήλ

Τελευταία Νέα

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις